Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Sergio Pérez se po odchodu z Red Bullu na konci sezony 2024 vrací na vrchol motorsportu, aby se stal součástí amerického týmu Cadillac, který se chystá vstoupit do Formule 1 jako 11. tým pro sezónu 2026. Mexický závodník se představí po boku Valtteriho Bottase, zatímco General Motors plánuje od roku 2029 vyvíjet vlastní pohonné jednotky.
„Jsem opravdu šťastný, protože mám skvělou referenci v osobě Valtteriho. Ve Formuli 1 je váš týmový kolega skvělým ukazatelem toho, jak se vám daří,“ uvedl Pérez během události EXMA 2025 Xtraordinary Humans v Mexiku. Zkušenosti Bottase podle něj pomohou týmu v budování silné základny.
Pérez přiznává, že cesta k plnému potenciálu týmu bude postupná. „Jako tým samozřejmě vše nějakou dobu potrvá, ale přináší to lidi s obrovskými zkušenostmi. Bude to chvíli trvat, než všechno vyroste, ale mám důvěru, že Cadillac překvapí a brzy budeme bojovat o velmi dobré pozice. To je cíl týmu,“ dodal.
Sezóna 2026 začne v březnu v Austrálii a tým se intenzivně připravuje na svůj debut. Pérez mezitím již v listopadu usedl do monopostu Ferrari SF-23 během soukromého testu v Imole, aby načerpal závodní rytmus a připravil se na nadcházející sezónu.
Mexický jezdec odjel během dvoudenního testu celkem 184 kol a sám byl překvapen svým výkonem. „Upřímně mě to překvapilo. Hodně jsem pracoval na fyzické kondici, abych byl na sto procent. Měl jsem dva dny testů a byl jsem velmi konkurenceschopný. Fyzicky jsem se cítil skvěle,“ prohlásil Pérez.
Testy podle něj významně posílily jeho sebedůvěru. „Pomohlo mi to hodně s důvěrou, protože jsem jel mnohem normálnější auto než to, na kterém jsem pracoval poslední měsíce s Red Bullem. Byl jsem velmi konkurenceschopný, fyzicky v pohodě, takže mi to dodalo spoustu sebevědomí pro začátek sezony.“
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.