Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Fred Vasseur otevřeně přiznal, že podcenil, jak náročný bude přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari. Sedminásobný mistr světa se po příchodu do Maranella v roce 2025 potýkal s adaptací na nové prostředí, což se odrazilo v sezóně plné nepříliš oslnivých výsledků.
„Myslím, že to bylo pro Lewise těžké, a to je malé slovo, pravděpodobně,“ přiznal Vasseur médiím, informuje RacingNews365, během tiskového setkání po sezoně. „Po 20 letech u Mercedesu, říkám 20 let, protože pro mě McLaren byl McLaren-Mercedes a pak Mercedes, to byla obrovská změna.“
Šéf Scuderie zdůraznil, že téměř vše bylo pro Hamiltona jiné. „Osobně jsem podcenil tento krok. Není to tak, že bychom něco dělali hůř nebo lépe. My to prostě děláme jinak. Není to jen o jídle nebo počasí. Každý software je jiný, každý komponent je jiný, lidé kolem něj jsou jiní.“
Vasseur také poukázal na to, že velmi vyrovnaná konkurence v sezoně 2025 ještě ztížila Hamiltonovu adaptaci. Britský jezdec skončil s odstupem 86 bodů za Charlesem Leclercem a nedosáhl na žádné podium. „A pokud nejste na každém detailu včas, ztrácíte pár setin sekundy, a dnes s polem, které jsme měli, myslím, že v Abú Zabí v Q2 byl rozdíl desetiny mezi P5 a P15, to znamená, že jsme neměli plnou kontrolu nad každým detailem vozu,“ vysvětloval.
Jako příklad uvedl kvalifikaci v Budapešti. „Mám na mysli Budapešť, kdy byl Charles v Q2 o desetinu rychlejší než Lewis. Lewis byl P11 a nakonec Charles vyhrál pole position.“
Vasseur zdůraznil, že toto není omluva za slabé výsledky, spíše vysvětlení složitosti situace. „Není to výmluva, není to dobrý důvod. Musíte být před všemi, ale nakonec mluvíme o detailech. Myslím, že jsme určitě podcenili změnu kultury, změnu lidí kolem něj, změnu všeho.“
Francouzský šéf týmu doplnil, že i přes zlepšení ve druhé části sezony nebyla spolupráce a porozumění vozu pro Hamiltona jednoduchá. „I když jsme se vrátili solidním tempem, nemluvím o klasifikaci, mluvím o spolupráci a porozumění vozu v poslední části sezony. Myslím, že to bylo náročné.“
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.