Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
Ferrari v posledních dnech oficiálně potvrdilo prodloužení smlouvy šéfa týmu Freda Vasseura, který tak zůstane v Maranellu na další roky. Toto rozhodnutí přišlo poté, co v předchozích týdnech kolovaly spekulace o možném odchodu Francouze z pozice týmového principála, což Vasseur i jezdci Lewis Hamilton a Charles Leclerc důrazně odmítli během víkendu v Kanadě.
Vasseur převzal vedení Ferrari v roce 2023 po zkušenostech ze Sauberu a ihned se stal klíčovou postavou týmu. Loni Ferrari bojovalo o titul konstruktérů s McLarenem a nakonec mu podlehlo jen o 14 bodů. Vasseur také sehrál významnou roli při angažování sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona pro sezonu 2025, což vzbudilo vysoká očekávání. Přestože Ferrari stále drží druhé místo v šampionátu, na McLaren zaostává o 268 bodů a zatím se mu nedaří dosáhnout na dominanci soupeře.
John Elkann, předseda představenstva Ferrari, v rozhovoru pro F1.com zdůraznil, jak důležitá je pro tým stabilita. „S Fredem jsme opravdu dobře spolupracovali, a když to funguje, je důležité v tom pokračovat,“ uvedl Elkann. „Ve Formuli 1 je klíčové mít zapojení, důvěru a vědět, že čas je na vaší straně.“
Elkann dále vysvětloval: „Naše vztahy s Fredem jsou velmi silné a stabilita v týmu má obrovský vliv na výsledky. To je to, co všichni chceme.“ Přiznal také, že letošní sezona byla náročná: „Měli jsme těžký začátek, a proto je důležité skončit silně a do druhé poloviny sezóny vstoupit plni energie. Ferrari chce vyhrávat, vyhrálo a bude vyhrávat, když dokáže všechny poskládat dohromady.“
Zdůraznil také týmového ducha: „Ve Ferrari nejde o jednotlivce, ale o jednotlivce, kteří společně pracují. Když všichni táhnou za jeden provaz, dokáží neuvěřitelné věci – to bylo vždy v našich vítězstvích.“
Sám Vasseur o prodloužení smlouvy řekl, že jde o „výzvu pokračovat v pokroku“. „Jsem vděčný za důvěru, kterou mi Ferrari nadále projevuje,“ uvedl při oznámení smlouvy. „Toto prodloužení není jen potvrzením, ale výzvou zůstat soustředěný, pracovat s odhodláním a dodávat výsledky. Za posledních třicet měsíců jsme položili pevné základy a nyní musíme na nich stavět s důsledností a odhodláním. Víme, co se od nás očekává, a jsme plně odhodláni společně udělat další krok vpřed.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.