Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Mercedes představil první ochutnávku zvuku své pohonné jednotky pro sezonu 2026. Týden po tom, co Honda odhalila svůj zvuk motoru, tým z Brackley sdílel krátký audio klip, který během několika hodin přilákal přes 200 000 zhlédnutí na X. Reakce fanoušků byly různorodé, ale jednoznačně vášnivé.
„Lepší než turbo hybridní pískot, ale stále sním o křiku V10… blízko dost?“ napsal jeden uživatel. Další doplnil jednoduše: „To je lepší!“
Jiní fanoušci přemýšleli o výkonu vozu: „Opravdu doufám, že bude jezdit lépe, než jak zní,“ komentoval jeden z nich, zatímco jiný poznamenal: „Zdá se, že odstranění MGU-H opravdu prospělo V6.“ Jeden nadšenec prohlásil: „Tak to zní mistrovství světa,“ a další přidal varování: „Prosím, mějte slitování s námi, co nejsme fanoušky Mercedesu. Buďme opatrní a vyhněme se dalšímu 2014.“
Sezona 2026 přinese do šampionátu výrazné změny. Nejzásadnější z nich bude nová pohonná jednotka s rovnoměrným rozdělením výkonu mezi spalovací motor a elektrický systém. Mercedes bude dodávat své jednotky pro tři týmy: McLaren, Williams a Alpine, což může hrát do karet Brackley týmu.
Podle strategického analytika Sky Sports Berniego Collinse má tento fakt potenciál poskytnout Mercedesu výhodu. „Myslím, že status quo mezi týmy se změní, protože bude záležet na tom, kdo motorem trefí správný výkon a kdo ne,“ vysvětloval během Sky Sports F1 Show.
„Vnímání je takové, že týmy s motory Mercedes se dostanou na vrchol. Ale nevíme to. Ještě jsme je mezi sebou nesrovnali,“ dodal Collins.
Klíčovou výhodou může být také počet zákaznických týmů. „Ale pokud nic jiného, mají tři týmy, kterým dodávají, takže se budou učit rychleji než Honda, která dodává jen jednomu týmu,“ uzavřel analytik.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.