Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Oscar Piastri v Imole zářil, když si v dramatickém závěru kvalifikace na Velkou cenu Emilia-Romagna vybojoval pole position před mistrem světa Maxem Verstappenem. Po prvních pokusech v Q3 vedl Verstappen časem 1:14.772, jen těsně před Piastrim a o něco dál Norrisem. Zdálo se, že Red Bull si pole pozici udrží, ale v posledním kole Piastri ukázal pevné nervy a díky lepším časům v druhém a třetím sektoru zajel 1:14.670, což mu zajistilo provizorní první místo, a to i přes ne zcela čistý průjezd poslední zatáčkou.
Verstappen na závěrečnou odpověď nezůstal pozadu, když v prvním sektoru zajel nejlepší čas, avšak ztratil drahocenné tisíciny v dalších částech okruhu a o pole position nakonec přišel jen o 0,034 sekundy. Pro Piastriho je to již třetí pole position v sezóně 2025 a jasný důkaz rostoucí síly McLarenu.
Ve druhé linii se usadil George Russell, který těsně předstihl druhého jezdce McLarenu Landa Norrise. Fernando Alonso pak překvapil a zajistil si senzační páté místo s Aston Martinem, přičemž oba jezdci Astonu prošli do Q3 díky použití středně tvrdých pneumatik Pirelli, které se ukázaly být oproti novým měkkým C6 spolehlivější volbou.
Naopak Ferrari a Mercedes zažily těžký den. Charles Leclerc a Lewis Hamilton byli nečekaně vyřazeni již ve druhé části kvalifikace, když nezvládli zlepšit své časy na měkkých pneumatikách a skončili jedenáctý a dvanáctý. Leclercovi chybělo na postup do Q3 méně než desetina sekundy, Hamilton zaostal o půl sekundy.
Dalším domácím smolařem byl mladý talent Mercedesu Andrea Kimi Antonelli, který vypadl třináctý. Mezi další vyřazené patřili Gabriel Bortoleto a Franco Colapinto.
Q1 byla několikrát přerušena kvůli nehodám. Nejprve havaroval Yuki Tsunoda v rychlé zatáčce Villeneuve, kde se po ztrátě kontroly nad monopostem dokonce převrátil přes střechu, ale vyvázl bez zranění. Později skončil v bariéře i nováček Alpine Franco Colapinto, který při výjezdu ze zatáčky Tamburello vyjel mimo trať a narazil do pneumatikové bariéry. Colapinto sice postoupil do Q2, ale čeká ho pravděpodobná penalizace za předčasný výjezd do boxové uličky během červené vlajky.
Kvůli jeho nehodě nemohl Liam Lawson dokončit svůj závěrečný pokus a zůstal tak venku v šestnácté pozici. Mezi další vyřazené patřili Nico Hülkenberg, Esteban Ocon a Oliver Bearman. Ten se domníval, že jeho poslední kolo bylo dokončeno před červenou vlajkou, ale po kontrole mu bylo zrušeno, což ho připravilo o postup.
Kvalifikace tak nabídla nejen dramatické souboje na špici, ale i nečekané zvraty a tvrdé rány pro některé z favoritů, což slibuje napínavý závod v Imole.
1. Oscar Piastri (McLaren) — 1:14.670
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) — +0.034
3. George Russell (Mercedes) — +0.137
4. Lando Norris (McLaren) — +0.292
5. Fernando Alonso (Aston Martin) — +0.761
6. Carlos Sainz (Williams) — +0.762
7. Alexander Albon (Williams) — +0.803
8. Lance Stroll (Aston Martin) — +0.911
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) — +1.076
10. Pierre Gasly (Alpine) — +1.117
11. Charles Leclerc (Ferrari) — 1:15.604
12. Lewis Hamilton (Ferrari) — 1:15.765
13. Kimi Antonelli (Mercedes) — 1:15.777
14. Gabriel Bortoleto (Sauber) — 1:16.260
15. Franco Colapinto (Alpine) — no time
16. Liam Lawson (Racing Bulls) — 1:16.379
17. Nico Hulkenberg (Sauber) — 1:16.518
18. Esteban Ocon (Haas) — 1:16.613
19. Oliver Bearman (Haas) — 1:16.918
20. Yuki Tsunoda (Red Bull) — no time
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.