Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Mexický jezdec Sergio Pérez se po roční pauze vrací do světa Formule 1. Jak zjistil server PlanetF1.com, zkušený pilot se dohodl s nově vznikajícím týmem Cadillac, který v roce 2026 vstoupí do šampionátu. Oznámení o jeho angažmá by mělo přijít během víkendu Velké ceny Itálie v Monze.
Pérez tak ukončí rok mimo závodní kokpit, který následoval po ukončení jeho smlouvy s Red Bullem na konci sezony 2024. Tehdejší načasování rozchodu mu znemožnilo najít místo u jiného týmu pro sezonu 2025. V průběhu letoška, posílen o nového manažera, zvažoval několik možností návratu. Kontakty s Cadillacem přitom udržoval nepřetržitě.
„Užiju si věci, které jsem dosud nestihl, a budu s rodinou. Během příštích šesti měsíců se rozhodnu, jaký bude můj další krok,“ prohlásil Pérez už v lednu, když dával jasně najevo, že kariéru ve Formuli 1 nehodlá ukončit. Jeho otec Antonio Pérez Garibay k tomu dodal: „To nejlepší od Checa teprve přijde. Všichni budou velmi šťastní a hrdí. Velké věci se blíží, z Formule 1 jsme neodešli.“
Pro Cadillac vedený bývalým šéfem týmu Manor Marussia Graemem Lowdonem představuje Pérez ideální volbu pro první rok působení. Dlouholeté zkušenosti, spolehlivost a silné sponzorské zázemí v podobě značek Telcel, Claro, Banorte či Inter.mx jsou klíčové pro nováčka, který chce hned od začátku sbírat body. „Checo byl vždy velmi silný,“ řekl o svém bývalém týmovém kolegovi Max Verstappen. „Pokud má motivaci závodit, je to skvělá volba, zvlášť pro nový tým.“
Zatímco Pérezovo místo se zdá jisté, otázkou zůstává, kdo obsadí druhý kokpit. Podle zákulisních informací má Cadillac zájem o mladého jezdce, přičemž hlavním kandidátem je brazilský talent Felipe Drugovich. Ve hře jsou i jména současných jezdců F2 jako Jak Crawford nebo Alex Dunne.
Lowdon k výběru jezdců uvedl: „Ano, zkušenosti jsou důležité, ale rozhoduje také schopnost, potenciál a pohled do budoucna. Není to jednoduchá rovnice, je to komplexní rozhodnutí.“
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.