Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Christian Horner oficiálně opustil funkci ředitele několika britských společností Red Bullu, měsíc poté, co byl překvapivě odvolán. „Byla to nečekaná změna, ale teď je čas jít dál,“ řekl Horner s klidem.
Christian Horner byl krátce po Velké ceně Británie odvolán z pozice šéfa týmu a generálního ředitele Red Bull Racing, čímž skončila jeho dvacetiletá éra v Milton Keynes. „Byla to čest vést tento tým dvě dekády a vybojovat s ním mnoho titulů, na to nikdy nezapomenu,“ uvedl Horner. Rozhodnutí přišlo poté, co akcionáři Red Bullu usilovali o změnu a větší kontrolu nad chodem týmu.
Rakouská centrála Red Bullu se snažila omezit Hornerův rozsáhlý vliv, a proto byl jeho nástupcem jmenován Laurent Mekies, bývalý šéf Racing Bulls, s užší zodpovědností zaměřenou přímo na Red Bull Racing. „Mekies má skvělé zkušenosti a tým vede s energií, kterou potřebujeme pro budoucí sezóny,“ komentoval Horner svého nástupce.
I po odvolání z aktivní role zůstal Horner na papíře ředitelem několika britských společností Red Bullu, včetně Red Bull Racing, Red Bull Technology, Red Bull Powertrains a Red Bull Powertrains 2026. Nové zápisy v Companies House však ukázaly, že během posledních 48 hodin byl z těchto funkcí oficiálně odstraněn. „Vše je nyní formálně uzavřeno,“ uvedl zdroj blízký týmu pro Motorsport.com.
Na jeho místo byl dosazen Rakušan Stefan Salzer, globální šéf lidských zdrojů Red Bull GmbH, který se tak připojil k Helmutu Markovi jako jediný aktivní ředitel závodní divize.
Za Hornerovy éry Red Bull získal osm titulů mistrů světa jezdců, čtyři pro Maxe Verstappena a čtyři pro Sebastiana Vettela, a šest konstruktérských šampionátů. Hornerova kariéra ale nebyla bez kontroverzí; loni čelil internímu šetření kvůli údajnému nevhodnému chování, ze kterého byl nakonec očištěn.
Po jeho odchodu Red Bull jmenoval do hlavního týmu Mekiese a na pozici šéfa Racing Bulls Alan Permane, který povýšil z role závodního ředitele. „Je to nový začátek pro tým, ale já vždy budu hrdý na vše, co jsme společně dokázali,“ uzavřel Horner.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.