Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Christian Horner oficiálně opustil funkci ředitele několika britských společností Red Bullu, měsíc poté, co byl překvapivě odvolán. „Byla to nečekaná změna, ale teď je čas jít dál,“ řekl Horner s klidem.
Christian Horner byl krátce po Velké ceně Británie odvolán z pozice šéfa týmu a generálního ředitele Red Bull Racing, čímž skončila jeho dvacetiletá éra v Milton Keynes. „Byla to čest vést tento tým dvě dekády a vybojovat s ním mnoho titulů, na to nikdy nezapomenu,“ uvedl Horner. Rozhodnutí přišlo poté, co akcionáři Red Bullu usilovali o změnu a větší kontrolu nad chodem týmu.
Rakouská centrála Red Bullu se snažila omezit Hornerův rozsáhlý vliv, a proto byl jeho nástupcem jmenován Laurent Mekies, bývalý šéf Racing Bulls, s užší zodpovědností zaměřenou přímo na Red Bull Racing. „Mekies má skvělé zkušenosti a tým vede s energií, kterou potřebujeme pro budoucí sezóny,“ komentoval Horner svého nástupce.
I po odvolání z aktivní role zůstal Horner na papíře ředitelem několika britských společností Red Bullu, včetně Red Bull Racing, Red Bull Technology, Red Bull Powertrains a Red Bull Powertrains 2026. Nové zápisy v Companies House však ukázaly, že během posledních 48 hodin byl z těchto funkcí oficiálně odstraněn. „Vše je nyní formálně uzavřeno,“ uvedl zdroj blízký týmu pro Motorsport.com.
Na jeho místo byl dosazen Rakušan Stefan Salzer, globální šéf lidských zdrojů Red Bull GmbH, který se tak připojil k Helmutu Markovi jako jediný aktivní ředitel závodní divize.
Za Hornerovy éry Red Bull získal osm titulů mistrů světa jezdců, čtyři pro Maxe Verstappena a čtyři pro Sebastiana Vettela, a šest konstruktérských šampionátů. Hornerova kariéra ale nebyla bez kontroverzí; loni čelil internímu šetření kvůli údajnému nevhodnému chování, ze kterého byl nakonec očištěn.
Po jeho odchodu Red Bull jmenoval do hlavního týmu Mekiese a na pozici šéfa Racing Bulls Alan Permane, který povýšil z role závodního ředitele. „Je to nový začátek pro tým, ale já vždy budu hrdý na vše, co jsme společně dokázali,“ uzavřel Horner.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.