Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Lando Norris prožívá v sezóně 2025 jednu z nejintenzivnějších fází své kariéry. Po letní přestávce Formule 1 se nachází v těsném souboji o titul se svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim, který má v tuto chvíli devítibodový náskok. Přesto britský jezdec věří, že díky zkušenostem nasbíraným během sedmi let v McLarenu je letos připraven čelit větším výzvám než kdy dříve.
„Nic v mém životě se nezměnilo, je to jen o připravenosti na tento moment, na tenhle souboj,“ vysvětlil Norris pro RACER. „Z pohledu závodění jsem se naučil spoustu věcí. Prostě mám celkově více zkušeností.“ Podle něj právě prožití nejrůznějších situací a hlubší porozumění týmu i technice přináší větší jistotu v každém závodním víkendu.
Norris zdůrazňuje, že zkušenosti jsou jen jednou částí rovnice. „Jste více připraveni, ale druhou částí je skutečně být lepším jezdcem. Dokážete auto řídit rychleji? Dokážete lépe šetřit pneumatiky? To jsou obvykle ty těžší věci,“ dodal. Současně upozornil, že i pro jeho týmového kolegu, který je teprve ve třetí sezoně, hraje zkušenost klíčovou roli v rychlém růstu.
Sebevědomí, které Norris v letošním roce předvádí, pramení z pocitu, že dosáhl svého dosud nejvyššího jezdeckého standardu. „Myslím, že to řeknu v každém rozhovoru, asi ne navždy, ale teď se cítím jako nejkomplexnější jezdec, jakým jsem kdy byl. Cítím, že jsem připraven čelit větším výzvám a všemu, co přijde,“ prohlásil.
Britský závodník ale zároveň přiznává, že připravenost automaticky neznamená snadnější cestu. „Pořád závodíte proti nejlepším jezdcům na světě, kteří umí auto řídit stejně rychle jako vy. Takže to neznamená, že je to jednodušší, jen jste lépe připraveni. A někdy vám to prostě umožní ukázat více z vašeho potenciálu,“ doplnil.
Ačkoliv má Piastri zatím o jednu výhru více, Norris se do druhé poloviny sezóny vrací povzbuzen sérií tří triumfů z posledních čtyř závodů. Pokud dokáže na tuto formu navázat, boj o titul mezi dvojicí McLarenu by mohl vyvrcholit v dramatickém finále sezóny.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.