Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Zak Brown, šéf McLarenu, uvedl, že statistika Charlese Leclerca o vítězstvích z pole position je spíše výsledkem vozu Ferrari než jeho jezdeckých schopností. „Leclerc nevyhrál tolik závodů z pole, ale podle mě za to nemůže,“ řekl Brown v rozhovoru pro RACER.
Brown připomněl, že podobný narativ se dříve vztahoval k Landu Norrisovi, jehož kritici tvrdili, že z pole position není schopen vyhrát závod. „Teď, když vyhrál čtyři nebo pět závodů z pole, o tom už nikdo nemluví,“ dodal s lehkou narážkou na médiální přístup k statistikám.
Brown zdůraznil, že Leclerc je talent a jeho schopnost být extrémně rychlý na kolo může maskovat menší závodní tempo vozu. „To vůbec není míněno jako kritika na něj. Je obrovský talent,“ dodal. Podle něj je právě tento kontrast mezi rychlostí na kolo a výsledky závodů tím, co vytváří mediální narativy.
Situaci ve Ferrari podle Browna nelze přeceňovat, protože za výkonem stojí zejména technika vozu. „Je to spíše o tom, že dokáže z vozu vytěžit maximum v kvalifikaci, i když nemá absolutní závodní tempo,“ vysvětlil. Podobně jako u Norrise jde spíše o vnější faktory než o schopnosti samotného jezdce.
Mezitím McLaren čelí napínavému souboji mezi Norrisem a Oscarem Piastrim o titul, přičemž mezi nimi je pouhých devět bodů. Brown připomněl, že harmonické soužití obou jezdců na trati je klíčové pro udržení týmové stability a že jakýkoliv tlak je zvládnut v rámci týmové kultury.
„Když se podíváme na vztahy v týmu, jsou stejně důležité jako aerodynamika,“ dodal Brown. Zdůraznil, že McLaren investuje do spolupráce mezi jezdci a týmem a že právě tato promyšlená struktura umožňuje Norrisovi a Piastrimu soutěžit na nejvyšší úrovni, aniž by byla ohrožena budoucnost týmu či kariéry samotných jezdců.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.