Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Max Verstappen a Lewis Hamilton budou po Velké ceně Maďarska čelit sportovním komisařům poté, co FIA zahájila vyšetřování jejich incidentu na trati.
K situaci došlo těsně před polovinou závodu ve 4. zatáčce Hungaroringu, kdy Verstappen útočil na Hamiltona o 11. místo. Pilot Ferrari byl při souboji mentálně vytlačen mimo trať do únikové zóny. Mentálně proto, protože se rozhodl pro tuto stopu sám, ale pod tlakem právě Maxe Verstappena.
Podle dostupných záběrů byl Verstappenův vůz v okamžiku manévru jen částečně vedle Hamiltonova. Incident si okamžitě všimlo vedení závodu a krátce nato oznámilo, že Verstappen je vyšetřován.
Definitivní rozhodnutí mělo padnout po závodě, aby se oba jezdci mohli podělit o své verze příběhu. FIA si proto Verstappena i Hamiltona spolu se zástupci týmů Red Bull a Ferrari předvolala na 17:15 místního času v Budapešti. Zatím neznáme výsledek jednání.
Obvinění směřuje k údajné nesportovní jízdě Verstappena, konkrétně k vytlačení soupeře z trati.
Red Bull se k incidentu vyjádřil přímo v průběhu závodu prostřednictvím živých aktualizací na sociálních sítích. „30. kolo: Max vyděsil Lewise z trati ve 4. zatáčce a je na 11. místě,“ uvedl tým.
Výsledek vyšetřování může mít dopad nejen na konečné pořadí závodu, ale i na bodový stav šampionátu. FIA zatím bližší podrobnosti o průběhu slyšení neoznámila.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.