Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
Max Verstappen si během víkendového programu Velké ceny Maďarska 2025 vysloužil od sportovních komisařů pouze mírné varování, a to za neobvyklou situaci, která nastala ve druhém tréninku. Nizozemský jezdec vyjel z boxů s ručníkem zapomenutým v kokpitu a při průjezdu mezi třetí a čtvrtou zatáčkou ho vyhodil z vozu. Předmět následně zůstal na trati až do konce tréninku, čímž upoutal pozornost FIA.
„Byl to jen ručník, kterým si normálně utíráte obličej, když se vrátíte do boxů, takže zůstal v autě, když jsem vyjel ven,“ vysvětlil Verstappen po tréninku. „Než aby mohl skončit mezi mými nohami, což by bylo nebezpečné, jel jsem mimo ideální stopu a zbavil jsem se ho nejbezpečnějším způsobem, jaký šel. Myslím, že to komisaři chápou.“
Incident byl oficiálně posouzen jako „unsafe release“, tedy nebezpečné vypuštění vozu na trať. Podle komisařů mohl ručník spadnout k pedálům a ztížit ovládání auta, čímž by vznikla riziková situace. Protože ale šlo o měkký předmět, který nepředstavuje takové nebezpečí jako tvrdé objekty, udělili Verstappenovi jen varování místo přísnějšího trestu.
„Komisaři považují tento případ za odlišný od situace, kdy je v kokpitu ponechán tvrdý a potenciálně nebezpečný předmět, a hodnotí jej jako méně závažný,“ uvádí se dále v jejich oficiálním stanovisku. Přesto zdůraznili, že i měkké předměty mohou v extrémních případech vést k ohrožení bezpečnosti, zejména pokud by se dostaly do prostoru pro nohy jezdce.
Stephen Knowles, šéf sportovních předpisů týmu Red Bull, se k incidentu vyjádřil v podcastu The Inside Track. „Pokud se zamyslíte nad tím, co se FIA a komisaři snaží těmito tresty dosáhnout, jde především o prevenci věcí, které byste neměli dělat. A je fér říct, že pokud vůz opustí garáž s volně uloženým předmětem v kokpitu, je to potenciálně nebezpečné.“
Knowles dodal, že tento verdikt je varováním nejen pro Red Bull, ale pro celý startovní rošt. „Je možná trochu přehnané tvrdit, že by se ručník dostal do prostoru pedálů a zablokoval je, ale v extrémním případě by to nebezpečné být mohlo. Myslím, že je spravedlivé, že vydali mírné, ale jasné varování, aby připomněli všem týmům, že mají odpovědnost zajistit, aby kokpity byly při opuštění garáže zcela prázdné a bez jakýchkoli volně uložených předmětů.“
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.