Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
McLaren pokračuje ve své dominanci. Lando Norris v neděli zvítězil ve Velké ceně Maďarska po těsném a napínavém souboji s Oscarem Piastrim, čímž pro tým zajistil už 200. vítězství v historii Formule 1.
Britský jezdec po nepovedeném startu, kdy se v úvodním kole propadl na páté místo, vsadil na odvážnou strategii jediné zastávky. Piastri naopak absolvoval dvě zastávky, což mu v závěru přineslo výhodu čerstvějších pneumatik.
Australan postupně stahoval Norrisův náskok a v předposledním kole se při pokusu o předjetí dostal až na hranici kontaktu. Brit si však pozici udržel a v cíli měl náskok pouhých 0,698 sekundy.
„Jsem mrtvý, bylo to těžké, ze začátku jsme moc neplánovali jednu zastávku, ale po prvním kole to byla tak nějak naše jediná možnost, jak se vrátit do hry,“ řekl po závodě Norris. „V posledním stintu to bylo těžké, Oscar mě naháněl. Dál jsem jel naplno, takže se mi trochu třese hlas. Cítím se dobře a díky tomu je to o něco víc uspokojivé, ale dnes je to dobrý výsledek.“
Norris, pro kterého to bylo páté vítězství v sezoně, ocenil i týmového kolegu. „Bojujeme tak těsně, že je těžké říct, že momentum je na něčí straně, ale oba tvrdě bojujeme a je to zábava, je to těžké, ale zábavné závodit s Oscarem. Je to skvělé pro nás jako tým a další dvojnásobné vítězství a naše 200. vítězství ve Formuli 1. Oscarovi patří zásluha, předvedl dobrý výkon a já se sotva udržel, takže se těším na mnoho dalších.“
Výsledek znamená, že se náskok Piastriho v čele šampionátu jezdců zmenšil na pouhých devět bodů, což slibuje velké drama ve druhé polovině šampionátu. McLaren si připsal čtvrté dvojité vítězství (double) v řadě a potvrdil pozici lídra mezi konstruktéry.
Závod přitom začal nadějně pro Charlese Leclerca z Ferrari, který startoval z pole position a zpočátku vedl. Problémy s výkonem ho však v závěru připravily o pódium. Osm kol před cílem podlehl Georgi Russellovi z Mercedesu a skončil čtvrtý.
Fernando Alonso si i přes zdravotní potíže se zády dojel pro páté místo. Šestý skončil Gabriel Bortoleto, pro kterého to znamená nejlepší výsledek v kariéře a cenné body pro tým Sauber.
Hungaroring tak před letní přestávkou nabídl další dramatickou kapitolu souboje o titul mezi Norrisem a Piastrim. Už teď je jasné, že druhá polovina sezony bude ještě napínavější.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.