Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
McLaren pokračuje ve své dominanci. Lando Norris v neděli zvítězil ve Velké ceně Maďarska po těsném a napínavém souboji s Oscarem Piastrim, čímž pro tým zajistil už 200. vítězství v historii Formule 1.
Britský jezdec po nepovedeném startu, kdy se v úvodním kole propadl na páté místo, vsadil na odvážnou strategii jediné zastávky. Piastri naopak absolvoval dvě zastávky, což mu v závěru přineslo výhodu čerstvějších pneumatik.
Australan postupně stahoval Norrisův náskok a v předposledním kole se při pokusu o předjetí dostal až na hranici kontaktu. Brit si však pozici udržel a v cíli měl náskok pouhých 0,698 sekundy.
„Jsem mrtvý, bylo to těžké, ze začátku jsme moc neplánovali jednu zastávku, ale po prvním kole to byla tak nějak naše jediná možnost, jak se vrátit do hry,“ řekl po závodě Norris. „V posledním stintu to bylo těžké, Oscar mě naháněl. Dál jsem jel naplno, takže se mi trochu třese hlas. Cítím se dobře a díky tomu je to o něco víc uspokojivé, ale dnes je to dobrý výsledek.“
Norris, pro kterého to bylo páté vítězství v sezoně, ocenil i týmového kolegu. „Bojujeme tak těsně, že je těžké říct, že momentum je na něčí straně, ale oba tvrdě bojujeme a je to zábava, je to těžké, ale zábavné závodit s Oscarem. Je to skvělé pro nás jako tým a další dvojnásobné vítězství a naše 200. vítězství ve Formuli 1. Oscarovi patří zásluha, předvedl dobrý výkon a já se sotva udržel, takže se těším na mnoho dalších.“
Výsledek znamená, že se náskok Piastriho v čele šampionátu jezdců zmenšil na pouhých devět bodů, což slibuje velké drama ve druhé polovině šampionátu. McLaren si připsal čtvrté dvojité vítězství (double) v řadě a potvrdil pozici lídra mezi konstruktéry.
Závod přitom začal nadějně pro Charlese Leclerca z Ferrari, který startoval z pole position a zpočátku vedl. Problémy s výkonem ho však v závěru připravily o pódium. Osm kol před cílem podlehl Georgi Russellovi z Mercedesu a skončil čtvrtý.
Fernando Alonso si i přes zdravotní potíže se zády dojel pro páté místo. Šestý skončil Gabriel Bortoleto, pro kterého to znamená nejlepší výsledek v kariéře a cenné body pro tým Sauber.
Hungaroring tak před letní přestávkou nabídl další dramatickou kapitolu souboje o titul mezi Norrisem a Piastrim. Už teď je jasné, že druhá polovina sezony bude ještě napínavější.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.