Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v závěrečném volném tréninku před Velkou cenou Emilia-Romagna zajel nejrychlejší čas. Jako jeden z mála dokázal na měkké sadě pneumatik zlepšit svůj výkon a časem 1:14.897 o desetinu sekundy překonal týmového kolegu Oscara Piastriho. Třetí Max Verstappen ztratil dalších 81 tisícin sekundy. McLaren tak ovládl všechny tři tréninky na tradičním a technickém okruhu v Imole.
„Auto se chová dobře, ale víme, že kvalifikace bude úplně jiný příběh. Zatím to ale vypadá slibně,“ řekl Norris po tréninku. Brit se na trať vydal už v úvodu sobotní hodiny, ale po zahřívacím kole hned zamířil zpět do boxů. Trať na chvíli utichla, než ticho přerušily vozy Aston Martinu s novým balíčkem vylepšení, který v pátek testovali ještě odděleně.
První měřený čas přišel až po deseti minutách, kdy Lewis Hamilton zajel 1:16.9 a postupně zrychlil až na 1:15.8. Přidali se i nováčci Franco Colapinto a Gabriel Bortoleto, ale časomíra zatím zůstávala relativně prázdná. Vše se změnilo s nástupem McLarenu a Red Bullu.
Oscar Piastri zajel velmi silné kolo s nejrychlejším prostředním sektorem, ale Max Verstappen odpověděl dominantními úseky na začátku a konci okruhu a vytáhl se na čas 1:15.5 – stále ještě na střední sadě pneumatik. Isack Hadjar překvapil, když se v barvách Racing Bulls dostal na P1 se stejným časem, jen o 0.021 sekundy rychlejším než Charles Leclerc.
Napětí na trati rostlo. George Russell si stěžoval do vysílačky na silné poskakování: „Docela dost to odskakuje,“ uvedl. Fernando Alonso zase ztratil trpělivost s Ferrari: „Myslí si, že jsou na trati sami, jako vždycky.“ Liam Lawson se roztočil ve druhém sektoru, zatímco Hadjar se musel vyhýbat Carlosi Sainzovi, který se chystal na start v boxové uličce.
V závěru session přešli všichni jezdci na měkké pneumatiky. Norris využil příležitosti a v posledním sektoru zajel purpurový čas, díky němuž se opět dostal do čela. „Bylo to čisté kolo. Věděli jsme, že tam ještě něco je,“ komentoval Brit svůj výkon. Mnoho jezdců však nedokázalo vylepšit své časy ze střední směsi, což naznačilo, že práce s měkkou sadou zatím není samozřejmostí.
Oscar Piastri poskočil na druhé místo, Kimi Antonelli z Mercedesu zaujal čtvrtým časem – překonal i svého zkušenějšího kolegu George Russella. Norris i Hamilton pak v posledních minutách vyjeli mimo trať a lehce zakopli o štěrk, naštěstí bez následků.
Výsledková listina tak mluvila jasně: McLaren 1–2, Verstappen třetí. Britský tým vysílá před kvalifikací jasný signál: jejich tempo je silné, konzistentní a konkurence by se měla mít na pozoru.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:14.897
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.100
3. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.181
4. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.502
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.554
6. Carlos Sainz (Williams) – +0.587
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.611
8. George Russell (Mercedes) – +0.765
9. Alexander Albon (Williams) – +0.835
10. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.890
11. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.922
12. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.047
13. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.078
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.080
15. Pierre Gasly (Alpine) – +1.093
16. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.149
17. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.213
18. Franco Colapinto (Alpine) – +1.313
19. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.341
20. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.490
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.