Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v závěrečném volném tréninku před Velkou cenou Emilia-Romagna zajel nejrychlejší čas. Jako jeden z mála dokázal na měkké sadě pneumatik zlepšit svůj výkon a časem 1:14.897 o desetinu sekundy překonal týmového kolegu Oscara Piastriho. Třetí Max Verstappen ztratil dalších 81 tisícin sekundy. McLaren tak ovládl všechny tři tréninky na tradičním a technickém okruhu v Imole.
„Auto se chová dobře, ale víme, že kvalifikace bude úplně jiný příběh. Zatím to ale vypadá slibně,“ řekl Norris po tréninku. Brit se na trať vydal už v úvodu sobotní hodiny, ale po zahřívacím kole hned zamířil zpět do boxů. Trať na chvíli utichla, než ticho přerušily vozy Aston Martinu s novým balíčkem vylepšení, který v pátek testovali ještě odděleně.
První měřený čas přišel až po deseti minutách, kdy Lewis Hamilton zajel 1:16.9 a postupně zrychlil až na 1:15.8. Přidali se i nováčci Franco Colapinto a Gabriel Bortoleto, ale časomíra zatím zůstávala relativně prázdná. Vše se změnilo s nástupem McLarenu a Red Bullu.
Oscar Piastri zajel velmi silné kolo s nejrychlejším prostředním sektorem, ale Max Verstappen odpověděl dominantními úseky na začátku a konci okruhu a vytáhl se na čas 1:15.5 – stále ještě na střední sadě pneumatik. Isack Hadjar překvapil, když se v barvách Racing Bulls dostal na P1 se stejným časem, jen o 0.021 sekundy rychlejším než Charles Leclerc.
Napětí na trati rostlo. George Russell si stěžoval do vysílačky na silné poskakování: „Docela dost to odskakuje,“ uvedl. Fernando Alonso zase ztratil trpělivost s Ferrari: „Myslí si, že jsou na trati sami, jako vždycky.“ Liam Lawson se roztočil ve druhém sektoru, zatímco Hadjar se musel vyhýbat Carlosi Sainzovi, který se chystal na start v boxové uličce.
V závěru session přešli všichni jezdci na měkké pneumatiky. Norris využil příležitosti a v posledním sektoru zajel purpurový čas, díky němuž se opět dostal do čela. „Bylo to čisté kolo. Věděli jsme, že tam ještě něco je,“ komentoval Brit svůj výkon. Mnoho jezdců však nedokázalo vylepšit své časy ze střední směsi, což naznačilo, že práce s měkkou sadou zatím není samozřejmostí.
Oscar Piastri poskočil na druhé místo, Kimi Antonelli z Mercedesu zaujal čtvrtým časem – překonal i svého zkušenějšího kolegu George Russella. Norris i Hamilton pak v posledních minutách vyjeli mimo trať a lehce zakopli o štěrk, naštěstí bez následků.
Výsledková listina tak mluvila jasně: McLaren 1–2, Verstappen třetí. Britský tým vysílá před kvalifikací jasný signál: jejich tempo je silné, konzistentní a konkurence by se měla mít na pozoru.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:14.897
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.100
3. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.181
4. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.502
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.554
6. Carlos Sainz (Williams) – +0.587
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.611
8. George Russell (Mercedes) – +0.765
9. Alexander Albon (Williams) – +0.835
10. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.890
11. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.922
12. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.047
13. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.078
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.080
15. Pierre Gasly (Alpine) – +1.093
16. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.149
17. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.213
18. Franco Colapinto (Alpine) – +1.313
19. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.341
20. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.490
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.