Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v závěrečném volném tréninku před Velkou cenou Emilia-Romagna zajel nejrychlejší čas. Jako jeden z mála dokázal na měkké sadě pneumatik zlepšit svůj výkon a časem 1:14.897 o desetinu sekundy překonal týmového kolegu Oscara Piastriho. Třetí Max Verstappen ztratil dalších 81 tisícin sekundy. McLaren tak ovládl všechny tři tréninky na tradičním a technickém okruhu v Imole.
„Auto se chová dobře, ale víme, že kvalifikace bude úplně jiný příběh. Zatím to ale vypadá slibně,“ řekl Norris po tréninku. Brit se na trať vydal už v úvodu sobotní hodiny, ale po zahřívacím kole hned zamířil zpět do boxů. Trať na chvíli utichla, než ticho přerušily vozy Aston Martinu s novým balíčkem vylepšení, který v pátek testovali ještě odděleně.
První měřený čas přišel až po deseti minutách, kdy Lewis Hamilton zajel 1:16.9 a postupně zrychlil až na 1:15.8. Přidali se i nováčci Franco Colapinto a Gabriel Bortoleto, ale časomíra zatím zůstávala relativně prázdná. Vše se změnilo s nástupem McLarenu a Red Bullu.
Oscar Piastri zajel velmi silné kolo s nejrychlejším prostředním sektorem, ale Max Verstappen odpověděl dominantními úseky na začátku a konci okruhu a vytáhl se na čas 1:15.5 – stále ještě na střední sadě pneumatik. Isack Hadjar překvapil, když se v barvách Racing Bulls dostal na P1 se stejným časem, jen o 0.021 sekundy rychlejším než Charles Leclerc.
Napětí na trati rostlo. George Russell si stěžoval do vysílačky na silné poskakování: „Docela dost to odskakuje,“ uvedl. Fernando Alonso zase ztratil trpělivost s Ferrari: „Myslí si, že jsou na trati sami, jako vždycky.“ Liam Lawson se roztočil ve druhém sektoru, zatímco Hadjar se musel vyhýbat Carlosi Sainzovi, který se chystal na start v boxové uličce.
V závěru session přešli všichni jezdci na měkké pneumatiky. Norris využil příležitosti a v posledním sektoru zajel purpurový čas, díky němuž se opět dostal do čela. „Bylo to čisté kolo. Věděli jsme, že tam ještě něco je,“ komentoval Brit svůj výkon. Mnoho jezdců však nedokázalo vylepšit své časy ze střední směsi, což naznačilo, že práce s měkkou sadou zatím není samozřejmostí.
Oscar Piastri poskočil na druhé místo, Kimi Antonelli z Mercedesu zaujal čtvrtým časem – překonal i svého zkušenějšího kolegu George Russella. Norris i Hamilton pak v posledních minutách vyjeli mimo trať a lehce zakopli o štěrk, naštěstí bez následků.
Výsledková listina tak mluvila jasně: McLaren 1–2, Verstappen třetí. Britský tým vysílá před kvalifikací jasný signál: jejich tempo je silné, konzistentní a konkurence by se měla mít na pozoru.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:14.897
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.100
3. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.181
4. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.502
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.554
6. Carlos Sainz (Williams) – +0.587
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.611
8. George Russell (Mercedes) – +0.765
9. Alexander Albon (Williams) – +0.835
10. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.890
11. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.922
12. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.047
13. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.078
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.080
15. Pierre Gasly (Alpine) – +1.093
16. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.149
17. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.213
18. Franco Colapinto (Alpine) – +1.313
19. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.341
20. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.490
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.