Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen připustil, že Red Bull čelí období přestavby, než se znovu dokáže vrátit k formě, která mu přinesla tituly. „Tým šel od vyhrávání šampionátů ještě před mým příchodem, přes fázi přestavby, až k období, kdy jsme znovu dominovali. Teď mám pocit, že přichází menší obnova,“ řekl Verstappen pro F1.com.
Po čtyřech letech vlády v ground effect éře, kdy Red Bull navázal na svou někdejší dominanci z let 2010–2013 se Sebastianem Vettelem, přišel rok 2024 jako varovný signál. McLaren převzal kontrolu nad šampionátem konstruktérů, Ferrari obsadilo druhé místo a Red Bull se musel spokojit až se třetí příčkou. Letos zatím pokračuje podobný trend, když se rakouský tým nachází v polovině sezony až na čtvrté pozici za McLarenem, Ferrari a Mercedesem.
Výsledky na trati doplňují zásadní změny mimo ni. V červenci byl po dlouhém působení odvolán Christian Horner, který zastával funkci šéfa týmu i CEO Red Bull Racing. Na jeho místo přišel Laurent Mekies, dosavadní muž spojený s Racing Bulls a Ferrari. Odchod Hornera je navíc jen částí větší přeměny – tým opustili také klíčoví lidé včetně technického génia Adriana Neweyho a sportovního ředitele Jonathana Wheatleyho.
„Jsme stále samozřejmě velmi silný tým, ale myslím, že k dalšímu kroku je potřeba lehká restrukturalizace a lepší pochopení toho, co se uvnitř děje,“ dodal Verstappen. „To samozřejmě nějaký čas zabere, ale doufám, že ne příliš dlouho.“ Přesto podle něj není důvod k obavám.
„Mentalita týmu byla vždy stejná – bojovat zpátky, když přijde slabší období. Tak to vždy bylo a proto se o budoucnost tolik nestrachuju,“ doplnil Nizozemec, který zatím sám táhne výsledky Red Bullu. Verstappen získal 187 z celkových 194 bodů stáje, což ho udržuje na třetím místě průběžného hodnocení jezdců.
Formule 1 se nyní připravuje na návrat po letní přestávce, která vyvrcholí Verstappenovou domácí Velkou cenou Nizozemska v Zandvoortu. Právě tam bude Red Bull usilovat o první výraznější vzpruhu v sezoně, která je zatím spíše zkouškou trpělivosti než potvrzením dřívější neochvějné nadvlády.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.