Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen připustil, že Red Bull čelí období přestavby, než se znovu dokáže vrátit k formě, která mu přinesla tituly. „Tým šel od vyhrávání šampionátů ještě před mým příchodem, přes fázi přestavby, až k období, kdy jsme znovu dominovali. Teď mám pocit, že přichází menší obnova,“ řekl Verstappen pro F1.com.
Po čtyřech letech vlády v ground effect éře, kdy Red Bull navázal na svou někdejší dominanci z let 2010–2013 se Sebastianem Vettelem, přišel rok 2024 jako varovný signál. McLaren převzal kontrolu nad šampionátem konstruktérů, Ferrari obsadilo druhé místo a Red Bull se musel spokojit až se třetí příčkou. Letos zatím pokračuje podobný trend, když se rakouský tým nachází v polovině sezony až na čtvrté pozici za McLarenem, Ferrari a Mercedesem.
Výsledky na trati doplňují zásadní změny mimo ni. V červenci byl po dlouhém působení odvolán Christian Horner, který zastával funkci šéfa týmu i CEO Red Bull Racing. Na jeho místo přišel Laurent Mekies, dosavadní muž spojený s Racing Bulls a Ferrari. Odchod Hornera je navíc jen částí větší přeměny – tým opustili také klíčoví lidé včetně technického génia Adriana Neweyho a sportovního ředitele Jonathana Wheatleyho.
„Jsme stále samozřejmě velmi silný tým, ale myslím, že k dalšímu kroku je potřeba lehká restrukturalizace a lepší pochopení toho, co se uvnitř děje,“ dodal Verstappen. „To samozřejmě nějaký čas zabere, ale doufám, že ne příliš dlouho.“ Přesto podle něj není důvod k obavám.
„Mentalita týmu byla vždy stejná – bojovat zpátky, když přijde slabší období. Tak to vždy bylo a proto se o budoucnost tolik nestrachuju,“ doplnil Nizozemec, který zatím sám táhne výsledky Red Bullu. Verstappen získal 187 z celkových 194 bodů stáje, což ho udržuje na třetím místě průběžného hodnocení jezdců.
Formule 1 se nyní připravuje na návrat po letní přestávce, která vyvrcholí Verstappenovou domácí Velkou cenou Nizozemska v Zandvoortu. Právě tam bude Red Bull usilovat o první výraznější vzpruhu v sezoně, která je zatím spíše zkouškou trpělivosti než potvrzením dřívější neochvějné nadvlády.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.