Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen připustil, že Red Bull čelí období přestavby, než se znovu dokáže vrátit k formě, která mu přinesla tituly. „Tým šel od vyhrávání šampionátů ještě před mým příchodem, přes fázi přestavby, až k období, kdy jsme znovu dominovali. Teď mám pocit, že přichází menší obnova,“ řekl Verstappen pro F1.com.
Po čtyřech letech vlády v ground effect éře, kdy Red Bull navázal na svou někdejší dominanci z let 2010–2013 se Sebastianem Vettelem, přišel rok 2024 jako varovný signál. McLaren převzal kontrolu nad šampionátem konstruktérů, Ferrari obsadilo druhé místo a Red Bull se musel spokojit až se třetí příčkou. Letos zatím pokračuje podobný trend, když se rakouský tým nachází v polovině sezony až na čtvrté pozici za McLarenem, Ferrari a Mercedesem.
Výsledky na trati doplňují zásadní změny mimo ni. V červenci byl po dlouhém působení odvolán Christian Horner, který zastával funkci šéfa týmu i CEO Red Bull Racing. Na jeho místo přišel Laurent Mekies, dosavadní muž spojený s Racing Bulls a Ferrari. Odchod Hornera je navíc jen částí větší přeměny – tým opustili také klíčoví lidé včetně technického génia Adriana Neweyho a sportovního ředitele Jonathana Wheatleyho.
„Jsme stále samozřejmě velmi silný tým, ale myslím, že k dalšímu kroku je potřeba lehká restrukturalizace a lepší pochopení toho, co se uvnitř děje,“ dodal Verstappen. „To samozřejmě nějaký čas zabere, ale doufám, že ne příliš dlouho.“ Přesto podle něj není důvod k obavám.
„Mentalita týmu byla vždy stejná – bojovat zpátky, když přijde slabší období. Tak to vždy bylo a proto se o budoucnost tolik nestrachuju,“ doplnil Nizozemec, který zatím sám táhne výsledky Red Bullu. Verstappen získal 187 z celkových 194 bodů stáje, což ho udržuje na třetím místě průběžného hodnocení jezdců.
Formule 1 se nyní připravuje na návrat po letní přestávce, která vyvrcholí Verstappenovou domácí Velkou cenou Nizozemska v Zandvoortu. Právě tam bude Red Bull usilovat o první výraznější vzpruhu v sezoně, která je zatím spíše zkouškou trpělivosti než potvrzením dřívější neochvějné nadvlády.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.