Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Bývalý šéf týmu Haas Guenther Steiner se domnívá, že pokud nové předpisy pro rok 2026 nepřinesou Lewisovi Hamiltonovi potřebný posun, jeho čas ve Formuli 1 by mohl být u konce. Sedminásobný mistr světa se letos přesunul do Ferrari po dlouhých dvanácti letech v Mercedesu, ale přechod do nové stáje zatím neprobíhá podle představ. Úvodní euforie po vítězství v čínském sprintu rychle opadla a v hlavních závodech se Hamilton zatím nedostal výše než na čtvrté místo.
Náladu britského veterána ilustrovaly i jeho vlastní slova během víkendu v Maďarsku, kdy označil svůj výkon za „bezcenný“ a naznačil, že Ferrari by mělo zvážit jiného jezdce. Steiner na to reagoval pro server Web.de: „Není bezcenný, ale momentálně nepodává to, co se od něj očekávalo. Je nespokojený sám se sebou. Očekávání veřejnosti jsou obrovská, možná až příliš obrovská.“
Podle Steinera se Hamilton zatím nedokázal v Maranellu plně adaptovat a v přímém srovnání s Charlesem Leclercem ztrácí. „Fakt je ten, že se ve Ferrari nedostává do správného tempa. Přímé srovnání s týmovým kolegou je vždy nejvíce vypovídající a tam vidíte, že Leclerc je lepší. Vždy jsem říkal, že Hamiltonovi musíte dát čas do léta. Ale podle aktuální situace prostě nenaplňuje očekávání,“ uvedl.
Klíčovým problémem je podle něj ztráta sebedůvěry, která se projevuje na každém kroku. „Ztratil sebedůvěru. Pokud v sebe přestanete věřit, nemůžete podávat výkon,“ zdůraznil Steiner. Připomněl také, že oznámení Hamiltonova příchodu do Ferrari provázela obrovská mediální pozornost. „Sedminásobný mistr světa ve Ferrari, to znělo jako pohádka. I on od toho očekával hodně. Ale když realita nesplní vaše představy, víra v sebe se vytrácí.“
Podle Steinera bude nadcházející letní přestávka klíčovým okamžikem pro Hamiltonovu budoucnost. „Možná se po přestávce vrátí uvolněnější a výkony půjdou nahoru. Ale možná ne a pak si umím představit, že na konci roku řekne: ‚To je konec. Další rok si tímhle neprojedu.‘ Má spoustu zájmů mimo Formuli 1, je značkou sám o sobě. Mnoho jezdců F1 potřebuje jako platformu, Lewis už ne. A to mu usnadňuje možnost udělat za tím čáru.“
Steiner zároveň připomněl, že Hamilton měl problémy s novými monoposty s přítlakem od země už od jejich zavedení. „V roce 2026 přijdou nové vozy, nové motory a nikdo neví, kdo bude silný. Možná si řekne: ‚Zkusím to.‘ Ale pokud to nebude fungovat ani tehdy, pak je konec. A nebude to ze dne na den, kdyby se rozhodl skončit, oznámil by to včas, aby tým našel náhradu,“ uzavřel bývalý šéf Haasu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.