Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Oscar Piastri přišel ve Velké ceně Maďarska o možnost přidat do svého konta další vítězství v sezoně 2025. Na Hungaroringu sice v posledních kolech výrazně stáhl náskok Landa Norrise, ale musel se spokojit s druhým místem.
Australan má v šampionátu jezdců po tomto závodě už jen devět bodů náskok. „Tlačil jsem na to, jak jsem jen mohl. Myslím, že poté, co jsem viděl Landa jet na jednu zastávku, jsem věděl, že budu muset na trati předjíždět, což se tady mnohem snadněji řekne, než udělá,“ uvedl po závodě.
Piastri těžil z čerstvějších tvrdých pneumatik díky strategii dvou zastávek oproti Norrisově jediné. V posledních třech kolech se dostal až na dostřel, ale k předjetí nedošlo. „Zkoušel jsem pár věcí, byl to hazard tak jako tak, ale dnes jsme bohužel byli na špatné straně. Tým odvedl skvělou práci, auto ve druhé polovině závodu skutečně ožilo a prakticky bylo po celý víkend skvělé – děkuji týmu. Těším se na pár týdnů volna,“ dodal.
Klíčový moment přišel v předposledním kole, kdy Piastri musel doslova dupnout na brzdy při pokusu o manévr v první zatáčce a málem kolidoval s Norrisem. „Myslím, že jsem potřeboval být alespoň o pár desetin blíže, což by vyžadovalo Landovu chybu, abych toho dosáhl. Cítil jsem, že to bude moje nejlepší šance. Nikdy se to nechcete snažit šetřit na další kolo a pak to nikdy nepřijde, takže jsem si řekl, že to alespoň zkusím. Ne tak docela,“ přiznal.
Piastri se za Norrisem ocitl už v úvodní fázi závodu, když se zasekl za Charlesem Leclercem. Nedokázal Monačana předjet a posunul se dopředu až po druhé zastávce v boxech.
Strategie však sehrála zásadní roli. Piastri zvolil dvě zastávky, Norris jednu. „Ano i ne,“ odpověděl na otázku, zda ho Norrisova strategie překvapila. „V tu chvíli neměl moc co ztratit. Nebylo to velké překvapení. Nevím, jestli snaha překonat Leclerca byla nakonec správným rozhodnutím, ale můžeme to pak projít.“
Hungaroring tak potvrdil svou pověst okruhu, kde je předjíždění nesmírně složité. Piastri si z Maďarska odváží cenné body, ale i vědomí, že v přímém souboji s Norrisem ho čeká ještě hodně práce.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.