Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Oscar Piastri přišel ve Velké ceně Maďarska o možnost přidat do svého konta další vítězství v sezoně 2025. Na Hungaroringu sice v posledních kolech výrazně stáhl náskok Landa Norrise, ale musel se spokojit s druhým místem.
Australan má v šampionátu jezdců po tomto závodě už jen devět bodů náskok. „Tlačil jsem na to, jak jsem jen mohl. Myslím, že poté, co jsem viděl Landa jet na jednu zastávku, jsem věděl, že budu muset na trati předjíždět, což se tady mnohem snadněji řekne, než udělá,“ uvedl po závodě.
Piastri těžil z čerstvějších tvrdých pneumatik díky strategii dvou zastávek oproti Norrisově jediné. V posledních třech kolech se dostal až na dostřel, ale k předjetí nedošlo. „Zkoušel jsem pár věcí, byl to hazard tak jako tak, ale dnes jsme bohužel byli na špatné straně. Tým odvedl skvělou práci, auto ve druhé polovině závodu skutečně ožilo a prakticky bylo po celý víkend skvělé – děkuji týmu. Těším se na pár týdnů volna,“ dodal.
Klíčový moment přišel v předposledním kole, kdy Piastri musel doslova dupnout na brzdy při pokusu o manévr v první zatáčce a málem kolidoval s Norrisem. „Myslím, že jsem potřeboval být alespoň o pár desetin blíže, což by vyžadovalo Landovu chybu, abych toho dosáhl. Cítil jsem, že to bude moje nejlepší šance. Nikdy se to nechcete snažit šetřit na další kolo a pak to nikdy nepřijde, takže jsem si řekl, že to alespoň zkusím. Ne tak docela,“ přiznal.
Piastri se za Norrisem ocitl už v úvodní fázi závodu, když se zasekl za Charlesem Leclercem. Nedokázal Monačana předjet a posunul se dopředu až po druhé zastávce v boxech.
Strategie však sehrála zásadní roli. Piastri zvolil dvě zastávky, Norris jednu. „Ano i ne,“ odpověděl na otázku, zda ho Norrisova strategie překvapila. „V tu chvíli neměl moc co ztratit. Nebylo to velké překvapení. Nevím, jestli snaha překonat Leclerca byla nakonec správným rozhodnutím, ale můžeme to pak projít.“
Hungaroring tak potvrdil svou pověst okruhu, kde je předjíždění nesmírně složité. Piastri si z Maďarska odváží cenné body, ale i vědomí, že v přímém souboji s Norrisem ho čeká ještě hodně práce.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.