Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Velká cena Maďarska skončila pro Ferrari obrovským zklamáním. Charles Leclerc, který po skvělém až zázračném výkonu v kvalifikaci startoval z pole position, se v cíli musel spokojit až se čtvrtým místem. Lewis Hamilton dopadl ještě hůře – po strategické chybě dojel dvanáctý, tedy na stejné pozici, z jaké startoval.
„V autě jsem neměl všechny informace, ale měli jsme problém s podvozkem,“ uvedl Leclerc po závodě. „Od toho momentu jsem byl jen pasažér. Je to velká frustrace, máme jednu šanci za rok na vítězství a pravděpodobně to byla tahle. Rychlost tam byla, jsem opravdu zklamaný. Zatím na téhle sezóně nevidím nic pozitivního.“
Leclerc držel vedení až do závěrečné části závodu, kdy začal výrazně ztrácet tempo. Problém s podvozkem mu znemožnil bránit se soupeřům – nejprve ho předjel Oscar Piastri, následně George Russell.
Šéf týmu Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že konečný výsledek je pro stáj velkým zklamáním. „Rozdíl v tempu v prvních dvou stintech nebyl velký a s Leclercem jsme měli závod pod kontrolou. Drželi jsme první místo, ale na konci jsme v tempu ztráceli dvě sekundy a závod jsme prohráli. Charles jel až do té chvíle výborně,“ uvedl Vasseur.
K Hamiltonovi dodal: „Hned na začátku ztratil dvě pozice, zůstal zhruba třicet kol zaseknutý v provozu, zkusili jsme strategii jedné zastávky, ale to už bylo příliš pozdě.“
Pro Ferrari tak Velká cena Maďarska znamená další nevyužitou příležitost.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.