Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Velká cena Maďarska skončila pro Ferrari obrovským zklamáním. Charles Leclerc, který po skvělém až zázračném výkonu v kvalifikaci startoval z pole position, se v cíli musel spokojit až se čtvrtým místem. Lewis Hamilton dopadl ještě hůře – po strategické chybě dojel dvanáctý, tedy na stejné pozici, z jaké startoval.
„V autě jsem neměl všechny informace, ale měli jsme problém s podvozkem,“ uvedl Leclerc po závodě. „Od toho momentu jsem byl jen pasažér. Je to velká frustrace, máme jednu šanci za rok na vítězství a pravděpodobně to byla tahle. Rychlost tam byla, jsem opravdu zklamaný. Zatím na téhle sezóně nevidím nic pozitivního.“
Leclerc držel vedení až do závěrečné části závodu, kdy začal výrazně ztrácet tempo. Problém s podvozkem mu znemožnil bránit se soupeřům – nejprve ho předjel Oscar Piastri, následně George Russell.
Šéf týmu Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že konečný výsledek je pro stáj velkým zklamáním. „Rozdíl v tempu v prvních dvou stintech nebyl velký a s Leclercem jsme měli závod pod kontrolou. Drželi jsme první místo, ale na konci jsme v tempu ztráceli dvě sekundy a závod jsme prohráli. Charles jel až do té chvíle výborně,“ uvedl Vasseur.
K Hamiltonovi dodal: „Hned na začátku ztratil dvě pozice, zůstal zhruba třicet kol zaseknutý v provozu, zkusili jsme strategii jedné zastávky, ale to už bylo příliš pozdě.“
Pro Ferrari tak Velká cena Maďarska znamená další nevyužitou příležitost.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.