Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Oscar Piastri opět potvrdil rychlost svého McLarenu, když ve druhém volném tréninku na trati v Imole zajel nejrychlejší čas 1:15.293. Byl tak o pouhých 25 tisícin sekundy rychlejší než jeho týmový kolega Lando Norris. Překvapením dne bylo třetí místo Pierra Gaslyho s vozem Alpine.
Slunečné a jasné počasí v regionu Emilia-Romagna umožnilo, aby se všichni jezdci vydali na trať už během prvních pěti minut. Lewis Hamilton, který v Itálii startuje poprvé v barvách Ferrari, měl hned zkraje potíže, když v rychlé zatáčce Tamburello krátce vyjel mimo trať.
V úvodu tréninku se nejlépe dařilo Norrisovi, jehož McLaren na středně tvrdé směsi pneumatik zajel o 0,345 sekundy lepší čas než Verstappen při jeho prvním měřeném pokusu. Piastri byl v té chvíli třetí se ztrátou jedné desetiny sekundy.
Dramatická situace nastala i v případě Fernanda Alonsa, který musel na nájezdu do Tamburella rychle uhýbat pomalejšímu vozu Franca Colapinta. „Málem jsem se srazil,“ hlásil do týmového rádia.
Hamiltonovy potíže pokračovaly i nadále. V šikaně Variante Alta zajel jedním kolem do štěrku, a v dalším průběhu byl zbrzděn pomalejšími vozy Sauberu a Red Bullu. Frustrace byla patrná, obzvlášť když málem ztratil kontrolu nad vozem i v poslední zatáčce kola.
Norris vylepšil svůj čas na 1:15.952 a udržel se na čele. Za ním následovali Carlos Sainz a překvapivě i Alex Albon s Williamsem, což naznačilo dobrou formu britského týmu.
Na čelo se následně posunul George Russell, když jezdci přešli na novou nejměkčí směs pneumatik Pirelli C6, která má v Imole svou závodní premiéru. Russell zajel o 0,259 sekundy rychlejší čas než Norrisův předchozí nejlepší pokus.
Krátce poté Verstappen zrychlil a dostal se na druhé místo s minimální ztrátou 42 tisícin na Russella. Jeho týmový kolega Yuki Tsunoda se díky nové sadě softů posunul na třetí příčku. Tsunoda navíc médiím, včetně PlanetF1.com, potvrdil, že má tento víkend k dispozici stejné specifikace vozu jako Verstappen po nedávných úpravách Red Bullu.
McLaren ale znovu ukázal svou sílu. Na měkké sadě pneumatik Oscar Piastri zajel nedostižný čas 1:15.293, jen o 0,025 sekundy lepší než Norris. Pierre Gasly v závěru posunul Alpine na třetí místo a odsunul tak za sebe Russella, Verstappena, Leclerca, Hadjara a Tsunodu.
Lewis Hamilton mezitím znovu upozornil na své problémy. „Ty brzdy, kámo, ty brzdy jsou problém,“ stěžoval si do rádia. Zvykání si na nové brzdové komponenty Brembo mu po letech v Mercedesu, kde používal jiný typ brzd, stále činí potíže. V mezidobí navíc mladý Kimi Antonelli zkrátil trať v pasáži Variante Alta.
Verstappen si postěžoval na problémy s podvozkem v pasáži Acque Minerali, kde cítil silné nárazy od podlahy. Norris v závěru tréninku jen tak tak zachytil smyk zadní nápravy ve výjezdu z Rivazzy, když se snažil přiblížit k časům svého týmového kolegy.
Ve druhé polovině se čím dál víc ozývala týmová rádia. Charles Leclerc zdůraznil, že Ferrari musí zlepšit nájezd do zatáček 5, 9 a 11, které podle něj zásadně ovlivňují tempo. Antonelli zase varoval před nebezpečně pomalým Red Bullem při nájezdu do Rivazzy. „To bylo super nebezpečné od Red Bullu,“ hlásil mladý Ital.
Franco Colapinto nadále sváděl tvrdé souboje, přičemž odolal pokusu Norrise o předjetí ve Villeneuve. Verstappen měl s Colapintem také potíže a frustrovaně si stěžoval: „Co to ten chlap dělá? Jezdí se zapnutým DRS.“ K tomu navíc hlásil nepříjemnosti přímo v kokpitu. „Něco mi pořád šťouchá do nohy při brzdění v zatáčce dvě,“ řekl. Později dodal, že mu spadla matice, kterou měl v ruce, přímo do sedačky.
Trénink byl přerušen červenou vlajkou zhruba šest minut před koncem, když Isack Hadjar ztratil kontrolu při výjezdu z Tamburella a narazil do bariéry. Jeho pokus o návrat na trať nevyšel a den pro něj skončil. Trénink byl nakonec ještě krátce obnoven, aby si jezdci mohli nacvičit starty z místa.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:15.293
2. Lando Norris (McLaren) – +0.025
3. Pierre Gasly (Alpine) – +0.276
4. George Russell (Mercedes) – +0.400
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.442
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.475
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.499
8. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.534
9. Alex Albon (Williams) – +0.623
10. Carlos Sainz (Williams) – +0.641
11. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.650
12. Oliver Bearman (Haas) – +0.716
13. Franco Colapinto (Alpine) – +0.751
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.927
15. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.962
16. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +1.046
17. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.048
18. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1.113
19. Nico Hülkenberg (Sauber) – +1.126
20. Esteban Ocon (Haas) – +1.127
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.