Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Oscar Piastri opět potvrdil rychlost svého McLarenu, když ve druhém volném tréninku na trati v Imole zajel nejrychlejší čas 1:15.293. Byl tak o pouhých 25 tisícin sekundy rychlejší než jeho týmový kolega Lando Norris. Překvapením dne bylo třetí místo Pierra Gaslyho s vozem Alpine.
Slunečné a jasné počasí v regionu Emilia-Romagna umožnilo, aby se všichni jezdci vydali na trať už během prvních pěti minut. Lewis Hamilton, který v Itálii startuje poprvé v barvách Ferrari, měl hned zkraje potíže, když v rychlé zatáčce Tamburello krátce vyjel mimo trať.
V úvodu tréninku se nejlépe dařilo Norrisovi, jehož McLaren na středně tvrdé směsi pneumatik zajel o 0,345 sekundy lepší čas než Verstappen při jeho prvním měřeném pokusu. Piastri byl v té chvíli třetí se ztrátou jedné desetiny sekundy.
Dramatická situace nastala i v případě Fernanda Alonsa, který musel na nájezdu do Tamburella rychle uhýbat pomalejšímu vozu Franca Colapinta. „Málem jsem se srazil,“ hlásil do týmového rádia.
Hamiltonovy potíže pokračovaly i nadále. V šikaně Variante Alta zajel jedním kolem do štěrku, a v dalším průběhu byl zbrzděn pomalejšími vozy Sauberu a Red Bullu. Frustrace byla patrná, obzvlášť když málem ztratil kontrolu nad vozem i v poslední zatáčce kola.
Norris vylepšil svůj čas na 1:15.952 a udržel se na čele. Za ním následovali Carlos Sainz a překvapivě i Alex Albon s Williamsem, což naznačilo dobrou formu britského týmu.
Na čelo se následně posunul George Russell, když jezdci přešli na novou nejměkčí směs pneumatik Pirelli C6, která má v Imole svou závodní premiéru. Russell zajel o 0,259 sekundy rychlejší čas než Norrisův předchozí nejlepší pokus.
Krátce poté Verstappen zrychlil a dostal se na druhé místo s minimální ztrátou 42 tisícin na Russella. Jeho týmový kolega Yuki Tsunoda se díky nové sadě softů posunul na třetí příčku. Tsunoda navíc médiím, včetně PlanetF1.com, potvrdil, že má tento víkend k dispozici stejné specifikace vozu jako Verstappen po nedávných úpravách Red Bullu.
McLaren ale znovu ukázal svou sílu. Na měkké sadě pneumatik Oscar Piastri zajel nedostižný čas 1:15.293, jen o 0,025 sekundy lepší než Norris. Pierre Gasly v závěru posunul Alpine na třetí místo a odsunul tak za sebe Russella, Verstappena, Leclerca, Hadjara a Tsunodu.
Lewis Hamilton mezitím znovu upozornil na své problémy. „Ty brzdy, kámo, ty brzdy jsou problém,“ stěžoval si do rádia. Zvykání si na nové brzdové komponenty Brembo mu po letech v Mercedesu, kde používal jiný typ brzd, stále činí potíže. V mezidobí navíc mladý Kimi Antonelli zkrátil trať v pasáži Variante Alta.
Verstappen si postěžoval na problémy s podvozkem v pasáži Acque Minerali, kde cítil silné nárazy od podlahy. Norris v závěru tréninku jen tak tak zachytil smyk zadní nápravy ve výjezdu z Rivazzy, když se snažil přiblížit k časům svého týmového kolegy.
Ve druhé polovině se čím dál víc ozývala týmová rádia. Charles Leclerc zdůraznil, že Ferrari musí zlepšit nájezd do zatáček 5, 9 a 11, které podle něj zásadně ovlivňují tempo. Antonelli zase varoval před nebezpečně pomalým Red Bullem při nájezdu do Rivazzy. „To bylo super nebezpečné od Red Bullu,“ hlásil mladý Ital.
Franco Colapinto nadále sváděl tvrdé souboje, přičemž odolal pokusu Norrise o předjetí ve Villeneuve. Verstappen měl s Colapintem také potíže a frustrovaně si stěžoval: „Co to ten chlap dělá? Jezdí se zapnutým DRS.“ K tomu navíc hlásil nepříjemnosti přímo v kokpitu. „Něco mi pořád šťouchá do nohy při brzdění v zatáčce dvě,“ řekl. Později dodal, že mu spadla matice, kterou měl v ruce, přímo do sedačky.
Trénink byl přerušen červenou vlajkou zhruba šest minut před koncem, když Isack Hadjar ztratil kontrolu při výjezdu z Tamburella a narazil do bariéry. Jeho pokus o návrat na trať nevyšel a den pro něj skončil. Trénink byl nakonec ještě krátce obnoven, aby si jezdci mohli nacvičit starty z místa.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:15.293
2. Lando Norris (McLaren) – +0.025
3. Pierre Gasly (Alpine) – +0.276
4. George Russell (Mercedes) – +0.400
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.442
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.475
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.499
8. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.534
9. Alex Albon (Williams) – +0.623
10. Carlos Sainz (Williams) – +0.641
11. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.650
12. Oliver Bearman (Haas) – +0.716
13. Franco Colapinto (Alpine) – +0.751
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.927
15. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.962
16. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +1.046
17. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.048
18. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1.113
19. Nico Hülkenberg (Sauber) – +1.126
20. Esteban Ocon (Haas) – +1.127
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.