Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Mistrem pátečního dopoledne v Imole se stal lídr šampionátu Oscar Piastri, který na nových pneumatikách Pirelli C6 zajel čas 1:16.545 a o pouhých 32 tisícin porazil týmového kolegu Landa Norrisehttps://f1news.cz/wiki/norris-lando-22575. Třetí nejrychlejší byl Carlos Sainz.
Evropská část sezony odstartovala v Imole s několika novinkami, debutem Kimiho Antonelliho a premiérovým testem nejměkčí směsi C6. Právě Antonelli se bleskově uvedl časem, kterým se na chvíli dostal před Norrise o 0,017 sekundy.
Drama přišlo i mezi zkušenými jmény, Fernando Alonso hlásil: „Málem jsem se srazil s Leclercem.“ Monačan se omluvil zdviženou rukou. Bearman mezitím zamířil zpět do boxů, kde Haas upravoval výšku jeho vozu a ladil zavěšení.
George Russell se s novou směsí dostal na vrchol tabulky dvacet minut po startu, ale dlouho se tam neohřál. Max Verstappen při pokusu na měkkých gumách chyboval v poslední zatáčce: „Strašně to klouzalo,“ hlásil do rádia, když skončil až jedenáctý.
Na dráze v Imole to chvílemi vřelo nejen mezi vozy, ale i v rádiové komunikaci. Charles Leclerc si stěžoval: „Přilba se mi hrozně zvedá,“ zatímco jeho týmový kolega Lewis Hamilton po výletu mimo trať dodal: „Auto teď vůbec nezastavuje.“
V polovině tréninku se do čela dostal George Russell s časem 1:16.599, ale vedení mu brzy přebral Oscar Piastri, který ho překonal o 54 tisícin. Pierre Gasly se posunul na třetí místo, než jej rychle vystřídal Lando Norris, který spolu s Piastrim zajistil McLarenu dočasné 1–2. Hamilton mezitím zrychlil na čtvrté místo a první čtyři dělilo pouhých 98 tisícin.
Nové pneumatiky Pirelli C6 přinesly rychlé časy, ale i výrazný úpadek výkonu. Alex Albon sice zazářil v prvním sektoru, ale nakonec skončil osmý. Carlos Sainz měl podobný problém, přesto se mu podařilo na druhý pokus vytáhnout Ferrari na třetí pozici.
V závěru se pořadí ustálilo: Piastri před Norrisem a Sainzem. Max Verstappen zůstával sedmý a frustraci si vybíjel na volantu – téměř čtyři desetiny za čelem. Trénink pak předčasně ukončil náraz Gabriela Bortoleta, který nezvládl svůj Aston Martin a čelně narazil do bariéry. Červená vlajka a dvě minuty do konce – bylo dojeto.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:16.545
2. Lando Norris (McLaren) – +0.032
3. Carlos Sainz (Ferrari) – +0.052
4. George Russell (Mercedes) – +0.054
5. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.096
6. Pierre Gasly (Alpine) – +0.151
7. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.360
8. Alexander Albon (Williams) – +0.377
9. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +0.380
10. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +0.453
11. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.487
12. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.532
13. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.549
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.576
15. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.741
16. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.811
17. Franco Colapinto (Alpine) – +0.828
18. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +0.901
19. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.096
20. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.117
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.