Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Mistrem pátečního dopoledne v Imole se stal lídr šampionátu Oscar Piastri, který na nových pneumatikách Pirelli C6 zajel čas 1:16.545 a o pouhých 32 tisícin porazil týmového kolegu Landa Norrisehttps://f1news.cz/wiki/norris-lando-22575. Třetí nejrychlejší byl Carlos Sainz.
Evropská část sezony odstartovala v Imole s několika novinkami, debutem Kimiho Antonelliho a premiérovým testem nejměkčí směsi C6. Právě Antonelli se bleskově uvedl časem, kterým se na chvíli dostal před Norrise o 0,017 sekundy.
Drama přišlo i mezi zkušenými jmény, Fernando Alonso hlásil: „Málem jsem se srazil s Leclercem.“ Monačan se omluvil zdviženou rukou. Bearman mezitím zamířil zpět do boxů, kde Haas upravoval výšku jeho vozu a ladil zavěšení.
George Russell se s novou směsí dostal na vrchol tabulky dvacet minut po startu, ale dlouho se tam neohřál. Max Verstappen při pokusu na měkkých gumách chyboval v poslední zatáčce: „Strašně to klouzalo,“ hlásil do rádia, když skončil až jedenáctý.
Na dráze v Imole to chvílemi vřelo nejen mezi vozy, ale i v rádiové komunikaci. Charles Leclerc si stěžoval: „Přilba se mi hrozně zvedá,“ zatímco jeho týmový kolega Lewis Hamilton po výletu mimo trať dodal: „Auto teď vůbec nezastavuje.“
V polovině tréninku se do čela dostal George Russell s časem 1:16.599, ale vedení mu brzy přebral Oscar Piastri, který ho překonal o 54 tisícin. Pierre Gasly se posunul na třetí místo, než jej rychle vystřídal Lando Norris, který spolu s Piastrim zajistil McLarenu dočasné 1–2. Hamilton mezitím zrychlil na čtvrté místo a první čtyři dělilo pouhých 98 tisícin.
Nové pneumatiky Pirelli C6 přinesly rychlé časy, ale i výrazný úpadek výkonu. Alex Albon sice zazářil v prvním sektoru, ale nakonec skončil osmý. Carlos Sainz měl podobný problém, přesto se mu podařilo na druhý pokus vytáhnout Ferrari na třetí pozici.
V závěru se pořadí ustálilo: Piastri před Norrisem a Sainzem. Max Verstappen zůstával sedmý a frustraci si vybíjel na volantu – téměř čtyři desetiny za čelem. Trénink pak předčasně ukončil náraz Gabriela Bortoleta, který nezvládl svůj Aston Martin a čelně narazil do bariéry. Červená vlajka a dvě minuty do konce – bylo dojeto.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:16.545
2. Lando Norris (McLaren) – +0.032
3. Carlos Sainz (Ferrari) – +0.052
4. George Russell (Mercedes) – +0.054
5. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.096
6. Pierre Gasly (Alpine) – +0.151
7. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.360
8. Alexander Albon (Williams) – +0.377
9. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +0.380
10. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +0.453
11. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.487
12. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.532
13. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.549
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.576
15. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.741
16. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.811
17. Franco Colapinto (Alpine) – +0.828
18. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +0.901
19. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.096
20. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.117
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.