Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Kvalifikace na brazilský Grand Prix 2025 nabídla napínavé okamžiky, technické komplikace i překvapení, která mohou významně ovlivnit boj o letošní titul. Lando Norris z McLarenu nakonec potvrdil svou skvělou formu a získal pole position, přestože cesta k nejrychlejšímu času byla plná nástrah.
Brit začal Q3 s menší chybou na první zatáčce, což mohlo jeho šance oslabit. „Ztratil jsem trochu rytmus na obrubníku, ale dokázal jsem se rychle vrátit,“ uvedl Norris. Nakonec zaznamenal nejlepší čas 1:09.511 a překonal Andrea Kimi Antonelliho z Mercedesu o 0,174 sekundy. Třetí místo obsadil Charles Leclerc z Ferrari a čtvrté připadlo Norrisovu týmovému kolegovi a hlavnímu soupeři v boji o titul Oscaru Piastrimu.
Kvalifikace začala s malým zpožděním kvůli opravám bariér po nehodě v doprovodném závodě, což zároveň umožnilo týmům dokončit opravy vozu Gabriela Bortoleta, který se ráno při sprintu tvrdě narazil. Williamsy Sainze a Albona byly před startem přesunuty na konec pit lane, aby měly výhodu fronty.
Q1 přineslo velké překvapení v podobě vypadnutí Maxe Verstappena. Nizozemec po prvním pokusu skončil šestnáctý a ve druhém pokusu se mu už nepodařilo zlepšit, protože vůz postrádal potřebnou přilnavost. „Nemám žádný grip, vůbec!“ hlásil Verstappen do rádia, zatímco jeho týmový kolega Yuki Tsunoda skončil devatenáctý.
Lando Norris se však v závěru Q1 vrátil na první místo s třemi fialovými sektory, což ukázalo, že je v Brazílii ve výborné formě a připraven čelit soupeřům v hlavním závodě.
Druhá část kvalifikace přinesla dramatické zvraty i rychlé změny v pořadí. Alex Albon se nejprve dostal do čela, ale jeho čas brzy překonali Piastri, Hamilton a Hadjar. Charles Leclerc doplatil na chybu na obrubníku a jeho první pokus stačil pouze na 13. místo. Lando Norris se zpočátku trápil, ale v závěru dokázal zabrat a zajistil si postup do Q3, zatímco z kvalifikace překvapivě vypadli Hamilton, Alonso, Stroll i Sainz.
Ve finální části Norris nezvládl první zatáčku, přesto se rychle oklepal a předjel Leclerca, čímž si zajistil pole position. Kimi Antonelli sice chyboval v deváté zatáčce, ale udržel druhé místo, zatímco Piastri nedokázal zrychlit ve středním sektoru a skončil čtvrtý. „Některé sektory prostě nešly rychleji, musím se soustředit na start,“ komentoval Australan po kvalifikaci.
Top desítku doplnili Hadjar, Russell, Lawson, Bearman, Gasly a Hülkenberg. Interlagos tak znovu potvrdil, že i drobná chyba může stát cenné pozice. Norris sice drží výhodnou pozici na startu, ale soupeři mu v nedělním závodě rozhodně nedají nic zadarmo.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.