Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Úvodní trénink na Grand Prix Ázerbájdžánu přinesl pro McLaren smíšené zprávy. Lando Norris dominoval časomíře a zajel nejlepší čas 1:43.747, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri strávil většinu tréninku v garáži kvůli problému s pohonnou jednotkou. „Zjistili jsme problém s PU, který jsme, jak doufáme, vyřešili. Plánujeme dostat Oscara zpět na trať, jakmile to bude možné,“ uvedl tým.
Pozitivem pro Piastriho bylo, že většina času stráveného v garáži se shodovala s červenou vlajkou. Traťoví komisaři totiž museli řešit vytržený obrubník v zatáčce č. 16. Díky tomu neztratil žádný reálný čas ve srovnání s ostatními jezdci.
Den na ulicích Baku začal pro Red Bull ne úplně ideálně, když stékající voda ze střechy nad boxem Maxe Verstappena vytvořila malou louži. Přesto se Verstappen brzy vrátil na trať a během zbytku tréninku zajel druhý nejlepší čas, i když byl o sekundu pomalejší než Norris.
Hned na začátku tréninku se Nico Hülkenberg stal prvním jezdcem, který vyjel z boxů, a nastavil počáteční benchmark časem 1:47.293. Norris se musel krátce vrátit do boxů, protože McLaren zapomněl sundat kryt z pitot trubice na předku vozu. Mezitím Gabriel Bortoleto zkoumal únikové zóny, George Russell hlásil smrad lehkého pálení, Alex Albon přišel o zpětné zrcátko a Piastri, instruován „držet nízké otáčky a vyhnout se plnému výkonu“, se vrátil do boxu.
Po deseti minutách červených vlajek, kdy traťoví komisaři řešili vytržený obrubník, se trénink znovu rozběhl. Oscar Piastri se vrátil na trať s dvacetiminutovým zpožděním a postupně se propracoval na třetí místo, zatímco Lando Norris si udržel vedení s náskokem tří desetin před Piastrim a Maxem Verstappenem.
I ostatní jezdci měli své momenty. Lewis Hamilton přišel o okraj předního křídla při kontaktu se zdí v zatáčce 5 a musel zajet na opravu. „Dotkl jsem se zdi.“ hlásil Hamilton přes rádio. Esteban Ocon a Verstappen rovněž řešili drobné problémy, ale na pořadí v čele to nic nezměnilo.
Lando Norris – McLaren - 1:42.704
Oscar Piastri – McLaren – +0.310
Charles Leclerc – Ferrari – +0.552
George Russell – Mercedes – +0.553
Alex Albon – Williams – +0.859
Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +1.034
Max Verstappen – Red Bull Racing – +1.086
Carlos Sainz – Williams – +1.155 – 1:43.859
Liam Lawson – Racing Bulls – +1.199
Isack Hadjar – Racing Bulls – +1.271
Kimi Antonelli – Mercedes – +1.281
Nico Hülkenberg – Sauber – +1.282
Lewis Hamilton – Ferrari – +1.383
Gabriel Bortoleto – Sauber – +1.383
Fernadno Alonso – Aston Martin – +1.435
Ollie Bearman – Haas – +1.447
Lance Stroll – Aston Martin – +1.625
Eesteban Ocon – Haas – +1.735
Franco Colapinto – Alpine – A525 – +2.595
Pierre Gasly – Alpine – +2.714
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.