George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
George Russell znovu potvrdil, koho považuje za nejlepšího pilota současné Formule 1. Podle něj je Max Verstappen měřítkem skutečné kvality na startovním roštu a tím, podle koho se dá hodnotit výkonnost ostatních jezdců. Právě s ním by Russell chtěl poměřit síly v přímém souboji o titul mistra světa.
„Max je očividně zlatým standardem současnosti. Je to ten, se kterým bych chtěl jít head to head,“ uvedl Russell v rozhovorech s médii, informuje PlanetF1. Zároveň dodal, že Verstappen je podle něj jediným jezdcem, vedle něhož by chtěl působit i jako týmový kolega. „Je to jediný pilot, se kterým byste skutečně zjistili, kde se nachází vaše opravdová úroveň,“ vysvětlil.
Respektovaná slova přicházejí po výjimečné sezoně Maxe Verstappena. Nizozemský pilot Red Bullu dokázal v roce 2025 téměř nemožné. Ztrátu 104 bodů na lídra šampionátu stáhl na pouhé dva body v cíli sezony. Po letní přestávce nechyběl ani jednou na stupních vítězů a během této série zvítězil v šesti Velkých cenách. Přesto nakonec titul těsně získal Lando Norris s McLarenem.
Russell však může být se svou sezonou rovněž spokojený. Za volantem Mercedesu W16 vybojoval vítězství v Kanadě i Singapuru a pravidelně se pohyboval v čele pole. „Vím, že se dokážu měřit s těmi nejlepšími,“ prohlásil sebevědomě. Zároveň ale připomněl, že jeho pohled na úspěch je nekompromisní. Po čtyřech letech u Mercedesu platí jednoduché pravidlo. Buď bojujete o titul, nebo ne.
„Upřímně řečeno, skončit druhý nebo dvacátý je v zásadě totéž. Nevyhráváte,“ říká otevřeně. Jako příklad uvádí Michaela Schumachera a jeho začátky u Ferrari. Německý šampion přišel do Maranella v roce 1996, ale na první titul s italským týmem čekal až do roku 2000. „Lidé si pamatují jen slavná léta. Málokdo si ale vzpomene na sezony 96, 97 nebo 98,“ připomíná Russell.
Britský jezdec zároveň přiznává, že frustraci poznal v obou extrémech své kariéry. Jak v době, kdy s Williamsem pravidelně bojoval na chvostu pole, tak nyní, kdy sice vyhrává závody, ale zatím nebojuje přímo o mistrovský titul. „Buď bojujete o šampionát, nebo ne. Nikdo nechce bojovat o druhé místo,“ shrnuje svůj postoj. Přesto zůstává realistický. „Jsem připravený, ale musím být trpělivý.“
Velkou příležitost může Russellovi nabídnout sezona 2026. Formule 1 projde zásadní technickou proměnou a nové předpisy pro šasi i pohonné jednotky mohou výrazně změnit rozložení sil. Mercedes je znovu považován za jednoho z favoritů, zejména s ohledem na minulost. Při poslední velké změně motorových pravidel v roce 2014 totiž tým z Brackley odstartoval éru dominance a Russell věří, že podobný scénář by se mohl zopakovat.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.