Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Projekt Verstappen Racing má podle dostupných informací jasno o technickém směřování pro sezonu 2026. Tým čtyřnásobného mistra světa Formule 1 má v rámci GT World Challenge Europe nasadit vůz Mercedes-AMG GT3, čímž se uzavírá dosavadní spolupráce s Aston Martinem. Ke změně výrobce dochází poté, co si Max Verstappen osobně vyzkoušel techniku AMG GT3 během testu na portugalském okruhu v Estorilu.
„Jsme velmi potěšeni, že se Verstappen Racing rozhodl nastoupit s vozem Mercedes-AMG GT3 v GT World Challenge Europe,“ uvedl podle citovaných zdrojů šéf zákaznického programu Mercedes-AMG Stefan Wendl. „Projekt je navíc podporován vysoce zkušeným týmem 2 Seas Motorsport, který s naším vozem už dosáhl řady významných úspěchů a mistrovských titulů,“ dodal.
Verstappen přitom rozšíření svého závodního programu oznámil už před startem sezony 2025, kdy jeho tým poprvé vstoupil do seriálu GT World Challenge Europe ve sprintové i vytrvalostní části. V rámci spolupráce s 2 Seas Motorsport tehdy v Endurance Cupu usedli do Aston Martinu Vantage GT3 Evo Thierry Vermeulen, Chris Lulham a Harry King, zatímco Vermeulen s Lulhamem absolvovali sprintové závody s Ferrari 296 GT3 týmu Emil Frey Racing.
Nové partnerství s Mercedesem má podle zpráv znamenat pokračování Verstappen Racing v obou kategoriích, tentokrát s jedním vozem Mercedes-AMG GT3. Jak uvádí Motorsport.com, v sprintových závodech má Lulhama doplnit Daniel Juncadella, známý mimo jiné jako simulátorový jezdec Aston Martinu ve Formuli 1. Pro vytrvalostní podniky by se k nim měl připojit Jules Gounon.
„O to více nás těší, že jde o mimořádně ambiciózní a slibný projekt a že uvidíme další vysoce kvalitní účast v obou programech – sprintovém i vytrvalostním,“ dodal Wendl k zapojení Verstappenova týmu do šampionátu.
Zatímco Verstappen Racing sílí ve světě GT závodů, Max Verstappen sám zažil napínavou sezonu ve Formuli 1. V roce 2025 mu pátý titul mistra světa v řadě unikl jen těsně, když po impozantním návratu v druhé polovině sezony, který zahrnoval šest vítězství, podlehl Landu Norrisovi rozdílem pouhých dvou bodů.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.