Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
I v roce 2025 zůstává sedadlo vedle Maxe Verstappena pro Red Bull stále bolestí hlavy. Po závodě Formule 1 v Číně tým vyměnil Liama Lawsona za Yukiho Tsunodu, ale tah zatím nepřinesl kýžené výsledky. Od svého povýšení japonský jezdec nasbíral pouze devět bodů a v průběžném pořadí šampionátu je na 19. místě, s výjimkou Franca Colapinta a Jacka Doohana, kteří jsou za ním.
Na opačné straně paddocku zanechává dojem Isack Hadjar. Už jako nováček dokáže zaujmout šéfy Red Bullu a po svém prvním pódiovém umístění v F1 zazněla od Helmuta Marka jasná slova: „Isack je jiný,“ uvedl 82letý rakouský poradce. Tato slova jasně ukazují, jak tým nahlíží na Hadjara a kam aktuálně směřuje rozhodování o složení sestavy pro rok 2026.
Marko však opakovaně zdůraznil, že tým nijak nespěchá s konečným rozhodnutím či formálním oznámením. „Všichni jezdci jsou pod smlouvou Red Bullu, včetně jezdců sesterského týmu, takže je flexibilita přesunů kdykoliv,“ uvedl. To znamená, že formální potvrzení jména Verstappenova spoluhráče přijde až po několika nadcházejících závodech.
Podle informací Motorsport.com je Hadjar momentálně favorit na povýšení do hlavního týmu Red Bullu v roce 2026. Formálně se však tým drží plánu zmíněného Markem, který odkazuje na Grand Prix Mexika na konci října jako klíčový moment pro rozhodnutí. To znamená, že Red Bull počká na výsledky následujících tří závodních víkendů.
Pro Yukiho Tsunodu jsou tedy nadcházející tři závody zásadní. „Upřímně o budoucnosti ještě moc nepřemýšlím. Ale každý závod je teď opravdu důležitý,“ řekl v Baku. „Musím předvádět výsledky a zlepšovat se každý závod a pak nechat tým, aby se rozhodl. Líbí se mi představa, že bojuju a snažím se to zvládnout.“
Pokud Tsunoda nedokáže předvést nečekané výsledky, možnost návratu k sesterskému týmu Racing Bulls je stále na stole. „Nevím, co se příští rok u Racing Bulls stane. Teď přemýšlím jen o tom, že zůstanu u Red Bullu. O tom, jestli se vrátím k Racing Bulls, budu přemýšlet až v tu chvíli,“ uvedl. Tsunoda odmítá, že by jeho působení u Red Bullu bylo jen bojem: „Zatím to asi vypadá jako těžký moment, ale ve skutečnosti mi to hodně dalo jako člověku i jezdci.“
Hadjar sám říká, že nechce být povýšen během této sezony, ale vidí rok 2026 jako ideální čas pro krok vpřed. „2026 je úplně nová kapitola pro tým. Nebude tady řeč o druhém autě, protože je to nový vůz pro všechny. To bude mnohem jednodušší,“ uvedl po závodě v Monze. Hadjar je přesvědčen, že pokud dostane šanci, dokáže vedle Verstappena uspět.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.