Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
Formule 1 se v roce 2026 vrátí na scénu v zásadně proměněné podobě. Nové technické předpisy přinesou menší a lehčí monoposty, aktivní aerodynamiku a zcela přepracované pohonné jednotky, což má otevřít další kapitolu moderní éry šampionátu.
Výraznou změnou projde také aerodynamika, aktivní prvky na předním i zadním křídle nahradí dosavadní systém DRS, který byl po sezoně 2025 definitivně zrušen. Současně se zásadně změní filozofie motorů, kde bude výkon rozdělen v poměru 50:50 mezi spalovací motor a elektrickou část.
Práce s energií a její efektivní nasazení se má stát klíčovým faktorem úspěchu. Spalovací motor poběží výhradně na plně udržitelná biopaliva, zatímco Pirelli dodá užší pneumatiky, o 25 mm vpředu a 30 mm vzadu, což dále ovlivní chování vozů na trati.
Jedním z nejsledovanějších projektů nové éry je bezpochyby Red Bull. Po odchodu Hondy, která se od roku 2026 přesune k Aston Martinu, se rakouský tým poprvé v historii pustil do role výrobce vlastního motoru prostřednictvím Red Bull Powertrains ve spolupráci s Fordem.
Max Verstappen, který po těsném neúspěchu v boji o pátý titul mistra světa v roce 2025 plánuje návrat na vrchol, už měl možnost slyšet nový motor Red Bull-Ford v chodu. Na interním podcastu Red Bullu „Talking Bull“ se usmál a poznamenal: „Vydává zvuk.“
Svůj dojem pak upřesnil: „Znělo to dobře. Samozřejmě to slyšíte na dynamometru, ale ten zvuk byl ostrý, čistý. Nejsem si jistý, jestli ho vyvíjejí podle zvuku, ale znělo to dobře. Není to V10.“
Zatímco Honda a Mercedes už veřejně odhalily první zvukové ukázky svých nových motorů, výkon jednotky Red Bull-Ford zůstává tajemstvím. Optimismus však naznačuje i Verstappenův manažer Raymond Vermeulen.
„Jaký je vlastně referenční bod pro příští rok? To nikdo neví,“ řekl Vermeulen pro nizozemskou RacingNews365. „Všechno se ukáže v prvních závodech. Slyšíme o motoru dobré věci, ale co přesně znamená ‚dobré‘? To zjistíme až na trati.“
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.