Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Prestižní magazín Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů Formule 1 za sezonu 2025, přičemž přehled příjmů byl rozdělen na základní platy a bonusy za výkon na trati. Forbes přitom nezahrnuje příjmy z osobních sponzorských kontraktů a marketingových aktivit, takže se zaměřuje výhradně na to, co jezdci vydělali přímo za své výkony ve F1.
Z přehledu vyplývá, že bonusy mohou být někdy cennější než samotný základní plat. To znamená, že i jezdci, kteří nezískali titul mistra světa, si mohou výrazně zvýšit celkové příjmy. Příkladem jsou piloti McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, kteří se díky vysokým odměnám za umístění a body umístili v žebříčku na třetím a čtvrtém místě.
Na čele žebříčku se opět umístil Max Verstappen. Holandský závodník odešel do sezony 2025 s garantovaným platem, který spolu s výraznými bonusy za vítězství v závodech (osm v sezóně) dává celkový odhad příjmu kolem 76 milionů dolarů. I když Verstappen tentokrát nezískal titul mistra světa, jeho tržby zůstávají v čele tabulky.
Na druhém místě se umístil Lewis Hamilton, který si podle Forbesu přišel na přibližně 70,5 milionu dolarů. Jeho základní mzda byla vysoká, ale vzhledem k méně úspěšné sezóně byly bonusy jen okrajové (půl milionu dolarů), protože nezaznamenal tolik výrazných výsledků jako v minulosti.
Lando Norris si díky své výkonnosti vybudoval masivní bonusový balíček – 39,5 milionu dolarů – který převážil nad jeho relativně nižším základním platem 18 milionů. Oscar Piastri pak dosáhl na bonusy 27,5 milionu dolarů navrch k platu 10 milionů.
V první desítce podle Forbesu dále figurují jezdci jako Charles Leclerc (30 milionů dolarů z platu bez bonusů), Fernando Alonso, George Russell, Lance Stroll, Carlos Sainz a Kimi Antonelli, kteří všichni dosáhli celkových příjmů přes desítky milionů dolarů na základě smluv a výkonů.
Je zajímavé, že i když jsou v tabulce zahrnuty pouze příjmy z jezdeckých kontraktů a odměn týmů, externí zprávy upozorňují, že pokud by se připočítaly i marketingové a sponzorské příjmy, mohl by se žebříček výrazně změnit – například Hamilton by se v celkovém hodnocení ukázal jako jeden z nejlépe vydělávajících sportovců vůbec.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.