Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Max Verstappen zvládl Velkou cenu Ázerbájdžánu naprosto suverénně a připsal si druhé vítězství v řadě. „Byl to povedený závod, strategie fungovala a auto bylo skvěle vyvážené,“ řekl spokojený Nizozemec, který dojel do cíle s náskokem 14 sekund.
Druhé místo vybojoval George Russell, jenž se po zdravotních problémech dokázal rychle dostat zpět do tempa. „Nebyl to jednoduchý víkend, ale tým odvedl skvělou práci,“ zhodnotil britský jezdec Mercedesu.
Carlos Sainz se stal hrdinou závodu, když dojel třetí a slavil první pódium s Williamsem. „Jsem na tým hrdý, všichni jsme na to dlouho čekali,“ uvedl Španěl, který potvrdil, že i Williams dokáže bojovat na čele.
Velké zklamání zažil Oscar Piastri. Lídr šampionátu ulil start, smýkl se ve čtvrté zatáčce a narazil do bariéry. „Je to těžké spolknout. Udělal jsem chybu a přišel o důležité body,“ přiznal Australan.
Jeho týmový kolega Lando Norris ale šanci využít nedokázal. Kvůli špatné zastávce v boxech skončil až sedmý. „Byla to promarněná příležitost,“ řekl Norris, který získal jen šest bodů a na Piastriho ztrácí dál 25.
Liam Lawson naopak prožil životní závod. V barvách Racing Bulls dojel pátý a poprvé se výrazně prosadil mezi elitou. „Jsem nadšený, přesně pro takové momenty závodíme,“ řekl mladý Novozélanďan.
Yuki Tsunoda skončil šestý, když v závěru dokázal odolat tlaku Landa Norrise, a zajistil tak Red Bullu solidní body. Liam Lawson, který dojel před Tsunodou, svůj výkon korunoval pátým místem a za Racing Bulls odjel svůj nejlepší závod sezóny.
Za touto dvojicí dojel osmý Lewis Hamilton, devátý Charles Leclerc a poslední bod si připsal Isack Hadjar. „Bylo to hodně o strategii a my jsme nevyužili šance,“ komentoval Leclerc, jehož tým Ferrari tentokrát neměl potřebné tempo.
Celkově závod v Baku ukázal jasnou sílu Maxe Verstappena, radostný návrat Carlose Sainze na pódium a zároveň velké zklamání pro McLaren. Šampionát zůstává vyrovnaný, ale Verstappen dal soupeřům jasný signál, že se vrátil ve své nejlepší formě.
1. Max Verstappen – Red Bull - 1:33:26.408
2. George Russell – Mercedes +14.609
3. Carlos Sainz – Williams +19.199
4. Kimi Antonelli – Mercedes +21.760
5. Liam Lawson – Racing Bulls +33.290
6. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing +33.808
7. Lando Norris – McLaren +34.227
8. Lewis Hamilton – Ferrari +36.310
9. Charles Leclerc – Ferrari +36.774
10. Isack Hadjar – Racing Bulls +38.982
11. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber +67.606
12. Oliver Bearman – Haas F1 Team +68.262
13. Alexander Albon – Williams +72.870
14. Esteban Ocon – Haas F1 Team +77.580
15. Fernando Alonso – Aston Martin +78.707
16. Nico Hulkenberg – Kick Sauber +80.237
17. Lance Stroll – Aston Martin +96.392
18. Pierre Gasly – Alpine +1 lap
19. Franco Colapinto – Alpine +1 lap
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.