Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 na okruhu v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho z Mercedesu a Liama Lawsona z Red Bullu. Oba jezdci vypadli už v první části kvalifikace, kde se k nim přidali také Nico Hülkenberg, Esteban Ocon a Oliver Bearman.
Antonelli vsadil na středně tvrdou směs pneumatik, což se ukázalo jako nevýhodné vzhledem k rychlým časům soupeřů na měkkých pneumatikách. I když později přešel na měkkou sadu, stačilo to jen na 16. místo, což znamenalo konec jeho účasti v kvalifikaci. Mercedes následně oznámil, že Antonelliho monopost utrpěl poškození v oblasti „bibu“, což ovlivnilo jeho výkon.
Lawson měl náročný víkend už od začátku, kdy se jeho tým potýkal s problémy s pohonnou jednotkou. I když se Red Bullu podařilo problém opravit, novozélandský jezdec chyboval, vyjel mimo trať a musel projet asfaltem kolem štěrkové zóny a následně i přes trávu. To ho stálo lepší výsledek a znamenalo konec nadějí na postup.
Ve druhé části kvalifikace na Velkou cenu Austrálie dominovali jezdci McLarenu, když Oscar Piastri zajel nejrychlejší čas, a jeho týmový kolega Lando Norris zaostal o pouhých 0,088 sekundy. Max Verstappen si sice připsal solidní kolo s časem 1:15.688, ale musel se sklonit před britskou dvojicí. Lewis Hamilton skončil na sedmém místě, přičemž se snažil zjistit, kde ztratil tři desetiny na Charlese Leclerca. Mezitím Carlos Sainz hlásil možné poškození podlahy svého vozu po kontaktu s obrubníky v desáté zatáčce.
Lando Norris čelil v Q2 komplikovanému startu, když musel čekat na svůj druhý pokus, protože soupeři neudělali místo v boxech. Charles Leclerc se rozhodl přezout pneumatiky, ale místo rychlého návratu na trať zamířil na konec fronty, přičemž si stěžoval na opotřebení svých gum. Ferrari se navíc potýkalo s dalšími problémy, když Lewis Hamilton ztratil čas kvůli přetáčivému smyku.
Nakonec Norris zajel nejlepší čas v Q2 a postoupil do závěrečné fáze kvalifikace, zatímco mezi vyřazenými byli Isack Hadjar, Fernando Alonso, Lance Stroll, Jack Doohan a Gabriel Bortoleto, přičemž Hadjar skončil jako nejlepší nováček. V boji o pole position si nakonec Norris zajistil pole s časem 1:15.096, čímž porazil Piastriho o 0.084 sekundy. Leclerc, ačkoli se dostal do čela, nakonec musel ustoupit Norrisovi.
Norrisovo rychlé kolo ve finální části kvalifikace přineslo pole position s časem 1:15.096, čímž porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o pouhých 0.084 sekundy. Max Verstappen nakonec obsadil třetí místo, před Georgem Russellem, Júki Cunodou a Alexem Albonem. Ferrari skončila až na sedmém a osmém místě, přičemž Leclerc byl lepší než Hamilton.
1 Lando Norris McLaren 1:15.096
2 Oscar Piastri McLaren +0.084
3 Max Verstappen Red Bull Racing +0.385
4 George Russell Mercedes +0.450
5 Yuki Tsunoda Racing Bulls +0.574
6 Alexander Albon Williams +0.641
7 Charles Leclerc Ferrari +0.659
8 Lewis Hamilton Ferrari +0.877
9 Pierre Gasly Alpine +0.884
10 Carlos Sainz Williams +0.966
11 Isack Hadjar Racing Bulls 1:16.175
12 Fernando Alonso Aston Martin 1:16.453
13 Lance Stroll Aston Martin 1:16.483
14 Jack Doohan Alpine 1:16.863
15 Gabriel Bortoleto Sauber 1:17.520
16 Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:16.525
17 Nico Hulkenberg Sauber 1:16.579
18 Liam Lawson Red Bull Racing 1:17.094
19 Esteban Ocon Haas F1 Team 1:17.147
20 Oliver Bearman Haas F1 Team no time
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.