Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 na okruhu v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho z Mercedesu a Liama Lawsona z Red Bullu. Oba jezdci vypadli už v první části kvalifikace, kde se k nim přidali také Nico Hülkenberg, Esteban Ocon a Oliver Bearman.
Antonelli vsadil na středně tvrdou směs pneumatik, což se ukázalo jako nevýhodné vzhledem k rychlým časům soupeřů na měkkých pneumatikách. I když později přešel na měkkou sadu, stačilo to jen na 16. místo, což znamenalo konec jeho účasti v kvalifikaci. Mercedes následně oznámil, že Antonelliho monopost utrpěl poškození v oblasti „bibu“, což ovlivnilo jeho výkon.
Lawson měl náročný víkend už od začátku, kdy se jeho tým potýkal s problémy s pohonnou jednotkou. I když se Red Bullu podařilo problém opravit, novozélandský jezdec chyboval, vyjel mimo trať a musel projet asfaltem kolem štěrkové zóny a následně i přes trávu. To ho stálo lepší výsledek a znamenalo konec nadějí na postup.
Ve druhé části kvalifikace na Velkou cenu Austrálie dominovali jezdci McLarenu, když Oscar Piastri zajel nejrychlejší čas, a jeho týmový kolega Lando Norris zaostal o pouhých 0,088 sekundy. Max Verstappen si sice připsal solidní kolo s časem 1:15.688, ale musel se sklonit před britskou dvojicí. Lewis Hamilton skončil na sedmém místě, přičemž se snažil zjistit, kde ztratil tři desetiny na Charlese Leclerca. Mezitím Carlos Sainz hlásil možné poškození podlahy svého vozu po kontaktu s obrubníky v desáté zatáčce.
Lando Norris čelil v Q2 komplikovanému startu, když musel čekat na svůj druhý pokus, protože soupeři neudělali místo v boxech. Charles Leclerc se rozhodl přezout pneumatiky, ale místo rychlého návratu na trať zamířil na konec fronty, přičemž si stěžoval na opotřebení svých gum. Ferrari se navíc potýkalo s dalšími problémy, když Lewis Hamilton ztratil čas kvůli přetáčivému smyku.
Nakonec Norris zajel nejlepší čas v Q2 a postoupil do závěrečné fáze kvalifikace, zatímco mezi vyřazenými byli Isack Hadjar, Fernando Alonso, Lance Stroll, Jack Doohan a Gabriel Bortoleto, přičemž Hadjar skončil jako nejlepší nováček. V boji o pole position si nakonec Norris zajistil pole s časem 1:15.096, čímž porazil Piastriho o 0.084 sekundy. Leclerc, ačkoli se dostal do čela, nakonec musel ustoupit Norrisovi.
Norrisovo rychlé kolo ve finální části kvalifikace přineslo pole position s časem 1:15.096, čímž porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o pouhých 0.084 sekundy. Max Verstappen nakonec obsadil třetí místo, před Georgem Russellem, Júki Cunodou a Alexem Albonem. Ferrari skončila až na sedmém a osmém místě, přičemž Leclerc byl lepší než Hamilton.
1 Lando Norris McLaren 1:15.096
2 Oscar Piastri McLaren +0.084
3 Max Verstappen Red Bull Racing +0.385
4 George Russell Mercedes +0.450
5 Yuki Tsunoda Racing Bulls +0.574
6 Alexander Albon Williams +0.641
7 Charles Leclerc Ferrari +0.659
8 Lewis Hamilton Ferrari +0.877
9 Pierre Gasly Alpine +0.884
10 Carlos Sainz Williams +0.966
11 Isack Hadjar Racing Bulls 1:16.175
12 Fernando Alonso Aston Martin 1:16.453
13 Lance Stroll Aston Martin 1:16.483
14 Jack Doohan Alpine 1:16.863
15 Gabriel Bortoleto Sauber 1:17.520
16 Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:16.525
17 Nico Hulkenberg Sauber 1:16.579
18 Liam Lawson Red Bull Racing 1:17.094
19 Esteban Ocon Haas F1 Team 1:17.147
20 Oliver Bearman Haas F1 Team no time
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.