Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 na okruhu v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho z Mercedesu a Liama Lawsona z Red Bullu. Oba jezdci vypadli už v první části kvalifikace, kde se k nim přidali také Nico Hülkenberg, Esteban Ocon a Oliver Bearman.
Antonelli vsadil na středně tvrdou směs pneumatik, což se ukázalo jako nevýhodné vzhledem k rychlým časům soupeřů na měkkých pneumatikách. I když později přešel na měkkou sadu, stačilo to jen na 16. místo, což znamenalo konec jeho účasti v kvalifikaci. Mercedes následně oznámil, že Antonelliho monopost utrpěl poškození v oblasti „bibu“, což ovlivnilo jeho výkon.
Lawson měl náročný víkend už od začátku, kdy se jeho tým potýkal s problémy s pohonnou jednotkou. I když se Red Bullu podařilo problém opravit, novozélandský jezdec chyboval, vyjel mimo trať a musel projet asfaltem kolem štěrkové zóny a následně i přes trávu. To ho stálo lepší výsledek a znamenalo konec nadějí na postup.
Ve druhé části kvalifikace na Velkou cenu Austrálie dominovali jezdci McLarenu, když Oscar Piastri zajel nejrychlejší čas, a jeho týmový kolega Lando Norris zaostal o pouhých 0,088 sekundy. Max Verstappen si sice připsal solidní kolo s časem 1:15.688, ale musel se sklonit před britskou dvojicí. Lewis Hamilton skončil na sedmém místě, přičemž se snažil zjistit, kde ztratil tři desetiny na Charlese Leclerca. Mezitím Carlos Sainz hlásil možné poškození podlahy svého vozu po kontaktu s obrubníky v desáté zatáčce.
Lando Norris čelil v Q2 komplikovanému startu, když musel čekat na svůj druhý pokus, protože soupeři neudělali místo v boxech. Charles Leclerc se rozhodl přezout pneumatiky, ale místo rychlého návratu na trať zamířil na konec fronty, přičemž si stěžoval na opotřebení svých gum. Ferrari se navíc potýkalo s dalšími problémy, když Lewis Hamilton ztratil čas kvůli přetáčivému smyku.
Nakonec Norris zajel nejlepší čas v Q2 a postoupil do závěrečné fáze kvalifikace, zatímco mezi vyřazenými byli Isack Hadjar, Fernando Alonso, Lance Stroll, Jack Doohan a Gabriel Bortoleto, přičemž Hadjar skončil jako nejlepší nováček. V boji o pole position si nakonec Norris zajistil pole s časem 1:15.096, čímž porazil Piastriho o 0.084 sekundy. Leclerc, ačkoli se dostal do čela, nakonec musel ustoupit Norrisovi.
Norrisovo rychlé kolo ve finální části kvalifikace přineslo pole position s časem 1:15.096, čímž porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o pouhých 0.084 sekundy. Max Verstappen nakonec obsadil třetí místo, před Georgem Russellem, Júki Cunodou a Alexem Albonem. Ferrari skončila až na sedmém a osmém místě, přičemž Leclerc byl lepší než Hamilton.
1 Lando Norris McLaren 1:15.096
2 Oscar Piastri McLaren +0.084
3 Max Verstappen Red Bull Racing +0.385
4 George Russell Mercedes +0.450
5 Yuki Tsunoda Racing Bulls +0.574
6 Alexander Albon Williams +0.641
7 Charles Leclerc Ferrari +0.659
8 Lewis Hamilton Ferrari +0.877
9 Pierre Gasly Alpine +0.884
10 Carlos Sainz Williams +0.966
11 Isack Hadjar Racing Bulls 1:16.175
12 Fernando Alonso Aston Martin 1:16.453
13 Lance Stroll Aston Martin 1:16.483
14 Jack Doohan Alpine 1:16.863
15 Gabriel Bortoleto Sauber 1:17.520
16 Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:16.525
17 Nico Hulkenberg Sauber 1:16.579
18 Liam Lawson Red Bull Racing 1:17.094
19 Esteban Ocon Haas F1 Team 1:17.147
20 Oliver Bearman Haas F1 Team no time
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.
Fanoušci Formule 1 neváhali a už s předstihem si rozložili tábořiště před novou prodejnou Fanatics v Londýně, kde se měl objevit sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. Jeho přítomnost slibovala mimořádný zážitek, na který byli příznivci ochotni čekat celé hodiny.
Pořadatelé Velké ceny Španělska představili finální verzi okruhu Madring, který se buduje na okraji Madridu. Nová trať s městskými prvky a moderní infrastrukturou má nabídnout svěží zážitek a nahradit tradiční okruh v Barceloně.
Christian Horner, šéf Red Bull, pochválil tým za rychlé zlepšení výkonu vozu v Saúdské Arábii, kdy přešli z pomalejšího tempa v pátek na konkurenceschopnost v neděli. Ocenil jejich adaptaci a týmovou práci, která vedla k výraznému posunu během víkendu.
Dokumentární série F1 Academy: The Academy, kterou produkuje Reese Witherspoon’s Hello Sunshine, bude 28. května 2025 uvedena na Netflixu a nabídne pohled na závodnice F1 Academy během sezóny 2024. Cílem je inspirovat mladé ženy a zviditelnit ženský motorsport, což by mělo podpořit růst série a její vliv na motorsportový svět.
Max Verstappen pochválil Oscara Piastriho za jeho „klidný“ přístup k závodění a vyjádřil přesvědčení, že pilot McLarenu má všechny předpoklady k tomu, aby se zapojil do boje o titul. Verstappen ocenil Piastriho stabilitu a rozvahu jako klíčové vlastnosti pro úspěšnou kariéru ve formuli 1.
I když Lewis Hamilton v této sezóně prochází složitějšími okamžiky, šéf Ferrari, Frederic Vasseur, ho podporuje a ukazuje trpělivost. Vasseur několikrát zdůraznil, že Ferrari je připraveno počkat, až se Hamilton přizpůsobí a opět najde svůj optimální výkon.
Šéf Williamsu James Vowles upozornil, že angažování Maxe Verstappena může pro Mercedes znamenat nejen přínosy, ale i řadu komplikací. I když považuje nizozemského šampiona za výjimečného, varuje, že jeho příchod by mohl narušit týmovou rovnováhu.
Týmy F1 podpořily zavedení tzv. doháněcích mechanismů pro výrobce motorů od roku 2026. Opatření má zabránit výrazným rozdílům ve výkonnosti, které v minulosti některé značky srazily na roky zpět.
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.