Titul už se houpal nad Hamiltonovou hlavou hodně nízko, ale na okruhu bratří Rodríguezových to ještě nevyšlo. Mercedes parádně zvládl strategii a britský pilot se ocitl na dosah svého šestého titulu.
Jestliže se předchozí jízdy nesly v rozmanitém počasí, Grand Prix měla na povětrnostní podmínky štěstí: čistá obloha, 22 °C vzduch, trať o celých 16 °C více, při 47 % vlhkosti vzduchu jezdcům vanul vítr o rychlosti 10,0 km/h. Před natěšenými 346 000 diváky se na start postavila první šestice na středně tvrdé směsi, stejně jako zbytek startovního pole, McLaren a Toro Rosso nazuli nejměkčí směs, Ricciardo naopak vsadil na nejtvrdší.
Start tentokrát proběhl bez potíží, oba piloti Ferrari odblokovali Hamiltona, Vettel možná trochu důrazněji a Brit tak musel vyhnat svůj vůz až na travnatý okraj, proto se stáhl a tím dal šanci Verstappenovi. Na konci dlouhé rovinky se Mercedes a Red Bull dostaly bok po boku vedle sebe a strkanice skončila poškozením pravé části podvozku Lewisova vozu. Do prostoru se také rozletělo pár úlomků, takže piloti téměř kolo a půl kroužili v režimu virtuálního safety caru v pořadí: Leclerc, Vettel, Albon, Sainz, Hamilton, Norris, Bottas, Verstappen a Kvjat.
Zatímco duo Ferrari kontrolovalo situaci na čele, Bottas, Hamilton a Verstappen se potřebovali co nejdřív dostat na jejich dostřel. Z toho vzešel souboj Bottase s Verstappenem: Holanďan Fina v areálu baseballového stadionu předjel, ale jak se později ukázalo, Valtteri lehce zavadil koncovkou předního spoileru o Maxovu pravou zadní pneumatiku. Vzápětí ho na cílové rovince předjel a krátce poté už bylo jasné, že Red Bull jede vlastně na třech pneumatikách. Verstappen se doplížil do depa, nasadil nejtvrdší směs a vyrazil do závodu na poslední pozici. V osmém kole také komisaři uvedli, že ani duel Hamilton-Vettel, resp. Hamilton-Verstappen šetřit nebudou; onen kontakt Bottase s Verstappenem vůbec neřešili.
Na trati se pak odehrávaly strategické šachy. Ze špice zamířili do boxů jako první Leclerc (16. kolo) a nasazuje opět středně tvrdé pneumatiky. Ostatní piloti setrvávají na trati, až ve 24. kole tam míří Hamilton a vyzvedává si nejtvrdší směs. O kolo později pitwall posílá dotaz Vettelovi, aby zajel do boxů, ale Němec odmítne, protože cítí, že pneumatiky jsou v dobrém stavu. Přežil kritickou chvíli, kdy ve 36. kole dojel bojující dvojici Gasly a Sainz, přičemž málem skončil nosem ve Francouzově zádi. Do boxů pak zamířil na začátku 38. kola a vyjíždí také na bíle označených pneumatikách, což vyvolá vlnu lamentace u Hamiltona, stěžujícího si do garáže, že stavěli příliš brzo. Kolo před ním byl u mechaniků Bottas (nejtvrdší směs) a po těchto výměnách se zformovalo pořadí Leclerc, Hamilton, Albon, Vettel, Bottas, Ricciardo, Pérez, Kvjat a Verstappen.
Leclerc a Albon však ze svých pozic zmizeli, protože oba zajeli do boxů pro nejtvrdší směs (44. a 45. kolo), čímž klesli na čtvrté, resp. páté místo. Leclercovi mechanici však rozhodli pro svého pilota závod, protože u pravého zadního kola nešla dobře nasadit pistole, od níž létaly jiskry, takže místo obvyklých dvou až tří vteřin trčel Charles v boxu na svém postu 6,2 vteřiny! Vrátil se na trať 10 vteřin za Bottasem a jeho šance byly minimální.
Vettel se sice přiblížil na 1,9 vteřiny k Hamiltonovi, ale pak se zase vzdálenost natáhla na 2,4 vteřiny a v těchto intencích se pohybovala po další kola. Bottas začal dýchat Sebastianovi na záda a dokonce se dostal k možnosti použít DRS, ale Ferrari na rovinkách předvádělo svůj potenciál. Zezadu se přibližoval i Leclerc, jenže když se dotáhl pod rozdíl dvou vteřin, dvakrát se dopustil chyby: v 57. kole probrzdil a ztratil rytmus, zkázu pak dokonalo 59. kolo, kdy Charles v zatáčce 3 dokonce vyjel z trati. Rozestup na Bottase tak narostl přes tři vteřiny a Monačan už nenašel dost síly, aby ho opět smazal. Hamilton přes prognózy opět dokázal na pneumatikách údajně neschopných vydržet až do cíle a jen Bottasovo umístění odložilo jeho korunovaci minimálně o týden.
Red Bull dosáhl na maximum. Albon dokonce držel krok s Mercedesy a Ferrari a až do své zastávky obhajoval třetí příčku. V 15. kole si zajel pro druhou várku středně tvrdých pneu, ale bohužel pro něj se vrátil na trať až za Sainzem, což ho stálo několik cenných vteřin, proto nedokázal využít čerstvějších pneumatik a zdolat Leclerca, který stavěl kolo po něm. Druhá zastávka jenom upevnila pátou příčku a prokázala jeho kvality. Verstappen se po pádu na samý chvost pochopitelně snažil, ale ani on se nevyhnul kritickým momentům – ve 22. kole bojoval s Magnussenem a když se mu nepovedlo Dána předjet, střihl to v zatáčce 4 po vnějšku za hranicí tratě. Komisaři byli tentokrát shovívaví a ani se tímto incidentem nezabývali. Ve 30. kole ve stejném místě útočil Max na Sainze a opět se ocitl celým vozem mimo trať, i když tentokrát ne tak okatě. Tým ale zareagoval a Verstappen raději pustil Španěla znovu před sebe, aby ho v následujícím kole na dlouhé rovince definitivně poslal za sebe, čímž se ocitl na bodech. Pak už jenom odsunul za sebe Kvjata (39. kolo) a Péreze (42. kolo) a nakonec vytěžil po nepovedeném začátku maximum – musíme si uvědomit, že odjel prakticky celý závod na nejtvrdší směsi, protože po výměně proražené pneumatiky už podruhé nestavěl.
Daniel Ricciardo opět vsadil na odlišnou strategii, na nejtvrdších pneumatikách odkroužil 51. kol a poté se pokusil předjet domácího miláčka Péreze. Jeho útok v 62. kole však v zatáčce 3 skončil jízdou po trávě a nuceným přenecháním pozice soupeři. Po několika kolech se opět dostal s Mexičanem do těsného kontaktu, ale už na něj nenašel recept. O druhý Renault se postaral v poslední zatáčce Daniil Kvjat, když zezadu torpédoval Hülkenberga a poslal ho z trati – Němec narazil zádí do bariéry a přišel o zadní spoiler. Sice dokázal projet cílem, ale mimo bodované pořadí – dá se ale předpokládat, že ruský pilot bez trestu nevyvázne, protože ještě před vyhlášením nejlepší trojice bylo avizováno vyšetřování kolize.
Lando Norris ještě neujel smůle. Když ve 13. kole zajel k mechanikům, ona nešťastná třináctka zafungovala. Ještě na konci boxové uličky Lando zatočil stranou, protože zjevně dostal avízo o špatně připevněné levé přední pneumatice. Mechanici k němu museli doběhnout a odtlačit ho zpátky, což stálo příliš mnoho času. Norris pak kroužil se ztrátou kola a nakonec ho tým stáhl do boxů. Podobně krušný zážitek čekal i Giovinazziho – jeho vůz spustili na trať s nedotaženou pravou zadní pneumatikou, ta spadla z ráfku, takže se muselo znovu zvedat… i tady byla ztráta výrazná. Naprosto zoufalí byli piloti Haasu, Grosjean dokonce v 54. kole hledal v mexické trávě nějaký recept na lepší výkon. A docela pohlednou show připravili divákům piloti Williamsu při vzájemném souboji.
Pokud se nestane nic výjimečného – což asi málokdo očekává – budeme už příští týden znát staronového mistra světa. Leč, nepředbíhejme, Bottas ještě pořád může Lewisovu slávu o něco oddálit.
Dodatek: Komisaři nakonec potrestali Daniila Kvjata deseti trestnými vteřinami za způsobení kolize s Nico Hülkenbergem. Pilot Toro Rosso tak vypadl z bodované desítky právě na úkol reprezentanta Renaultu.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.