Titul už se houpal nad Hamiltonovou hlavou hodně nízko, ale na okruhu bratří Rodríguezových to ještě nevyšlo. Mercedes parádně zvládl strategii a britský pilot se ocitl na dosah svého šestého titulu.
Jestliže se předchozí jízdy nesly v rozmanitém počasí, Grand Prix měla na povětrnostní podmínky štěstí: čistá obloha, 22 °C vzduch, trať o celých 16 °C více, při 47 % vlhkosti vzduchu jezdcům vanul vítr o rychlosti 10,0 km/h. Před natěšenými 346 000 diváky se na start postavila první šestice na středně tvrdé směsi, stejně jako zbytek startovního pole, McLaren a Toro Rosso nazuli nejměkčí směs, Ricciardo naopak vsadil na nejtvrdší.
Start tentokrát proběhl bez potíží, oba piloti Ferrari odblokovali Hamiltona, Vettel možná trochu důrazněji a Brit tak musel vyhnat svůj vůz až na travnatý okraj, proto se stáhl a tím dal šanci Verstappenovi. Na konci dlouhé rovinky se Mercedes a Red Bull dostaly bok po boku vedle sebe a strkanice skončila poškozením pravé části podvozku Lewisova vozu. Do prostoru se také rozletělo pár úlomků, takže piloti téměř kolo a půl kroužili v režimu virtuálního safety caru v pořadí: Leclerc, Vettel, Albon, Sainz, Hamilton, Norris, Bottas, Verstappen a Kvjat.
Zatímco duo Ferrari kontrolovalo situaci na čele, Bottas, Hamilton a Verstappen se potřebovali co nejdřív dostat na jejich dostřel. Z toho vzešel souboj Bottase s Verstappenem: Holanďan Fina v areálu baseballového stadionu předjel, ale jak se později ukázalo, Valtteri lehce zavadil koncovkou předního spoileru o Maxovu pravou zadní pneumatiku. Vzápětí ho na cílové rovince předjel a krátce poté už bylo jasné, že Red Bull jede vlastně na třech pneumatikách. Verstappen se doplížil do depa, nasadil nejtvrdší směs a vyrazil do závodu na poslední pozici. V osmém kole také komisaři uvedli, že ani duel Hamilton-Vettel, resp. Hamilton-Verstappen šetřit nebudou; onen kontakt Bottase s Verstappenem vůbec neřešili.
Na trati se pak odehrávaly strategické šachy. Ze špice zamířili do boxů jako první Leclerc (16. kolo) a nasazuje opět středně tvrdé pneumatiky. Ostatní piloti setrvávají na trati, až ve 24. kole tam míří Hamilton a vyzvedává si nejtvrdší směs. O kolo později pitwall posílá dotaz Vettelovi, aby zajel do boxů, ale Němec odmítne, protože cítí, že pneumatiky jsou v dobrém stavu. Přežil kritickou chvíli, kdy ve 36. kole dojel bojující dvojici Gasly a Sainz, přičemž málem skončil nosem ve Francouzově zádi. Do boxů pak zamířil na začátku 38. kola a vyjíždí také na bíle označených pneumatikách, což vyvolá vlnu lamentace u Hamiltona, stěžujícího si do garáže, že stavěli příliš brzo. Kolo před ním byl u mechaniků Bottas (nejtvrdší směs) a po těchto výměnách se zformovalo pořadí Leclerc, Hamilton, Albon, Vettel, Bottas, Ricciardo, Pérez, Kvjat a Verstappen.
Leclerc a Albon však ze svých pozic zmizeli, protože oba zajeli do boxů pro nejtvrdší směs (44. a 45. kolo), čímž klesli na čtvrté, resp. páté místo. Leclercovi mechanici však rozhodli pro svého pilota závod, protože u pravého zadního kola nešla dobře nasadit pistole, od níž létaly jiskry, takže místo obvyklých dvou až tří vteřin trčel Charles v boxu na svém postu 6,2 vteřiny! Vrátil se na trať 10 vteřin za Bottasem a jeho šance byly minimální.
Vettel se sice přiblížil na 1,9 vteřiny k Hamiltonovi, ale pak se zase vzdálenost natáhla na 2,4 vteřiny a v těchto intencích se pohybovala po další kola. Bottas začal dýchat Sebastianovi na záda a dokonce se dostal k možnosti použít DRS, ale Ferrari na rovinkách předvádělo svůj potenciál. Zezadu se přibližoval i Leclerc, jenže když se dotáhl pod rozdíl dvou vteřin, dvakrát se dopustil chyby: v 57. kole probrzdil a ztratil rytmus, zkázu pak dokonalo 59. kolo, kdy Charles v zatáčce 3 dokonce vyjel z trati. Rozestup na Bottase tak narostl přes tři vteřiny a Monačan už nenašel dost síly, aby ho opět smazal. Hamilton přes prognózy opět dokázal na pneumatikách údajně neschopných vydržet až do cíle a jen Bottasovo umístění odložilo jeho korunovaci minimálně o týden.
Red Bull dosáhl na maximum. Albon dokonce držel krok s Mercedesy a Ferrari a až do své zastávky obhajoval třetí příčku. V 15. kole si zajel pro druhou várku středně tvrdých pneu, ale bohužel pro něj se vrátil na trať až za Sainzem, což ho stálo několik cenných vteřin, proto nedokázal využít čerstvějších pneumatik a zdolat Leclerca, který stavěl kolo po něm. Druhá zastávka jenom upevnila pátou příčku a prokázala jeho kvality. Verstappen se po pádu na samý chvost pochopitelně snažil, ale ani on se nevyhnul kritickým momentům – ve 22. kole bojoval s Magnussenem a když se mu nepovedlo Dána předjet, střihl to v zatáčce 4 po vnějšku za hranicí tratě. Komisaři byli tentokrát shovívaví a ani se tímto incidentem nezabývali. Ve 30. kole ve stejném místě útočil Max na Sainze a opět se ocitl celým vozem mimo trať, i když tentokrát ne tak okatě. Tým ale zareagoval a Verstappen raději pustil Španěla znovu před sebe, aby ho v následujícím kole na dlouhé rovince definitivně poslal za sebe, čímž se ocitl na bodech. Pak už jenom odsunul za sebe Kvjata (39. kolo) a Péreze (42. kolo) a nakonec vytěžil po nepovedeném začátku maximum – musíme si uvědomit, že odjel prakticky celý závod na nejtvrdší směsi, protože po výměně proražené pneumatiky už podruhé nestavěl.
Daniel Ricciardo opět vsadil na odlišnou strategii, na nejtvrdších pneumatikách odkroužil 51. kol a poté se pokusil předjet domácího miláčka Péreze. Jeho útok v 62. kole však v zatáčce 3 skončil jízdou po trávě a nuceným přenecháním pozice soupeři. Po několika kolech se opět dostal s Mexičanem do těsného kontaktu, ale už na něj nenašel recept. O druhý Renault se postaral v poslední zatáčce Daniil Kvjat, když zezadu torpédoval Hülkenberga a poslal ho z trati – Němec narazil zádí do bariéry a přišel o zadní spoiler. Sice dokázal projet cílem, ale mimo bodované pořadí – dá se ale předpokládat, že ruský pilot bez trestu nevyvázne, protože ještě před vyhlášením nejlepší trojice bylo avizováno vyšetřování kolize.
Lando Norris ještě neujel smůle. Když ve 13. kole zajel k mechanikům, ona nešťastná třináctka zafungovala. Ještě na konci boxové uličky Lando zatočil stranou, protože zjevně dostal avízo o špatně připevněné levé přední pneumatice. Mechanici k němu museli doběhnout a odtlačit ho zpátky, což stálo příliš mnoho času. Norris pak kroužil se ztrátou kola a nakonec ho tým stáhl do boxů. Podobně krušný zážitek čekal i Giovinazziho – jeho vůz spustili na trať s nedotaženou pravou zadní pneumatikou, ta spadla z ráfku, takže se muselo znovu zvedat… i tady byla ztráta výrazná. Naprosto zoufalí byli piloti Haasu, Grosjean dokonce v 54. kole hledal v mexické trávě nějaký recept na lepší výkon. A docela pohlednou show připravili divákům piloti Williamsu při vzájemném souboji.
Pokud se nestane nic výjimečného – což asi málokdo očekává – budeme už příští týden znát staronového mistra světa. Leč, nepředbíhejme, Bottas ještě pořád může Lewisovu slávu o něco oddálit.
Dodatek: Komisaři nakonec potrestali Daniila Kvjata deseti trestnými vteřinami za způsobení kolize s Nico Hülkenbergem. Pilot Toro Rosso tak vypadl z bodované desítky právě na úkol reprezentanta Renaultu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.