Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Během Grand Prix Mexika došlo k nebezpečnému incidentu, který televizní diváci během závodu neviděli, ale později se objevil na sociálních sítích. Liam Lawson musel v první zatáčce náhle přibrzdit a vyhnout se dvěma maršálům, kteří vběhli na trať bez varování. Po této situaci byl zjevně otřesený a do rádia týmu Racing Bulls volal: „Mohl jsem je fakt zabít.“
Není jasné, proč maršálové v tu chvíli vběhli přes trať, nicméně Lawsonova blesková reakce zabránila tragédii. Jezdec lehce sundal nohu z plynu, čímž jim dal dost času bezpečně přejít mimo trať. „Bože můj, to snad ne?“ zařval šokovaně do rádia, a když mu inženýr Ernesto Desiderio potvrdil, že incident viděl, dodal: „Mohl jsem je fakt zabít.“
Závod musel Lawson nedokončit kvůli poškození vozu po kolizi s Williamsem Carlose Sainze. I přesto označil situaci za „nebezpečnou“ a „nepřijatelnou“. „Upřímně jsem tomu nemohl uvěřit,“ řekl pro PlanetF1.com. „Vyjel jsem z boxů na nové tvrdé sadě a hned v první zatáčce tu byli dva lidé přímo na trati. Skoro jsem jednoho z nich trefil. Bylo to opravdu nebezpečné.“
Lawson upozornil, že za incidentem pravděpodobně stálo komunikační selhání a že s ničím podobným se dosud nesetkal. „Nikdy jsem nic takového neviděl, takže je to opravdu nepřijatelné,“ uvedl. Tým Racing Bulls požadoval od FIA vysvětlení, jak mohlo být umožněno, aby maršálové vběhli na trať během závodu. „Nechápu, jak se to mohlo stát. Doufám, že dostaneme odpověď, ale taková situace se nesmí nikdy opakovat,“ dodal Lawson.
FIA ve svém prohlášení uvedla, že po události v první zatáčce bylo ředitelství závodu informováno o troskách na trati. Maršálové měli vyjet až poté, co všechny vozy projely kolem, a jakmile bylo jasné, že Lawson zajel do boxů, jejich nasazení bylo zrušeno a na tomto úseku byla vyvěšena dvojitá žlutá vlajka. FIA stále vyšetřuje, co se přesně stalo potom.
Organizace také zdůraznila, že si váží práce místní asociace OMDAI a dobrovolných maršálů na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez. „Jejich profesionalita a oddanost jsou pro každý závod neocenitelné,“ uvedla FIA.
Incident připomíná, jak nebezpečná a nepředvídatelná může být Formule 1, a ukazuje, jak důležitá je rychlá reakce jezdců. Lawsonův klid a schopnost okamžitě se vyhnout nebezpečí zabránily potenciálně vážné nehodě.
I když závod nedokončil, jeho zkušenost posloužila jako varování pro organizátory i maršály. FIA již slíbila důkladné vyšetření a zajistila, že podobná situace se v budoucnu nebude opakovat.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.