Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Oscar Piastri zažil v Mexiku těžký závodní víkend, který ukázal problémy s přizpůsobením jeho stylu jízdy novým podmínkám. Tentokrát nedokázal držet krok se svým týmovým kolegou Landem Norrisem, což ho stálo vedení v šampionátu. Po závodě přiznal, že McLaren musí pečlivě vyhodnotit změny, které během víkendu zkoušel, a zjistit, jaký měly dopad.
„Je těžké říct, zda to, co jsem měnil ve svém stylu, opravdu fungovalo,“ řekl Piastri. „Vyzkoušeli jsme hodně věcí, ale byli jsme často za ostatními vozy, takže bylo těžké posoudit, jestli se změny projevily.“
Australský pilot vysvětlil, že problémy nebyly způsobeny rychlostí auta. „Auto bylo tento víkend poměrně rychlé, šlo spíše o to, jak ho správně využít. Myslím, že jsem udělal několik kroků vpřed, ale když jste dlouho za ostatními vozy, je těžké měřit, zda změny fungují. Doufám, že data nám poskytnou jasnější odpověď.“
Piastri také označil poslední závody za cennou zkušenost. „Poslední dva víkendy vyžadovaly úplně jiný styl jízdy než v předchozích 19 závodech, což bylo trochu náročné pochopit. Hlavně šlo o experimentování a využití možností, protože tento styl mi není úplně přirozený.“
I přes všechny komplikace si 24letý Oscar Piastri zachovává odhodlání. „Před námi jsou ještě čtyři závody a hodně bodů. Brazílie a Katar nabídnou navíc i sprinty, což znamená další příležitosti. Ještě se máme co učit a zlepšovat,“ řekl.
Na otázku, jak se chce vrátit do čela šampionátu, odpověděl jednoduše: „Najít více tempa a vyhrát několik závodů.“ I přes dočasnou ztrátu vedení tak zůstává motivovaný, informuje PlanetF1.
Situace mezi jezdci Mclarenu je nyní napjatá, přestože rozdíl mezi nimi činí jen jeden bod a v posledních čtyřech závodech je stále k dispozici 116 bodů. McLaren je připraven soutěžit jak takticky, tak rychlostně, a předchozí incidenty mezi Piastrim a Norrisem tým označil za „čistou startovní pozici“.
Lando Norris sice vyhrál v Mexiku a převzal vedení, ale McLaren doufá, že nyní budou závodníci soupeřit hlavně tempem, nikoli kontaktem. „Ideálně se chceme vyhnout kolizím, protože by to otevřelo cestu pro Verstappena,“ poznamenal tým.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.