George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
George Russell po náročném závodě na Grand Prix Mexika otevřeně hovořil o opožděné reakci Mercedesu při týmových pokynech, která podle něj ovlivnila jeho šance na lepší výsledek. Britský jezdec označil svůj závod za „frustrující“ a vyjádřil zklamání nad tím, že tým nereagoval rychleji, když žádal, aby ho nechali předjet týmového kolegu Kimiho Antonelliho.
„Na 35. kole jsem požádal tým, aby mě nechal předjet Kimimi, protože jsem měl vyšší tempo,“ vysvětlil Russell. „Mercedes mi sice řekl, že jsem ‚volný závodit‘, ale týmové pokyny přišly příliš pozdě.“ Následující kolo mu pak inženýr poradil, aby chvíli šetřil přední brzdy, na což Russell reagoval: „Před námi je Ferrari a Haas, můžeme bojovat o stupně vítězů.“
Napětí během závodu dále rostlo a v 38. kole Russell sarkasticky poznamenal: „Chceš, abych nechal McLaren projet?“ a dodal: „Jsem ochotný vrátit pozici Kimimu, pokud Bearmana nepředjedu. Jen kompromitujeme oba naše závody.“
Situaci komplikoval i postupující Oscar Piastri z McLarenu, který se rychle dotahoval na Russella. Závodní inženýr Marcus Dudley varoval: „Teploty zadní plochy jsou extrémní, George.“ Russell přesto trval na svém: „Marcus, mám před sebou auto, mnohem rychlejší než naše. Snažím se držet pozici. Mám větší tempo než Kimi a můžeme bojovat o pódium. Pokud se to nepovede, pozici vrátím.“
Mercedes nakonec umožnil výměnu pozic až v 41. kole, což Russell považoval za příliš pozdě. „Měl jsem v těch kolech hodně tempa a mohl jsem zaútočit na Olivera, který neměl DRS. Bylo jasné, že jsem v DRS vlaku za Kimim. Myslím, že jsme to nechali deset kol,“ řekl po závodě pro Sky Sports F1.
Brit zdůraznil, že opožděná reakce týmu měla negativní dopad na stav pneumatik, brzd i motoru: „Pneumatiky byly přehřáté, brzdy se přehřívaly, motor taky. K tomu bodu už to nemělo smysl. Bylo to buď udělat hned, nebo vůbec.“
Russell nakonec nedokázal předjet svého týmového kolegu a pozici mu musel vrátit, takže dokončil závod na sedmém místě.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.