Dramatická bitva, déšť a nehoda domácí hvězdy 15 kol před cílem, to byla kulisa na Hockenheimringu, kde se opět měnilo pořadí v průběžné klasifikaci. Mercedes mohl slavit double a Hamilton po včerejší frustraci zažíval zcela odlišné emoce.
Před startem se přetřásala možnost deště, byla predikována v době mezi 16. a 17. hodinou. Na počátku závodu se diváci těšili teplotě 26 °C, trať měla nějakých 43 °C, vlhkost vzduchu se držela na 49 % a vanul poměrně silný vítr - 8,2 km/h.
Video: Sestřih Velké ceny Německa 2018 (zdroj: Formula1.com)
Ve startovním poli měla první desítka pilotů nazuté ultraměkké pneumatiky, které v druhé desítce zvolil i Esteban Ocon, zatímco z předposledního místa startující Ricciardo zkusil vyrazit na středně tvrdé směsi. Na rozdíl od některých minulých ročníků se tentokrát obešel start bez kolize a pořadí na špici zůstalo zachováno, pouze Pérez dokázal poskočit z desátého místa na osmé. Vettel se po desetinkách vteřiny vzdaloval soupeřům, první čtveřice pak ujížděla spolehlivě zbytku světa.
Hamilton pochopitelně doháněl, co se dalo a během čtrnácti kol se probojoval ze své pozice na páté místo. Ferrari na tento postup zareagovalo stažením Räikkönena do boxů (15. kolo), kdy Fin nazul měkkou směs. Na trať se vrátil před Hamiltonem a držel si od něj odstup kolem vteřiny a půl.
A Sunday to forget for @danielricciardo 😢#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/EHglxruh2d
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018Vettel se stavěl u svých mechaniků v 26. kole, což mu dávalo větší naději, že dojede do cíle bez potřeby dalšího pit-stopu. Ocitl se za týmovým kolegou, ale strávili za sebou v tomto pořadí 13 kol, než si pozice vyměnili. Stalo se tak na doporučení z boxů a bylo svým způsobem podivné, že k tomu u Ferrari nesáhli dříve, protože Vettel a Räikkönen jeli evidentně rozdílné strategie a Fina ještě jedna zastávka v boxech čekala.
One Finn's misfortune was another Finn's gain #GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/4sUOw3Eyna
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018Z boxové zídky přicházely k pilotům informace o možném dešti, nakonec kapky dorazily nad okruh v oblasti Spitzkehre ve 44. kole. Bylo to pouhé kolo poté, co Hamilton konečně zvládl svou zastávku a přešel na ultraměkkou směs. Na situaci reagovala trojice Leclerc, Alonso a Gasly přezutím na pneumatiky do přechodných podmínek, ve 47. kole to zkusil i Verstappen, jenže záhy bylo jasné, že protentokrát to byla špatná volba. Jak obtížné podmínky nastaly dokládá i teplota trati, která během chvíle ochladla o deset stupňů. Nicméně se zdálo, že povrch oschne, jenže pak se déšť vrátil s fatálními následky pro domácího hrdinu Vettela.
Utter heartbreak for Vettel at his home race 💔#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/bTEgcUKoT7
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018Německý pilot z první pozice nezvládl v 53. kole nájezd na mokré trati do Sachskurve a pokračoval přímo až do nárazu špicí svého Ferrari do bariéry. Bezmocně tloukl do volantu a vyslal omluvnou zprávu ke svému týmu, vedení závodu vzápětí vyslalo na trať safety car. Bylo jasné, že teď to bude hop nebo trop, jenže také nebylo zřejmé, jak dlouho zpomalovací vozidlo bude na trati a jestli déšť do té doby neustane.
Bottas zajel do boxů a strávil tu poměrně dlouhou dobu, protože mechanici s jeho zastávkou evidentně nepočítali, za ním tam zamířili i Räikkönen a Verstappen (ten už vyměnil zeleně označené pneumatiky) a nazuli ultraměkkou směs na závěrečných deset kol. Mezitím ještě došlo ke kontroverznímu momentu, když Hamilton mířil do boxů, ale už v nájezdu na pit lane změnil směr a střihl to přes trávník zpět na cílovou rovinku.
Po restartu v 58. kole svedli piloti Mercedesu souboj ve Spitzkehre, při němž se Bottas na chvíli dostal před Hamiltona, ale Lewis si při výjezdu vzal první pozici zpět a vzápětí ochladilo vedení stáje drama na trati příkazem směrem k Valtterimu, aby držel pozici. Räikkönen se mu nedokázal přiblížit ani natolik, aby zkusil útok, Verstappen záhy odpadl mimo dosah docela. O to víc se bojovalo o poslední body, kde se díky safety caru nakumulovalo sedm pilotů.
Nejsmutnější byl z této smečky Carlos Sainz jr., neboť toho vyřadil z bodované desítky desetivteřinový trest za předjíždění pod žlutými vlajkami ve fázi safety caru. Za smutné hrdiny se mohli považovat i piloti Haasu, protože v dobré víře přešli na pneumatiky intermediate a následný dvojitý pit-stop jim sebral naději na výborné umístění, k němuž je opravňovala výborná startovní pozice.
Top marks for the pirouette @Charles_Leclerc 💯#GermanGP pic.twitter.com/HVRh7NJMT8
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018Na rozdíl od dobrých výkonů se tentokrát příliš nepředvedl Charles Leclerc. Ve 48. kole po zpětném přezutí na ultraměkkou směs předvedl za první zatáčkou hodiny v plné rychlosti, o tři kola později proháněl svůj Sauber mimo trať. Máslo na hlavě měl i Kevin Magnussen, který dost nešetrně zasáhl do souboje dvojice Räikkönen-Bottas. V 51. kole před Mercedes Arenou neudělal Kimimu místo a přinutil ho vyjet mimo dráhu, tím pádem se před svého krajana dostal Bottas. Do konce závodu ale tento prohřešek stejně jako Hamiltonovo extempore nebylo komisaři vyšetřováno.
The clouds threatened to rain on his parade But there was a silver lining for @LewisHamilton in Germany 🏆#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/TFIxZNzPCI
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018Hamilton tak napravil dojem z domácí Grand Prix a převzal průběžné vedení s náskokem 17 bodů na Vettela. Pozici v klasifikaci ztratil i Ricciardo, který sice také dokázal zajet solidní stíhací jízdu, ale musel jako vůbec první ze závodu nedobrovolně odstoupit ještě před vodními hrátkami.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.