Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Bývalý hlavní mechanik Red Bullu Calum Nicholas poskytl nový pohled na dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021, kterou sledoval přímo z garáže Maxe Verstappena. Jako mechanik specializující se na montáž pohonných jednotek byl svědkem každého rozhodujícího okamžiku a zažil napětí posledního závodu sezóny z první ruky.
Sezóna 2021 byla pro Verstappena a Lewise Hamiltona intenzivním soubojem, který se postupně vyostřoval, a napětí mezi týmy Red Bull a Mercedes se blížilo k bodu zlomu. Abu Dhabi mělo být korunovacím této rivality, když oba jezdci nastupovali do posledního závodu se stejným počtem bodů.
Přestože Verstappen zajel pole position, podle Nicholase tým očekával, že šance na vítězství nebude snadná. „Na konci sezóny se zdálo, že vývoj aut šel ve prospěch Mercedesu. A samozřejmě, Lewis je Lewis,“ přiznal Nicholas v rozhovoru pro The Line with Dr. Kristen Holmes.
Atmosféra v Red Bull byla směsicí radosti a napětí. Radost z toho, že Max Verstappen zajel pole position, se mísila s obavami, jak závod dopadne. „Byli jsme nadšení, ale zároveň trochu šokovaní, že Max získal pole. Všichni jsme cítili, že máme skutečnou šanci,“ vzpomínal Nicholas. Tradiční týmový barbecue po kvalifikaci bylo tentokrát neobvykle klidné, což odráželo napjatá očekávání před závodem.
Start závodu však nepřinesl očekávaný náskok. Red Bull ztratil pozici a Nicholas popisuje pocit bezmoci: „Bylo to proti nám, neměli jsme potřebné tempo. Tak jsem se rozhodl sledovat závod z obrazovek mimo garáž, protože nebylo možné sledovat ho přímo.“ Tento moment ukazuje, že mechanici prožívají každý závodní okamžik stejně intenzivně jako jezdci.
Když došlo k nehodě, která přivedla na trať Safety Car, Red Bull dostal nečekanou šanci změnit strategii a pokusit se převrátit vývoj závodu ve svůj prospěch. Podle Caluma Nicholase panovala v garáži naprosto neskutečná atmosféra. „Všechno se najednou začalo odehrávat strašně rychle. Stáli jsme u televizí, křičeli a jen jsme chtěli, aby se závod znovu rozjel,“ vzpomínal.
Po závodě následovaly oslavy Red Bullu, plné napětí i radosti. Nicholas vzpomíná, že atmosféra v garáži byla bouřlivá, zatímco v zákulisí se stále řešily formální aspekty závodu. Setkání s někdejším mistrem světa Damonem Hillem následující ráno pak ukázalo kontrast mezi euforií týmu a reakcí části F1 komunity. „Jakmile mě uviděl, ten jeho výraz byl neocenitelný. Bylo vidět, že z toho radost nemá. Tak jsem si sedl naproti němu a s největší slušností řekl: ‚Dobré ráno, jak se máte?‘“ popsal.
S odstupem času Nicholas shrnul své zážitky s emocemi a respektem k napětí, které panovalo: „Každý pohled na záznam z garáže mi nahání husí kůži. Stáli jsme tam všichni, sledovali závod a najednou si uvědomíte, co se právě stalo. Seděl jsem chvíli sám a říkal si: ‚Co se to právě stalo?‘“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.