Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Bývalý hlavní mechanik Red Bullu Calum Nicholas poskytl nový pohled na dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021, kterou sledoval přímo z garáže Maxe Verstappena. Jako mechanik specializující se na montáž pohonných jednotek byl svědkem každého rozhodujícího okamžiku a zažil napětí posledního závodu sezóny z první ruky.
Sezóna 2021 byla pro Verstappena a Lewise Hamiltona intenzivním soubojem, který se postupně vyostřoval, a napětí mezi týmy Red Bull a Mercedes se blížilo k bodu zlomu. Abu Dhabi mělo být korunovacím této rivality, když oba jezdci nastupovali do posledního závodu se stejným počtem bodů.
Přestože Verstappen zajel pole position, podle Nicholase tým očekával, že šance na vítězství nebude snadná. „Na konci sezóny se zdálo, že vývoj aut šel ve prospěch Mercedesu. A samozřejmě, Lewis je Lewis,“ přiznal Nicholas v rozhovoru pro The Line with Dr. Kristen Holmes.
Atmosféra v Red Bull byla směsicí radosti a napětí. Radost z toho, že Max Verstappen zajel pole position, se mísila s obavami, jak závod dopadne. „Byli jsme nadšení, ale zároveň trochu šokovaní, že Max získal pole. Všichni jsme cítili, že máme skutečnou šanci,“ vzpomínal Nicholas. Tradiční týmový barbecue po kvalifikaci bylo tentokrát neobvykle klidné, což odráželo napjatá očekávání před závodem.
Start závodu však nepřinesl očekávaný náskok. Red Bull ztratil pozici a Nicholas popisuje pocit bezmoci: „Bylo to proti nám, neměli jsme potřebné tempo. Tak jsem se rozhodl sledovat závod z obrazovek mimo garáž, protože nebylo možné sledovat ho přímo.“ Tento moment ukazuje, že mechanici prožívají každý závodní okamžik stejně intenzivně jako jezdci.
Když došlo k nehodě, která přivedla na trať Safety Car, Red Bull dostal nečekanou šanci změnit strategii a pokusit se převrátit vývoj závodu ve svůj prospěch. Podle Caluma Nicholase panovala v garáži naprosto neskutečná atmosféra. „Všechno se najednou začalo odehrávat strašně rychle. Stáli jsme u televizí, křičeli a jen jsme chtěli, aby se závod znovu rozjel,“ vzpomínal.
Po závodě následovaly oslavy Red Bullu, plné napětí i radosti. Nicholas vzpomíná, že atmosféra v garáži byla bouřlivá, zatímco v zákulisí se stále řešily formální aspekty závodu. Setkání s někdejším mistrem světa Damonem Hillem následující ráno pak ukázalo kontrast mezi euforií týmu a reakcí části F1 komunity. „Jakmile mě uviděl, ten jeho výraz byl neocenitelný. Bylo vidět, že z toho radost nemá. Tak jsem si sedl naproti němu a s největší slušností řekl: ‚Dobré ráno, jak se máte?‘“ popsal.
S odstupem času Nicholas shrnul své zážitky s emocemi a respektem k napětí, které panovalo: „Každý pohled na záznam z garáže mi nahání husí kůži. Stáli jsme tam všichni, sledovali závod a najednou si uvědomíte, co se právě stalo. Seděl jsem chvíli sám a říkal si: ‚Co se to právě stalo?‘“
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.