Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Lewis Hamilton prožívá jednu z nejzásadnějších kapitol své kariéry. Když poprvé usedl za volant Ferrari, popsal tento okamžik jako jeden z nejemotivnějších zážitků svého života. Sedminásobný mistr světa, který v roce 2025 přestoupil z Mercedesu do slavné Scuderie, přiznal, že vstoupit do červeného monopostu pro něj znamenalo víc než jen změnu týmu – šlo o naplnění celoživotního snu.
Po téměř dvaceti letech ve Formuli 1 Hamilton uvedl, že s věkem vnímá závodění i život úplně jinak. „Jsem teď v jiné fázi života,“ řekl pro Ferrari Magazine. „Je mi čtyřicet a bylo mi jednadvacet, když jsem poprvé seděl v monopostu F1. Dřív jsem Formuli 1 jen sledoval v televizi a snil o tom, že jednou budu závodit na nejvyšší úrovni a teď sedím ve Ferrari.“
Hamilton si vybavil i své začátky, kdy ho při prvním svezení s vozem F1 ovládlo čisté nadšení. „Tehdy to nebylo o emocích, ale o vzrušení,“ popsal. „Teď je to jiné, když se posadíte do Ferrari, cítíte lásku. Je to hlubší a osobnější spojení.“
První rok Lewise Hamiltona u Ferrari není jednoduchý. Britský jezdec se musel přizpůsobit jinému stylu práce i náročnému monopostu, se kterým se trápí i jeho týmový kolega Charles Leclerc. Očekávání po jeho příchodu do Maranella byla obrovská, ale výsledky zatím zaostávají za tím, co fanoušci i tým doufali.
Přesto Hamilton říká, že se ve Ferrari cítí jako doma. „Je to tu výjimečné,“ uvedl. „Červená je jednou z mých oblíbených barev. Ferrari není jen značka, ale symbol historie, vášně a mistrovství. Auta jsou jako umělecká díla. Všechno tady má styl, jazyk, kultura, jídlo i to, jak Italové projevují emoce.“
Hamilton přiznal, že měl na začátku obavy z kulturních rozdílů. „Upřímně, měl jsem z toho trochu strach,“ řekl. „Ale hned po příjezdu jsem zjistil, že jsou všichni neuvěřitelně otevření. Nakonec jde vždy o vztah mezi lidmi, když si vytvoříte most, všechno ostatní zmizí.“
Podle Hamiltona spočívá kouzlo Ferrari v dokonalé rovnováze mezi tradicí a otevřeností. „V průběhu let přišli do týmu lidé z různých kultur, ale jeho srdce zůstává italské,“ vysvětlil. „To, co Ferrari dělá výjimečným, je jejich přirozená vášeň pro všechno, co dělají.“
Aktuálně drží šesté místo v celkovém hodnocení jezdců a na svého týmového kolegu Leclerca ztrácí 64 bodů. Jak se sezóna blíží ke konci, Hamilton tvrdí, že se stále více sžívá s vozem i celým týmem.
„Ferrari má duši,“ uzavřel. „A když ji jednou pocítíte, pochopíte, proč o tomhle týmu lidé mluví s takovou úctou. Nejde jen o závodění, ale o pocit, že jste součástí něčeho výjimečného.“
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.