Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Lewis Hamilton prožívá jednu z nejzásadnějších kapitol své kariéry. Když poprvé usedl za volant Ferrari, popsal tento okamžik jako jeden z nejemotivnějších zážitků svého života. Sedminásobný mistr světa, který v roce 2025 přestoupil z Mercedesu do slavné Scuderie, přiznal, že vstoupit do červeného monopostu pro něj znamenalo víc než jen změnu týmu – šlo o naplnění celoživotního snu.
Po téměř dvaceti letech ve Formuli 1 Hamilton uvedl, že s věkem vnímá závodění i život úplně jinak. „Jsem teď v jiné fázi života,“ řekl pro Ferrari Magazine. „Je mi čtyřicet a bylo mi jednadvacet, když jsem poprvé seděl v monopostu F1. Dřív jsem Formuli 1 jen sledoval v televizi a snil o tom, že jednou budu závodit na nejvyšší úrovni a teď sedím ve Ferrari.“
Hamilton si vybavil i své začátky, kdy ho při prvním svezení s vozem F1 ovládlo čisté nadšení. „Tehdy to nebylo o emocích, ale o vzrušení,“ popsal. „Teď je to jiné, když se posadíte do Ferrari, cítíte lásku. Je to hlubší a osobnější spojení.“
První rok Lewise Hamiltona u Ferrari není jednoduchý. Britský jezdec se musel přizpůsobit jinému stylu práce i náročnému monopostu, se kterým se trápí i jeho týmový kolega Charles Leclerc. Očekávání po jeho příchodu do Maranella byla obrovská, ale výsledky zatím zaostávají za tím, co fanoušci i tým doufali.
Přesto Hamilton říká, že se ve Ferrari cítí jako doma. „Je to tu výjimečné,“ uvedl. „Červená je jednou z mých oblíbených barev. Ferrari není jen značka, ale symbol historie, vášně a mistrovství. Auta jsou jako umělecká díla. Všechno tady má styl, jazyk, kultura, jídlo i to, jak Italové projevují emoce.“
Hamilton přiznal, že měl na začátku obavy z kulturních rozdílů. „Upřímně, měl jsem z toho trochu strach,“ řekl. „Ale hned po příjezdu jsem zjistil, že jsou všichni neuvěřitelně otevření. Nakonec jde vždy o vztah mezi lidmi, když si vytvoříte most, všechno ostatní zmizí.“
Podle Hamiltona spočívá kouzlo Ferrari v dokonalé rovnováze mezi tradicí a otevřeností. „V průběhu let přišli do týmu lidé z různých kultur, ale jeho srdce zůstává italské,“ vysvětlil. „To, co Ferrari dělá výjimečným, je jejich přirozená vášeň pro všechno, co dělají.“
Aktuálně drží šesté místo v celkovém hodnocení jezdců a na svého týmového kolegu Leclerca ztrácí 64 bodů. Jak se sezóna blíží ke konci, Hamilton tvrdí, že se stále více sžívá s vozem i celým týmem.
„Ferrari má duši,“ uzavřel. „A když ji jednou pocítíte, pochopíte, proč o tomhle týmu lidé mluví s takovou úctou. Nejde jen o závodění, ale o pocit, že jste součástí něčeho výjimečného.“
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.