Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Yuki Tsunoda stojí před klíčovým obdobím své kariéry. Red Bull potvrdil, že rozhodnutí o jeho budoucnosti padne až před finálovým závodem sezóny v Abú Dhabí. Šéf týmu Red Bull Laurent Mekies přiznal, že právě Tsunodova zlepšená forma je jedním z důvodů, proč si tým na verdikt bere více času.
Tsunoda mezitím bojuje o setrvání v týmu i pro sezonu 2026, zatímco v zákulisí sílí spekulace o možném povýšení jeho mladšího bývalého kolegy z Racing Bulls Isacka Hadjara. Francouzský nováček zaujal svými výkony v letošním roce a podle některých zdrojů patří mezi vážné kandidáty na místo vedle Maxe Verstappena.
Japonský jezdec však dává jasně najevo, že se nevzdává. Přestože v Mexiku na body nedosáhl, sehrál klíčovou roli v týmové taktice a výrazně pomohl Maxovi Verstappenovi bránit soupeře. Podle šéfa týmu Laurenta Mekiese to byl jeden z Tsunodových nejlepších víkendů za poslední dobu, nejen díky silné kvalifikaci, ale i díky týmové spolupráci a ochotě obětovat vlastní výsledek ve prospěch týmu.
Sám Tsunoda po závodě cítil frustraci. Podle jeho slov měl na body jasně našlápnuto, ale situace, které nemohl ovlivnit, ho o lepší výsledek připravily. „Body byly snadno dosažitelné, asi šesté nebo sedmé místo. Jenže jsme je ztratili kvůli věcem, které nebyly v mé moci,“ uvedl po závodě.
Zároveň ale zůstal pozitivní a zdůraznil, že se soustředí na to, co může ovlivnit. „Upřímně si myslím, že jsem udělal maximum. Věci, které kontrolovat nemůžu, mě samozřejmě mrzí, ale s tím nic nenadělám,“ řekl.
Na otázku, kdy očekává rozhodnutí o své budoucnosti, odpověděl upřímně: „Nevím. A myslím, že ani vy nevíte, kdy přesně to rozhodnou. Prostě musím dál odvádět to, co je v mých silách.“
Tsunoda tak pokračuje v přístupu, který mu pomohl ustát už několik kritických momentů během kariéry. Snaží se soustředit na výkon a konzistenci. „V druhé polovině sezóny jsem podle mě ukázal, že dokážu být stabilní. I v neděli to mohlo dopadnout dobře, kdyby to bylo trochu jinak,“ dodal.
Závěrem potvrdil, že motivace mu rozhodně nechybí. „Pořád to chci. Chci ukázat, že si místo zasloužím. Budu tlačit dál, dokud to půjde.“ Tsunoda tak dává jasně najevo, že o své místo v Red Bullu hodlá bojovat do poslední chvíle a právě tato zarputilost by mohla sehrát klíčovou roli při konečném rozhodnutí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.