Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Bývalý nizozemský jezdec a analytik Christijan Albers v článku pro De Telegraaf kritizoval Landa Norrise a Oscara Piastriho. Podle něj oba jezdci McLarenu zatím nedosahují úrovně nejlepších ve Formuli 1. „To neznamená, že jsou špatní jezdci,“ řekl Albers, „ale podle mě nepatří mezi absolutní špičku.“
Albers upozornil, že Norris má problémy s konzistencí a často chyboval pod tlakem. „Často startuje dobře, ale pak pravidelně kolabuje, zejména v kvalifikacích. Když Verstappen zajede dobré první kolo v Q3, Norris ztratí nervy a udělá chybu,“ vysvětlil bývalý jezdec.
Naopak Piastri působí klidně a vyrovnaně, ale jeho poslední závody nebyly bez problémů. „Lidé říkají, že je klidný, ale to je hlavně o jeho vystupování. V Baku měl dvě nehody a falešný start a v Singapuru také nepodával výjimečný výkon,“ upozornil Albers.
Nizozemský analytik kritizoval i McLaren jako tým a jeho provozní fungování. Podle něj by Norris a Piastri měli mít větší náskok před Maxem Verstappenem v průběžném hodnocení šampionátu. „Operativně se tam podle mě děje hodně věcí špatně a jezdci z toho nedostávají maximum,“ dodal.
Albers upozornil, že mezi současnou špičku Formule 1 patří kromě Verstappena také Charles Leclerc a George Russell. Tito jezdci podle něj dokáží podávat stabilní a konzistentní výkony i pod tlakem.
Duo McLarenu letos vyhrálo dohromady třináct závodů, ale Albers míní, že tým a jeho jezdci nevyužívají svůj potenciál naplno. „Měli by být mnohem dál, měli by mít větší náskok,“ řekl.
Do závěrečných kol sezóny vede Norris před Piastrim jen o bod. Verstappen se drží na třetím místě a na Norrise ztrácí 36 bodů, takže i přes slabší momenty McLarenu má stále šanci na titul.
Albersovo hodnocení Norrise a Piastriho vyvolává mezi fanoušky i experty diskusi o tom, zda duo McLarenu skutečně patří mezi absolutní elitu, nebo zda je jejich potenciál zatím spíše nadějný než potvrzený.
Jeho slova zdůrazňují, že i špičkoví jezdci musí podávat stabilní a vyrovnané výkony, pokud chtějí být považováni za nejlepší v oboru.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.