Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Bývalý nizozemský jezdec a analytik Christijan Albers v článku pro De Telegraaf kritizoval Landa Norrise a Oscara Piastriho. Podle něj oba jezdci McLarenu zatím nedosahují úrovně nejlepších ve Formuli 1. „To neznamená, že jsou špatní jezdci,“ řekl Albers, „ale podle mě nepatří mezi absolutní špičku.“
Albers upozornil, že Norris má problémy s konzistencí a často chyboval pod tlakem. „Často startuje dobře, ale pak pravidelně kolabuje, zejména v kvalifikacích. Když Verstappen zajede dobré první kolo v Q3, Norris ztratí nervy a udělá chybu,“ vysvětlil bývalý jezdec.
Naopak Piastri působí klidně a vyrovnaně, ale jeho poslední závody nebyly bez problémů. „Lidé říkají, že je klidný, ale to je hlavně o jeho vystupování. V Baku měl dvě nehody a falešný start a v Singapuru také nepodával výjimečný výkon,“ upozornil Albers.
Nizozemský analytik kritizoval i McLaren jako tým a jeho provozní fungování. Podle něj by Norris a Piastri měli mít větší náskok před Maxem Verstappenem v průběžném hodnocení šampionátu. „Operativně se tam podle mě děje hodně věcí špatně a jezdci z toho nedostávají maximum,“ dodal.
Albers upozornil, že mezi současnou špičku Formule 1 patří kromě Verstappena také Charles Leclerc a George Russell. Tito jezdci podle něj dokáží podávat stabilní a konzistentní výkony i pod tlakem.
Duo McLarenu letos vyhrálo dohromady třináct závodů, ale Albers míní, že tým a jeho jezdci nevyužívají svůj potenciál naplno. „Měli by být mnohem dál, měli by mít větší náskok,“ řekl.
Do závěrečných kol sezóny vede Norris před Piastrim jen o bod. Verstappen se drží na třetím místě a na Norrise ztrácí 36 bodů, takže i přes slabší momenty McLarenu má stále šanci na titul.
Albersovo hodnocení Norrise a Piastriho vyvolává mezi fanoušky i experty diskusi o tom, zda duo McLarenu skutečně patří mezi absolutní elitu, nebo zda je jejich potenciál zatím spíše nadějný než potvrzený.
Jeho slova zdůrazňují, že i špičkoví jezdci musí podávat stabilní a vyrovnané výkony, pokud chtějí být považováni za nejlepší v oboru.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.