Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Valtteri Bottas udělal další krok směrem k návratu do Formule 1. Finský jezdec absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez, kde se s týmem Mercedes zapojil do testování pneumatik Pirelli. Test probíhal bez přístupu veřejnosti a byl součástí příprav na sezonu 2026. Zároveň mohl být poslední příležitostí, kdy Bottas usedl do vozu Mercedesu.
Tento test potvrzuje jeho blížící se návrat do Formule 1. V příštím roce totiž Bottas zamíří do nového týmu Cadillac Racing, kde vytvoří jezdeckou dvojici se Sergiem Pérezem. Společně budou patřit k nejzkušenějším závodníkům na startovním roštu sezony 2026. „Je skvělé být znovu součástí vývoje a pomoci s testováním něčeho, co ovlivní budoucnost celého šampionátu,“ řekl Bottas po skončení testu.
Podle informací portálu PlanetF1.com zatím není jisté, zda Bottas absolvuje s Mercedesem ještě další testy. Pokud by šlo o jeho poslední jízdu v barvách týmu, uzavřel by tím důležitou kapitolu své kariéry. Ta sahá od let, kdy po boku Lewise Hamiltona bojoval o vítězství, až po období, kdy se do týmu vrátil jako rezervní jezdec.
Finský jezdec během dne testoval nové pneumatiky pro sezonu 2026 spolu s juniorem Mercedesu Frederikem Vestim, který zvládl 49 kol. Bottas se soustředil hlavně na směs C3, kterou Pirelli používá nejčastěji, a odjel sérii dlouhých jízd. Celkem najel více než jednu a půl závodní vzdálenost.
Pirelli letos po celém světě zkouší novou konstrukci pneumatik, která má být připravena na změny, jež Formuli 1 čekají od roku 2026. Kola zůstanou 18palcová, ale samotné pneumatiky budou užší – o 25 milimetrů vpředu a o 30 milimetrů vzadu. Tyto úpravy znamenají menší styčnou plochu s asfaltem a tím i jiný způsob, jakým budou vozy držet na trati. Jezdci se tak budou muset novým vlastnostem přilnavosti postupně přizpůsobit.
Pro Bottase to byl už třetí test v letošním roce. Na jaře spolupracoval s McLarenem, v červenci testoval s Mercedesem v Jerezu a nyní pokračoval v Mexiku. Poslední letošní test Pirelli se uskuteční 9. prosince v Abú Dhabí, krátce po konci sezony 2025. Právě tam by mohl Bottas završit své testovací období před návratem na startovní rošt.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.