Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Valtteri Bottas udělal další krok směrem k návratu do Formule 1. Finský jezdec absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez, kde se s týmem Mercedes zapojil do testování pneumatik Pirelli. Test probíhal bez přístupu veřejnosti a byl součástí příprav na sezonu 2026. Zároveň mohl být poslední příležitostí, kdy Bottas usedl do vozu Mercedesu.
Tento test potvrzuje jeho blížící se návrat do Formule 1. V příštím roce totiž Bottas zamíří do nového týmu Cadillac Racing, kde vytvoří jezdeckou dvojici se Sergiem Pérezem. Společně budou patřit k nejzkušenějším závodníkům na startovním roštu sezony 2026. „Je skvělé být znovu součástí vývoje a pomoci s testováním něčeho, co ovlivní budoucnost celého šampionátu,“ řekl Bottas po skončení testu.
Podle informací portálu PlanetF1.com zatím není jisté, zda Bottas absolvuje s Mercedesem ještě další testy. Pokud by šlo o jeho poslední jízdu v barvách týmu, uzavřel by tím důležitou kapitolu své kariéry. Ta sahá od let, kdy po boku Lewise Hamiltona bojoval o vítězství, až po období, kdy se do týmu vrátil jako rezervní jezdec.
Finský jezdec během dne testoval nové pneumatiky pro sezonu 2026 spolu s juniorem Mercedesu Frederikem Vestim, který zvládl 49 kol. Bottas se soustředil hlavně na směs C3, kterou Pirelli používá nejčastěji, a odjel sérii dlouhých jízd. Celkem najel více než jednu a půl závodní vzdálenost.
Pirelli letos po celém světě zkouší novou konstrukci pneumatik, která má být připravena na změny, jež Formuli 1 čekají od roku 2026. Kola zůstanou 18palcová, ale samotné pneumatiky budou užší – o 25 milimetrů vpředu a o 30 milimetrů vzadu. Tyto úpravy znamenají menší styčnou plochu s asfaltem a tím i jiný způsob, jakým budou vozy držet na trati. Jezdci se tak budou muset novým vlastnostem přilnavosti postupně přizpůsobit.
Pro Bottase to byl už třetí test v letošním roce. Na jaře spolupracoval s McLarenem, v červenci testoval s Mercedesem v Jerezu a nyní pokračoval v Mexiku. Poslední letošní test Pirelli se uskuteční 9. prosince v Abú Dhabí, krátce po konci sezony 2025. Právě tam by mohl Bottas završit své testovací období před návratem na startovní rošt.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.