Třetí závod ve francouzsky mluvící destinaci - po Monaku a kanadském Montréalu se dočkala Francie a na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet se odehrálo hned několik dramat, ale to hlavní, totiž souboje o pozice, opět spíše chybělo.
Ačkoliv padaly smělé teze, že by se Grand Prix Francie, po osmnácti letech opět situovaná do Le Castellet, mohla jet za asistence deště. Nakonec z toho byly jen naděje slabších stájí, bohužel pro ně nenaplněné. Nad tratí se sice občas přehnal nějaký mrak, ale nezapršelo, třebaže se v radiokomunikaci občas objevila jeho predikce. Teplota kolísala kolem 25°C, trať měla až 42 stupňů, vlhkost vzduchu dosáhla 50 % a vítr vykazoval rychlost 6,6 km/h.
Pro vývoj závodu byl důležitý start, ve kterém se Vettel na chvíli dostal před Bottase, ale mírně přibrždění Hamiltona ho nutilo před první zatáčkou ubrat, čehož se znovu pokoušel využít Bottas. Ačkoliv Sebastian brzdil, trefil předním spoilerem levé zadní kolo Finova Mercedesu a oba se tím pádem propadali polem dozadu. Vettel se pak ještě "potkal" s Alonsem, i tak se doploužil do depa před Bottasem, na jehož disku nezůstalo prakticky nic. Oba při zastávce nasadili měkké pneu a v jednu chvíli se i zdálo, že se pokusí dojet na této směsi do cíle.
Protože o tři zatáčky dál se srazili k velké lítosti domácího publika hned dva Francouzi - Ocon a Gasly - vydal se na trať safety car a kroužil po ní pět kol. Po restartu se utvořilo pořadí Hamilton, Verstappen, Sainz jr., Ricciardo, Magnussen, Leclerc, Räikkönen a Grosjean, ovšem krátce poté Räikkönen zdolal Leclerca a ze 14. místa se pustil do stíhačky Vettel. Postupně si poradil se Strollem a Hartleyem (7. kolo), Ericssonem (8.), Vandoornem (9.), Hülkenbergem (11.), Pérezem (13.), Grosjeanem (14.), Leclercem (17.), Magnussenem (18.) a po zdolání Sainze se zařadil na šestou příčku. V čele jistil pozici Hamilton s dostatečným náskokem před Verstappenem a Ricciardem, jemuž se podařilo v 9. kole vystrčit z prozatímních stupňů vítězů Sainze jr.
V případě Verstappena si Red Bull ohlídal Vettela a výměna ve 26. kole byla tak dobře naplánovaná, že se Holanďan vrátil před čtyřnásobného mistra světa. V případě Ricciarda už se to nepovedlo, takže Australan musel svou ztracenou pozici vybojovat, což se mu podařilo ve 34. kole. V témže okruhu zajel do boxů Räikkönen a bylo jasné, že Australan s ním bude mít potíže. Skutečně Fin začal Danielův náskok zkracovat a když zdolal ve 39. kole svého kolegu, bylo otázkou času, kdy odsune Ricciarda za sebe. Stalo se tak ve 47. kole, kdy oba vozy sváděly souboj prakticky až po nájezd na zatáčku Mistral. Tam Kimi s využitím systému DRS konečně zaujal třetí místo, když se mu předtím podařilo se úspěšně prokousat přes poněkud překážející dvojici Williamsů.
Bottas se pokoušel stejně jako Vettel dotáhnout na co nejvyšší bodovanou pozici, ale nejdřív chyboval při souboji s Magnussenem, když pak jeho měkké pneumatiky byly na konci funkčního období, nevyšla mu ve 40. kole druhá zastávka v boxech - mechanikům se nepodařilo nasadit pravé zadní kolo a obsluha zadního zvedáku musela ještě jednou vůz poslat nahoru. Zdržení bylo hodně velké a Bottas klesl z šesté na devátou příčku. Také Vettel stavěl podruhé (41. kolo) a při zastávce si odbyl penalizaci 5 vteřin, kterou dostal jako původce postartovní kolize, ale kolem něj nebyl nablízku žádný soupeř, takže mu toto zdržení nemohlo uškodit
V 51. kole se roztrhla levá přední pneumatika Lance Strolla, takže vedení vyhlásilo režim virtuálního safety caru a s ohledem na krátkou vzdálenost se zdálo, že vozy už poklidně dokrouží do cíle. Nakonec byl v polovině posledního kola VSC ukončen, takže Hamilton mohl projet pod cílovou vlajkou v plné rychlosti.
Smůla postihla statečně bojujícího Carlose Sainze. Čtyři kola před cílem ohlásil ztrátu výkonu a záhy se propadl za dvojici Bottas a Magnussen. Nakonec mu pomohl VSC, takže z bodované desítky nevypadl, i když měl namále. Velice dobře si vedl stále se lepšící Leclerc, byť ve 24. kole chyboval a po krátkém vyjetí mimo trať podlehl útočícímu Hülkenbergovi.
Vedle Vettela byl penalizován ještě Grosjean rovněž za kolizi v 1. kole, kdy se otřel o Ocona, i Francouz si pět vteřin odpykal při zastávce. Posledním potrestaným byl Sergej Sirotkin, jehož komisaři ocenili trestem za nedodržení povinné vzdálenosti v režimu safety caru.
Lewis Hamilton se tak vrátil do čela průběžné klasifikace s náskokem čtrnácti bodů na Vettela a tento odstup mu v následující sérii závodů v budoucích víkendech vydrží minimálně do příštího závodu na rakouském Österreichringu.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.