Třetí závod ve francouzsky mluvící destinaci - po Monaku a kanadském Montréalu se dočkala Francie a na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet se odehrálo hned několik dramat, ale to hlavní, totiž souboje o pozice, opět spíše chybělo.
Ačkoliv padaly smělé teze, že by se Grand Prix Francie, po osmnácti letech opět situovaná do Le Castellet, mohla jet za asistence deště. Nakonec z toho byly jen naděje slabších stájí, bohužel pro ně nenaplněné. Nad tratí se sice občas přehnal nějaký mrak, ale nezapršelo, třebaže se v radiokomunikaci občas objevila jeho predikce. Teplota kolísala kolem 25°C, trať měla až 42 stupňů, vlhkost vzduchu dosáhla 50 % a vítr vykazoval rychlost 6,6 km/h.
Pro vývoj závodu byl důležitý start, ve kterém se Vettel na chvíli dostal před Bottase, ale mírně přibrždění Hamiltona ho nutilo před první zatáčkou ubrat, čehož se znovu pokoušel využít Bottas. Ačkoliv Sebastian brzdil, trefil předním spoilerem levé zadní kolo Finova Mercedesu a oba se tím pádem propadali polem dozadu. Vettel se pak ještě "potkal" s Alonsem, i tak se doploužil do depa před Bottasem, na jehož disku nezůstalo prakticky nic. Oba při zastávce nasadili měkké pneu a v jednu chvíli se i zdálo, že se pokusí dojet na této směsi do cíle.
Protože o tři zatáčky dál se srazili k velké lítosti domácího publika hned dva Francouzi - Ocon a Gasly - vydal se na trať safety car a kroužil po ní pět kol. Po restartu se utvořilo pořadí Hamilton, Verstappen, Sainz jr., Ricciardo, Magnussen, Leclerc, Räikkönen a Grosjean, ovšem krátce poté Räikkönen zdolal Leclerca a ze 14. místa se pustil do stíhačky Vettel. Postupně si poradil se Strollem a Hartleyem (7. kolo), Ericssonem (8.), Vandoornem (9.), Hülkenbergem (11.), Pérezem (13.), Grosjeanem (14.), Leclercem (17.), Magnussenem (18.) a po zdolání Sainze se zařadil na šestou příčku. V čele jistil pozici Hamilton s dostatečným náskokem před Verstappenem a Ricciardem, jemuž se podařilo v 9. kole vystrčit z prozatímních stupňů vítězů Sainze jr.
V případě Verstappena si Red Bull ohlídal Vettela a výměna ve 26. kole byla tak dobře naplánovaná, že se Holanďan vrátil před čtyřnásobného mistra světa. V případě Ricciarda už se to nepovedlo, takže Australan musel svou ztracenou pozici vybojovat, což se mu podařilo ve 34. kole. V témže okruhu zajel do boxů Räikkönen a bylo jasné, že Australan s ním bude mít potíže. Skutečně Fin začal Danielův náskok zkracovat a když zdolal ve 39. kole svého kolegu, bylo otázkou času, kdy odsune Ricciarda za sebe. Stalo se tak ve 47. kole, kdy oba vozy sváděly souboj prakticky až po nájezd na zatáčku Mistral. Tam Kimi s využitím systému DRS konečně zaujal třetí místo, když se mu předtím podařilo se úspěšně prokousat přes poněkud překážející dvojici Williamsů.
Bottas se pokoušel stejně jako Vettel dotáhnout na co nejvyšší bodovanou pozici, ale nejdřív chyboval při souboji s Magnussenem, když pak jeho měkké pneumatiky byly na konci funkčního období, nevyšla mu ve 40. kole druhá zastávka v boxech - mechanikům se nepodařilo nasadit pravé zadní kolo a obsluha zadního zvedáku musela ještě jednou vůz poslat nahoru. Zdržení bylo hodně velké a Bottas klesl z šesté na devátou příčku. Také Vettel stavěl podruhé (41. kolo) a při zastávce si odbyl penalizaci 5 vteřin, kterou dostal jako původce postartovní kolize, ale kolem něj nebyl nablízku žádný soupeř, takže mu toto zdržení nemohlo uškodit
V 51. kole se roztrhla levá přední pneumatika Lance Strolla, takže vedení vyhlásilo režim virtuálního safety caru a s ohledem na krátkou vzdálenost se zdálo, že vozy už poklidně dokrouží do cíle. Nakonec byl v polovině posledního kola VSC ukončen, takže Hamilton mohl projet pod cílovou vlajkou v plné rychlosti.
Smůla postihla statečně bojujícího Carlose Sainze. Čtyři kola před cílem ohlásil ztrátu výkonu a záhy se propadl za dvojici Bottas a Magnussen. Nakonec mu pomohl VSC, takže z bodované desítky nevypadl, i když měl namále. Velice dobře si vedl stále se lepšící Leclerc, byť ve 24. kole chyboval a po krátkém vyjetí mimo trať podlehl útočícímu Hülkenbergovi.
Vedle Vettela byl penalizován ještě Grosjean rovněž za kolizi v 1. kole, kdy se otřel o Ocona, i Francouz si pět vteřin odpykal při zastávce. Posledním potrestaným byl Sergej Sirotkin, jehož komisaři ocenili trestem za nedodržení povinné vzdálenosti v režimu safety caru.
Lewis Hamilton se tak vrátil do čela průběžné klasifikace s náskokem čtrnácti bodů na Vettela a tento odstup mu v následující sérii závodů v budoucích víkendech vydrží minimálně do příštího závodu na rakouském Österreichringu.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.