Poslední příprava před kvalifikací, která rozhodne o postavení na startu pro finále letošní sezóny, vyšla velice dobře týmu Ferrari. Vettel si v závěrečné části tréninku dokázal najít optimální prostor a zdolal všechny soupeře.
Za slunečného počasí začal poslední trénink poměrně poklidně, jako první na trať vyjeli Vettel a Grosjean, ovšem šlo o klasický out lap, první měřený výkon zajel až po necelých deseti minutách Daniil Kvjat, ovšem čas 1:49,133 dával tušit, že šlo spíš o demonstrativní záležitost, protože Toro Rosso mělo v předchozích trénincích určité problémy.
Více vypovídající bylo Pérezovo kolo (1:44,046), pak už se do "práce" začali chystat i největší favorité. Zvolili ale odlišné přístupy, zatímco Ferrari šli od počátku do boje s ultraměkkou směsí, Red Bull i Mercedes začali na superměkké. Bylo to zajímavé srovnání, protože piloti těchto stájí se v pořadí promíchávali mezi sebe. Na superměkkých byl nejlepší Hamilton (1:42,120), za ním pak následoval Verstappen - 1:42,461. Ricciardo v této společnosti držel třetí místo výkonem 1:42,609 (což si později vylepšil na 1:42,301) a teprve pak se pohyboval největší kandidát na mistrovský titul Rosberg - 1:42,695. Nico se postupně zlepšoval přes 1:42,658 až k 1:42,176, ale tihle všichni nestačili na Vettela, který na ultraměkké směsi vykouzlil 1:42,034 a později se ještě zlepšil na 1:41,967.
Problémy v tréninku se nevyhnuly opět Sainzovi, který v nájezdu do hotelového komplexu udělal hodiny a dlouho pak u jeho jména svítil hrůzný čas 2:08,441. Ještě hůř na tom byl Nico Hülkenberg, na jehož Force Indii mechanici velice úporně pracovali prakticky celou polovinu tréninku. Nico pak zkusil rychle jedno kolo na superměkké směsi (1:43,576) a stejně jako ostatní s vrhl do závěrečných kvalifikačních simulací.
Tu si vyzkoušelo jako první duo Mercedesů v těsném závěsu, Rosberg sice dokázal "zfialovět" časy v prvním a třetím sektoru, porazil Vettela, ale jeho čas nestačil na Hamiltona, který ho vzápětí těsně překonal. Jenže krátce nato vyrazil na trať Sebastian Vettel, jeho časy ovládly všechny tři sektory a čtyřnásobný mistr světa vylétl na první místo s náskokem téměř tří desetin na Hamiltona. To bylo velké překvapení a čekalo se, zda soupeři dokáží odpovědět. Na Ricciardovi bylo vidět, že mu ultraměkká směs moc nesedí, Verstappen ohrozil Vettela v prvním sektoru, ale nakonec, i když se jako druhý na trati dostal pod hranici 1:41,0, také jemu chyběla více než desetina.
V samotném závěru se ještě přidal k těmto dvěma pilotům Kimi Räikkönen, a s odřenými zády i hlavou proklouzl pod 1:41,0 (nikomu jinému než Verstappenovi a oběma pilotům Ferrari se to nepodařilo), ale nutno také přiznat, že Hamilton si opět stěžoval na problémy s vozem a poslední pokusy už neabsolvoval. A když i Rosberg zůstal u průměrných časů, mohli slavit u Ferrari částečný úspěch.
K vidění byly ještě jedny hodiny, o které se postaral Felipe Massa před první vracečkou, ale obešly se bez dalších následků. Bylo však vidět, že se Brazilec se svým Williamsem hodně pere. V jednu chvíli se také zdálo, že tréninkové výsledky budou mít zajímavou podobu, protože na 10. místě figuroval hrdina z Brazílie Felipe Nasr, ale jak ostatní piloti zajížděli lepší časy, klesal zase zpět do obvyklých vod. Jiné to bylo s Gutiérrezem, který se vyšvihl na 6. příčku a nakonec uhájil první desítku. Složení na prvních šesti pozicích nám přináší obvyklá jména, ale v hodně netradičním pořadí. Uvidíme, co nám přinese kvalifikace, která už na nás čeká za půldruhou hodinu.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.