Poslední příprava před kvalifikací, která rozhodne o postavení na startu pro finále letošní sezóny, vyšla velice dobře týmu Ferrari. Vettel si v závěrečné části tréninku dokázal najít optimální prostor a zdolal všechny soupeře.
Za slunečného počasí začal poslední trénink poměrně poklidně, jako první na trať vyjeli Vettel a Grosjean, ovšem šlo o klasický out lap, první měřený výkon zajel až po necelých deseti minutách Daniil Kvjat, ovšem čas 1:49,133 dával tušit, že šlo spíš o demonstrativní záležitost, protože Toro Rosso mělo v předchozích trénincích určité problémy.
Více vypovídající bylo Pérezovo kolo (1:44,046), pak už se do "práce" začali chystat i největší favorité. Zvolili ale odlišné přístupy, zatímco Ferrari šli od počátku do boje s ultraměkkou směsí, Red Bull i Mercedes začali na superměkké. Bylo to zajímavé srovnání, protože piloti těchto stájí se v pořadí promíchávali mezi sebe. Na superměkkých byl nejlepší Hamilton (1:42,120), za ním pak následoval Verstappen - 1:42,461. Ricciardo v této společnosti držel třetí místo výkonem 1:42,609 (což si později vylepšil na 1:42,301) a teprve pak se pohyboval největší kandidát na mistrovský titul Rosberg - 1:42,695. Nico se postupně zlepšoval přes 1:42,658 až k 1:42,176, ale tihle všichni nestačili na Vettela, který na ultraměkké směsi vykouzlil 1:42,034 a později se ještě zlepšil na 1:41,967.
Problémy v tréninku se nevyhnuly opět Sainzovi, který v nájezdu do hotelového komplexu udělal hodiny a dlouho pak u jeho jména svítil hrůzný čas 2:08,441. Ještě hůř na tom byl Nico Hülkenberg, na jehož Force Indii mechanici velice úporně pracovali prakticky celou polovinu tréninku. Nico pak zkusil rychle jedno kolo na superměkké směsi (1:43,576) a stejně jako ostatní s vrhl do závěrečných kvalifikačních simulací.
Tu si vyzkoušelo jako první duo Mercedesů v těsném závěsu, Rosberg sice dokázal "zfialovět" časy v prvním a třetím sektoru, porazil Vettela, ale jeho čas nestačil na Hamiltona, který ho vzápětí těsně překonal. Jenže krátce nato vyrazil na trať Sebastian Vettel, jeho časy ovládly všechny tři sektory a čtyřnásobný mistr světa vylétl na první místo s náskokem téměř tří desetin na Hamiltona. To bylo velké překvapení a čekalo se, zda soupeři dokáží odpovědět. Na Ricciardovi bylo vidět, že mu ultraměkká směs moc nesedí, Verstappen ohrozil Vettela v prvním sektoru, ale nakonec, i když se jako druhý na trati dostal pod hranici 1:41,0, také jemu chyběla více než desetina.
V samotném závěru se ještě přidal k těmto dvěma pilotům Kimi Räikkönen, a s odřenými zády i hlavou proklouzl pod 1:41,0 (nikomu jinému než Verstappenovi a oběma pilotům Ferrari se to nepodařilo), ale nutno také přiznat, že Hamilton si opět stěžoval na problémy s vozem a poslední pokusy už neabsolvoval. A když i Rosberg zůstal u průměrných časů, mohli slavit u Ferrari částečný úspěch.
K vidění byly ještě jedny hodiny, o které se postaral Felipe Massa před první vracečkou, ale obešly se bez dalších následků. Bylo však vidět, že se Brazilec se svým Williamsem hodně pere. V jednu chvíli se také zdálo, že tréninkové výsledky budou mít zajímavou podobu, protože na 10. místě figuroval hrdina z Brazílie Felipe Nasr, ale jak ostatní piloti zajížděli lepší časy, klesal zase zpět do obvyklých vod. Jiné to bylo s Gutiérrezem, který se vyšvihl na 6. příčku a nakonec uhájil první desítku. Složení na prvních šesti pozicích nám přináší obvyklá jména, ale v hodně netradičním pořadí. Uvidíme, co nám přinese kvalifikace, která už na nás čeká za půldruhou hodinu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.