Jeden z klasických okruhů v Silverstone hostil desátý závod letošního šampionátu. Čekalo se, jak si povedou Mercedesy po dalším konfliktu v Rakousku, ovšem Hamilton a Rosberg v tréninku naznačili, že by Stříbrné šípy neměly mít vážnějších problémů.
Proměnlivá situace se nakonec stala realitou - zatímco Martin Brundle v roli komentátora procházel roštem a zpovídal piloty a další osobnosti (Nigel Mansell, John Surtees či boxer Frank Bruno), začalo čtvrt hodiny před startem opravdu pršet. Šlo o opravdu velmi silný déšť, ale na druhou stratu bylo jasné že jde nejspíš o přeháňku, protože na obzoru už se oblačnost trhala a prosvítala modrá obloha. Trať však bylo mokrá, takže se zvažovala možnost startu za safety carem.
Necelých pět minut před začátkem déšť ustal, takže se na startovním roštu horečně rokovalo, jak vlastně proběhne start. Na trati bylo opravdu velké množství vozdy, takže vozy nazuly pneumatiky do mokra a závod začal za safety carem bez zahřívacího kola. Už v průběhu třetího kola si Hamilton stěžoval, že SC jede příliš pomalu a není možné udržet teplotu v pneumatikách. Lewis několikrát zajel až na úroveň SC, pak zase křižoval trať, aby neztrácel přilnavost. Na konci čtvrtého kola vyslal obhájce titulu jasný požadavek směrem k Charlie Whitingovi: "We go, Charlie!" Zda ho Whiting přímo poslechl, to nelze odhadnout, nicméně na konci 5. kola se Safety car odebral do boxů a začal skutečný závod.
Zatímco první čtveřice zůstala na trati s mokrými pneumatikami, zbytek startovního pole se vrhl do boxů a způsobil tam občas nemalé problémy. Zatímco Hamilton v čele poněkud poodjel, Verstappen neustále dotíral na Rosberga a ztrpčoval mu život. První ze zmíněné čtyřky zamířil pro zeleně označené pneumatiky Ricciardo v 6. kole, o dvě kola později ho napodobila i úvodní trojice. Po 9. kole se startovní pole seřadilo následovně: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, Sainz, Massa, Bottas, Hülkenberg, Alonso a Vettel.
V době, kdy Vettel jako první zkusil přejít na středně tvrdou směs se dotáhl Verstappen na Rosberga a po dvou kolech soustavného tlaku a drobné chybě Rosberga v zatáčce Becketts dokázal posunout svůj red bull v zatáčce Chappel před Mercedes. Vzápětí začal sázet jeden nejrychlejší čas na kolo, mírně se začal přibližovat i Hamiltonovi, ale také se dopouštěl drobných chyb. V rozpětí 16. až 20. kola přešlo celé startovní pole s výjimkou odpadlíků na slicks a Rosberg pomaličku začal stahovat odstup na druhé místo. Napomohla tomu i situace z 28. kola, kdy nejdřív Hamilton a vzápětí Verstappen v Abbey nezvládli nájezd do zatáčky a museli využít servisní komunikace. Rosberg toho dokázal využít a pověsil se do závětří Verstappena, ale přes několik útoku v zatáčce Stowe musel čekat osm kol, až do 38. okruhu, než se mu podařilo dostat dopředu.
Němec začal stahovat odstup od Hamiltona, ale potkala ho další pohroma. V závěru 47. kola mu v zatáčce Club zůstal viset sedmý stupeň, takže jeho odstup klesl ze 4 vteřin na jedenáct a za jeho zády se nepříjemně blízko objevil opět Verstappen. Rosberg si ho k tělu nepustil, ale informace, které mu přicházely od týmu, byly následně prošetřovány, zda nešlo o nedovolenou pomoc.
Osamělý závod jel Ricciardo, který po výměně pustil před sebe Péreze, ale ve 22. kole si svou pozici vzal zpět na Hangar Straight, kde se při tomto závodě velice často a s oblibou předjíždělo. Pak už absolvoval poklidnou jízdu, protože na trojici před sebou neměl a soupeři za ním byli hodně daleko. Dá se říci, že obdobně na tom byl i Hülkenberg, který zpočátku závodu sváděl tvrdý souboj v sestavě Massa, Hülkenberg, Alonso, Vettel a Kvjat. Když se probojoval dopředu, jel rovněž závod bez možnosti se posunout, ale i být ohrožen.
Ferrari neprožil zrovně nejlepší závodní víkend. Räikkönen měl stejně jako mnoho jiných problémy v Abbey, kde se málem srazil se Sainzem, který tu vyjel mimo trať, pak se mu ale povedlo najít dobrý závodní rytmus a pět kol před cílem se mu podařilo zdolat sveřepě se bránícího Péreze. To Vettel měl potíží nad hlavu - po startovní penalizaci předvedl v 18. kole v Abbey hodiny a ztratil kontakt se skupinou pronásledovatelů. Složitě se pak probíjel vpřed, není třeba připomínat, že Kvjata ve 29. kole zdolal ve Stowe, ale horší pro něj bylo 37. kolo, kdy se kolo na kolo pustil do boje s Massou a ve Village ho vytlačil z trati, sám ovšem putoval mimo ni taktéž. Vzápětí byl předmětem vyšetřování a vyfasoval pět trestných vteřin. Do konce závodu tak dělal všechno možné, aby unikl posunu mimo bodovaná místa na úkor Kvjata a Buttona.
Fernando Alonso bude dalším pilotem, který nebude na Silverstone vzpomínat v dobrém. Srdnatě sváděl souboje především s oběma piloty Williamsu, ve 20. a 21. kole na rovince před zatáčkou Brooklands svedl dvakrát fantastický souboj s Massou, poprvé dokonce brousil pravými koly travnatý pás, ale jeho vteřina hrůzy přišla ve 24. kole, kdy se dvakrát otočil kolem své osy a doplachil až k samé bariéře v Abbey. Naštěstí udržel motor v chodu a dokázal se vrátit na trať - bohužel se značnou ztrátou.
Po úspěchu v Rakousku zažil tentokrát Manor hořký víkend. Wehrlein byl prvním, kdo vylétl z trati a uvázl v kačírku. Stalo se tak v 7. kole a kvůli jeho nehodě byl dokonce aplikován režim Virtuálního safety caru, který ale trval jen půldruhého kola. Harjanto měl podobné problémy, ale ani jemu nebylo dopřáno dokončit závod, také on vyletěl z trati a po dlouhém letu bokem se zastavil metr od bariéry. A když jsme u smůly - v 17. kole se nevyznamenali mechanici Renaultu, kteří špatně upevnili Palmerovi pravé zadní kolo, které mu po pěti metrech upadlo. Domácí pilot tak vyfasoval trest 10 vteřin stop & go, ale kvůli svému odstoupení ho vůbec neodpykal.
Lewis Hamilton byl po skončení závodu přešťastný, přeskočil dokonce svodidla děkoval na dálku divákům. Na stupních vítězů zářil, ale s Rosbergem neprohodil ani slovo. Na německého pilota dokonce diváci krátce zabučeli (že by odplata za Rakousko?) a po ceremoniálu se opět vydal k fanouškům a nechal se od nich doslova nosit na rukou.
Informace o Rosbergově případném trestu přineseme vzápětí.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.