Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
McLaren Racing CEO Zak Brown otevřel možnost, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat tým na legendární 24 hodin Le Mans. „S nimi to rozhodně bude možnost,“ řekl Brown během přenosu z Evropské série Le Mans při závodě čtyř hodin ve Silverstonu.
Brown vysvětlil, že McLaren plánuje vstup do kategorie hypercar ve Světovém vytrvalostním šampionátu (WEC) od roku 2027, místo dříve provozovaného programu ve Formuli E, který tým ukončil po sezoně 2024-25. Tento krok naznačuje, že McLaren chce rozšířit své působení v motorsportu a propojovat různé disciplíny.
I když Norris a Piastri aktuálně svádějí vyrovnaný souboj o svůj první titul ve Formuli 1, s pouhými 31 body rozdílu a osmi závody do konce sezony, Brown není proti tomu, aby se piloti angažovali i v jiných závodních sériích. „Sledujeme je a hovoříme s nimi. Zkušenost i mladistvá energie jsou pro nás důležité,“ uvedl 53letý Američan.
Brown dále objasnil, že McLaren plánuje standardně nasazovat ve WEC dvě jezdecké sestavy na vůz, přičemž třetí pilot by přišel na závody jako Le Mans a desetihodinový závod v Kataru. „Většina závodů krátkého formátu zvládne dvojice, ale u Le Mans musíte mít tři jezdce,“ dodal.
Už během závodu WEC v Kataru Brown přiznal, že s Norrisem a Piastrim probíral možnost jejich účasti ve vytrvalostním závodě. Oba piloti byli podle něj otevření této výzvě. Když se téma znovu objevilo, Brown zopakoval: „Mluvil jsem s nimi o tom… V budoucnu to rozhodně bude možnost.“
Americký šéf McLarenu také zmínil svůj zájem o spolupráci s Maxem Verstappenem v budoucnu, což naznačuje ambice týmu vyzkoušet netradiční kombinace a posílit svou přítomnost v různých disciplínách motorsportu.
Podle Browna je důležité skloubit mladé talenty se zkušenými jezdci. „Máme pár jezdců podepsaných, které jsme ještě oficiálně neoznámili, a jsme blízko u dalších,“ dodal. McLaren tak klade důraz na flexibilitu a dlouhodobý rozvoj svého jezdeckého týmu.
Tento přístup ukazuje, že tým nejen rozšiřuje své závodní aktivity, ale také hledá způsoby, jak propojit hvězdy Formule 1 s prestižními vytrvalostními závody. To zvyšuje atraktivitu týmu a umožňuje pilotům získávat cenné zkušenosti v různých oblastech motorsportu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.