Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Ralf Schumacher varuje, že se pořadí v Ázerbájdžánu může výrazně zamíchat. Podle něho bude specifický charakter okruhu v Baku znamenat výzvu pro celý peloton, včetně vedoucích vozů McLarenu.
Šestinásobný vítěz velkých cen upozornil na očekávaně nízkou přilnavost, která podle něj ovlivní všechny týmy. „Je tam prostě velmi málo gripu, což bývá vždycky problém. To platí i pro McLaren,“ poznamenal Schumacher.
Bývalý jezdec týmů Jordan, Williams a Toyota upozornil hlavně na Maxe Verstappena a Red Bull, kteří se budou muset vypořádat s výstupy a nerovnostmi pouliční tratě. Tyto obtíže už v minulosti komplikovaly tým z Milton Keynes.
Schumacher přirovnal okruh v Baku k Monaku, ale s mnohem vyššími rychlostmi. „Baku je jako Monako, ale zatraceně rychlé. Dá se tam předjíždět, ale musíte být opatrní,“ řekl v podcastu F1 Backstage Boxengasse pro Sky Sports Germany.
Úzké zatáčky a blízkost bariér podle něj vyžadují maximální soustředění, zejména ve starém městě. „Některé zatáčky a vzdálenosti mezi bariérami jsou užší než obvykle, hlavně v části starého města,“ dodal.
Schumacher zdůraznil, že i když Verstappen vyhrál v Monze, vítězství v Baku nebude mít jisté. „Klíčové bude zvládnout přilnavost na výjezdech ze zatáček. Nerovnosti a obrubníky budou pro Maxe a Red Bull velkou výzvou a ani po aerodynamické stránce to není jednoduché,“ vysvětlil.
Pokud jde o Ferrari, Schumacher očekává, že tým bude rovněž silný. Charles Leclerc sice od roku 2021 pravidelně startuje z pole position, ale zatím z toho nezískal vítězství. „Všechno bude určitě zamíchané, protože Ferrari bude mít během závodu velmi dobrou šanci,“ uzavřel.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.