George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Mercedes ve čtvrtek potvrdil, že George Russell vynechá mediální povinnosti před Velkou cenou Ázerbájdžánu. Britský jezdec se necítí dobře a stáj z Brackley proto rozhodla, že zůstane mimo dění na okruhu, aby se mohl plně soustředit na zotavení a být připraven na páteční start do víkendu.
„Bohužel, George dnes nebude na trati, protože se necítí dobře a odpočívá před zítřejšími aktivitami,“ uvedl Mercedes v krátkém prohlášení. Další informace tým zatím neposkytl.
Russell tak vynechá tradiční setkání s médii, které obvykle otevírá závodní program. Pro Mercedes je však klíčové, aby byl jezdec připraven do prvních volných tréninků, jež se odehrají na technicky náročném městském okruhu v Baku.
Stáj má za sebou rozporuplný víkend v Monze, kde Russell dojel pátý a jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli obsadil devátou příčku. Právě proto bude pro Mercedes zásadní, aby mohl využít veškerý dostupný čas na trati a posunul se blíže svým rivalům v boji o druhé místo v Poháru konstruktérů.
„Se zakončením ‚evropské‘ části sezony vstupujeme do její poslední třetiny,“ připomněl šéf týmu Toto Wolff. „Čeká nás intenzivní sprint k šachovnicové vlajce v Abú Zabí a tři týmy stále bojují o druhé místo v Poháru konstruktérů. V Monze jsme ztratili půdu pod nohama a víme, že se musíme zlepšit, pokud chceme uspět.“
Wolff zároveň zdůraznil specifika nadcházejících podniků. „Zámořská část startuje dvěma městskými tratěmi. Nejprve Ázerbájdžán a za dva týdny Singapur. Okruh v Baku je náročná kombinace rychlých rovinek, devadesátistupňových zatáček a technického úseku kolem hradu. Je to opravdová prověrka pro vůz i jezdce,“ dodal.
Mercedes momentálně drží třetí místo v šampionátu se ztrátou 20 bodů na druhé Ferrari a náskokem 21 bodů před čtvrtým Red Bullem. „Startovní rošt je neuvěřitelně vyrovnaný. Rozhodovat budou malé detaily. Pokud podáme výkon, o kterém víme, že jsme ho schopni dosáhnout, můžeme doufat v silný víkend a bojovat na čele pole,“ uzavřel Wolff.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.