Piloti se v začátku druhého tréninku na rakouské trati dlouho neohřáli. Poměrně silný déšť postupující od zatáčky Jochena Rindta po devíti minutách zahnal téměř všechny vozy do boxů, kde čekají, jak se situace vyvine.
Ačkoliv podle meteorologické předpovědi i satelitní mapy to vypadalo, že silná oblačnost Red Bull Ring Mine, nestalo se tak a piloti se proto velice rychle vyřítili na trať a během prvních pěti minut jich 16 zajelo nějaký čas. Nejrychlejší byl opět Rosberg výkonem 1:07,967. Pak se objevily první kapky, Hamilton ohlásil vláhu na svém hledí, vzápětí Kimi Räikkönen vylétl v zatáčce Rauch mimo trať a musel volit poměrně hodně komplikovaný návrat na dráhu.
Po první desetiminutovce byly poslední dvě zatáčky doslova zaplaveny a vozy, které zůstaly na trati, předváděly něco na způsob slavné scény z filmu Singin' In The Rain, ovšem tady nedobrovolně. Není divu, že s menšími či většími potízemi zamířilo celé startovní pole do boxů a čekalo na vývoj situace. Mezitím se cílová rovinka změnila v dravou řeku, v okolí byla vidět místa lokálních minizáplav, což byl třeba případ sousedního golfového hřiště.
Piloti v boxech vyčkávali, jak bude trénink pokračovat, oblačnost nad areálem přecházela, takže záplava nebyla na všech místech stejná. Navíc trať, která měla na začátku tréninku 43 stupňů, na některých místech, kde tolik nepršelo, sálala horkem a voda se poměrně rychle odpařovala. Jinde, jako třeba v protstoru cílové rovinky a boxů, bylo zase vody pořád dost a vytvářela něco jako velice dravé potoky. Trénink ale přerušen nebyl, čekalo se, jak se počasí v následujících minutách vyvine.
Po 45 minutách konečně týmy usoudily, že by se něco mělo dít, prvním průkopníkem byl Daniel Ricciardo na zeleně označených pneumatikách. Zakrátko se na pomalu vysychající trať vydala převážná většina týmů, aby si vyzkoušeli zajet nějaký "mokrý čas". Základ položil Ricciardo časem 1:22,353, vzápětí ho překonal týmový kolega Verstappen (1:21,483). Trať byla mokrá nejvíc mezi 3 a 4 zatáčkou, ale čtvrtá sama byla suchá, pak byl suchý úsek mezi zatáčkami Rauch a Wirth, pak byl samozřejmě zavlažený celý úsek za zatáčkou 7 až do cílové rovinky. Jak se nad trať nastěhovalo slunce a pneumatiky pilotů na trati vysoušely jízdní stopu, chystal se přechod na slicks. Předtím ještě Sergio Pérez, který dopoledne byl neplatícím divákem, stanovil maximum na zeleně označené směsi - 1:15,902. Byl nakonec posledním pilotem na přechodných pneumatikách, který se po trati v pátečním odpoledni projel.
A dvacet minut před koncem na okamžik okruh osiřel, pak zamířily na trať nejdřív obě Ferrari (Vettel ultraměkká, Räikkönen červená směs) a za nimi Red Bully. První čas si zapsal Vettel - 1.12,458, Ricciardo byl o něco pomalejší (1:13,767), to Räikkönen (1:10,954 a 1:09,991) a Verstappen (1:08,761) už využili opět o chloupek lepších podmínek. Zvláště Verstappen se snažil, protože před slejvákem nestačil zajet nic lepšího než 1:18,374.
Pak se vrhli do boje i Mercedesy, ale problémem byl poměrně hustý provoz na trati, protože většina týmů se pokoušela využít aspoň zlomek času k zajetí několika kol. Rosberg proto nejdřív zajel čas 1:11,129 na superměkké směsi, pak dal šanci Hamiltonovi, který se přiblížil časem 1:07,986. Opět pouze Mercedesy prolomily onu "nedostižnou" hranici 1:08,0.
Pochopitelně se putovalo mimo trať, Rosberg po svém prvním rychlém kole nezvládl nájezd do první zatáčky, Verstappen zase předvedl hodiny v poslední zatáčce, kde bylo nutné se pečlivě držet suché stopy. Hamilton se pokoušel zajet lepší čas a měl dobře nakročeno, ale v zatáčce Rauch dojel Gutiérreze a ten ho významně zpomalil. A když se zdálo, že se výrazně zlepší Rosberg, snad dokonce výkonem pod hranicí 1:07,0 (mezičasy byly o 0,5 vteřiny lepší než jeho maximum), vyletěl z trati v zatáčce Remus Sebastian Vettel. Putoval až téměř do bariéry, zastavil nějaké dva až tři metry od ní. Ihned poté rádiem informoval tým, že vůbec netuší, co se stalo. Vůz začal rotovat a poté bočně putoval kačírkem. Protože se tak stalo tři minuty před koncem a vedení závodu poslalo na trať Virtuální safety car, bylo jasné, že už se nikdo nezlepší.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.