Pokud je poslední trénink většinou přípravou na samotnou kvalifikaci, tentokrát se týmy musely potýkat s odlišnou situací. Za všechno mohlo nevyzpytatelné noční počasí, které z větší části třetího tréninku udělalo spíše vyčkávací kroužek experimentálních pokusů.
Piloti se vydávali na trať spíše váhavě, protože noční déšť dokonale zalil dráhu a ta nestačila do začátku jízd vyschnout. Teplota proti sobotě výrazně poklesla (vzduch 16°C, trať 18°C), vítr situaci komplikoval minimálně, zato vlhkost vzduchu se výrazně zvýšila - 88 %.
Vyčkávaná panovala prakticky celou první půlhodinu, dokladem je skutečnost, že jediní dva piloti, kterým byl zaznamenán na intermediate směsi měřitelný čas, byli zástupci Toro Rosso (Sainz 1:36,405, Verstappen nejlépe 1:34,304). Ostatní piloti vyjeli, zhodnotili a zase se vrátili do boxů, někteří se vůbec neobtěžovali (Ferrari). Sainzova snaha stála pořadatele opět jeden polystyrenový blok ve Variante del Rettifilo, jinak se hojně probržďovalo a čekalo - režie aspoň mohla vyhledávat celebrity v boxech (režisér George Lucas) nebo představit prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho v boxech své stáje.
Dvě minuty po polovině tréninku se opět stalo Toro Rosso průkopníkem - Verstappen nazul středně tvrdou směs, poté se podobného řešení chopilo prakticky celé startovní pole. Max vytvořil základ 1:33,465, který záhy jeho kolega Sainz srazil na 1:32,814. Pak už se hodnoty řítily dolů, jak prakticky celé závodní pole svou přítomností na okruhu vysoušelo ideální stopu. Hodnoty klesaly na úroveň 1:26 a první tuto bariéru prolomil Vettel (1:25,799). Pak si vzaly slovo opět Mercedesy - tentokrát to byl Rosberg, kdo se posunul do čela (1:25,480), Hamilton se musel spokojit s druhým místěm (1:26,358), ale když už měl rozjeté velmi solidní kolo, místo ataku vedoucího času zamířil do boxů. Vše se chystalo k závěrečné, byť ani ne desetiminutové simulaci kvalifikace.
Už předtím to byl, kdo jiný než Verstappen, jako premiérový pilot na měkké sadě pneumatik. Možná to bylo příliš brzo, každopádně těch pět šest minut, které měli piloti na jedno či dvě rychlá kola, využil opět nejlépe Hamilton. I když jeho docela poslední čas nebyl nejrychlejším, zaostal za svým vítězným výkonem o pouhé 0,004 vteřiny. Příslibem však může být výkon Vettela, ovšem s ohledem na vrtochy počasí a ne zrovna obvyklý průběh tréninku nelze jeho výkon ani zatracovat, ani přeceňovat.
Byli jsme opět svědky mnoha výletů do klikaté zóny Variante del Rettifilo, vyzkoušeli si ho Button, Merhi, zmíněný Sainz, dokonce i Hamilton. Vettel zase musel využít únikové zóny ve Variante della Roggia, Grosjean si dokonce prodloužil trať v obou problematických úsecích. A pokud mluvíme o potížích, smolařem se stal Ricciardo, který 18 minut před koncem tréninku odstavil svůj Red Bull právě v della Roggia. Na poslední trénink dostal zbrusu nový motor, který mu vydržel pouhých 7 kol!
Karty tedy byly jenom poodkryty, nikoli vyloženy na stůl. Kvalifikace už ale nebude ovlivněna počasím, protože meteorologové předpokládají slunečno a stoupající teploty. Pokud nemají kvality našich věštců povětrnostních podmínek, můžeme očekávat obdobný průběh jako ve většině letošních kvalifikací. Ale nejen James Bond říká - never say never again.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.