Pokud je poslední trénink většinou přípravou na samotnou kvalifikaci, tentokrát se týmy musely potýkat s odlišnou situací. Za všechno mohlo nevyzpytatelné noční počasí, které z větší části třetího tréninku udělalo spíše vyčkávací kroužek experimentálních pokusů.
Piloti se vydávali na trať spíše váhavě, protože noční déšť dokonale zalil dráhu a ta nestačila do začátku jízd vyschnout. Teplota proti sobotě výrazně poklesla (vzduch 16°C, trať 18°C), vítr situaci komplikoval minimálně, zato vlhkost vzduchu se výrazně zvýšila - 88 %.
Vyčkávaná panovala prakticky celou první půlhodinu, dokladem je skutečnost, že jediní dva piloti, kterým byl zaznamenán na intermediate směsi měřitelný čas, byli zástupci Toro Rosso (Sainz 1:36,405, Verstappen nejlépe 1:34,304). Ostatní piloti vyjeli, zhodnotili a zase se vrátili do boxů, někteří se vůbec neobtěžovali (Ferrari). Sainzova snaha stála pořadatele opět jeden polystyrenový blok ve Variante del Rettifilo, jinak se hojně probržďovalo a čekalo - režie aspoň mohla vyhledávat celebrity v boxech (režisér George Lucas) nebo představit prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho v boxech své stáje.
Dvě minuty po polovině tréninku se opět stalo Toro Rosso průkopníkem - Verstappen nazul středně tvrdou směs, poté se podobného řešení chopilo prakticky celé startovní pole. Max vytvořil základ 1:33,465, který záhy jeho kolega Sainz srazil na 1:32,814. Pak už se hodnoty řítily dolů, jak prakticky celé závodní pole svou přítomností na okruhu vysoušelo ideální stopu. Hodnoty klesaly na úroveň 1:26 a první tuto bariéru prolomil Vettel (1:25,799). Pak si vzaly slovo opět Mercedesy - tentokrát to byl Rosberg, kdo se posunul do čela (1:25,480), Hamilton se musel spokojit s druhým místěm (1:26,358), ale když už měl rozjeté velmi solidní kolo, místo ataku vedoucího času zamířil do boxů. Vše se chystalo k závěrečné, byť ani ne desetiminutové simulaci kvalifikace.
Už předtím to byl, kdo jiný než Verstappen, jako premiérový pilot na měkké sadě pneumatik. Možná to bylo příliš brzo, každopádně těch pět šest minut, které měli piloti na jedno či dvě rychlá kola, využil opět nejlépe Hamilton. I když jeho docela poslední čas nebyl nejrychlejším, zaostal za svým vítězným výkonem o pouhé 0,004 vteřiny. Příslibem však může být výkon Vettela, ovšem s ohledem na vrtochy počasí a ne zrovna obvyklý průběh tréninku nelze jeho výkon ani zatracovat, ani přeceňovat.
Byli jsme opět svědky mnoha výletů do klikaté zóny Variante del Rettifilo, vyzkoušeli si ho Button, Merhi, zmíněný Sainz, dokonce i Hamilton. Vettel zase musel využít únikové zóny ve Variante della Roggia, Grosjean si dokonce prodloužil trať v obou problematických úsecích. A pokud mluvíme o potížích, smolařem se stal Ricciardo, který 18 minut před koncem tréninku odstavil svůj Red Bull právě v della Roggia. Na poslední trénink dostal zbrusu nový motor, který mu vydržel pouhých 7 kol!
Karty tedy byly jenom poodkryty, nikoli vyloženy na stůl. Kvalifikace už ale nebude ovlivněna počasím, protože meteorologové předpokládají slunečno a stoupající teploty. Pokud nemají kvality našich věštců povětrnostních podmínek, můžeme očekávat obdobný průběh jako ve většině letošních kvalifikací. Ale nejen James Bond říká - never say never again.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.