Pokud je poslední trénink většinou přípravou na samotnou kvalifikaci, tentokrát se týmy musely potýkat s odlišnou situací. Za všechno mohlo nevyzpytatelné noční počasí, které z větší části třetího tréninku udělalo spíše vyčkávací kroužek experimentálních pokusů.
Piloti se vydávali na trať spíše váhavě, protože noční déšť dokonale zalil dráhu a ta nestačila do začátku jízd vyschnout. Teplota proti sobotě výrazně poklesla (vzduch 16°C, trať 18°C), vítr situaci komplikoval minimálně, zato vlhkost vzduchu se výrazně zvýšila - 88 %.
Vyčkávaná panovala prakticky celou první půlhodinu, dokladem je skutečnost, že jediní dva piloti, kterým byl zaznamenán na intermediate směsi měřitelný čas, byli zástupci Toro Rosso (Sainz 1:36,405, Verstappen nejlépe 1:34,304). Ostatní piloti vyjeli, zhodnotili a zase se vrátili do boxů, někteří se vůbec neobtěžovali (Ferrari). Sainzova snaha stála pořadatele opět jeden polystyrenový blok ve Variante del Rettifilo, jinak se hojně probržďovalo a čekalo - režie aspoň mohla vyhledávat celebrity v boxech (režisér George Lucas) nebo představit prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho v boxech své stáje.
Dvě minuty po polovině tréninku se opět stalo Toro Rosso průkopníkem - Verstappen nazul středně tvrdou směs, poté se podobného řešení chopilo prakticky celé startovní pole. Max vytvořil základ 1:33,465, který záhy jeho kolega Sainz srazil na 1:32,814. Pak už se hodnoty řítily dolů, jak prakticky celé závodní pole svou přítomností na okruhu vysoušelo ideální stopu. Hodnoty klesaly na úroveň 1:26 a první tuto bariéru prolomil Vettel (1:25,799). Pak si vzaly slovo opět Mercedesy - tentokrát to byl Rosberg, kdo se posunul do čela (1:25,480), Hamilton se musel spokojit s druhým místěm (1:26,358), ale když už měl rozjeté velmi solidní kolo, místo ataku vedoucího času zamířil do boxů. Vše se chystalo k závěrečné, byť ani ne desetiminutové simulaci kvalifikace.
Už předtím to byl, kdo jiný než Verstappen, jako premiérový pilot na měkké sadě pneumatik. Možná to bylo příliš brzo, každopádně těch pět šest minut, které měli piloti na jedno či dvě rychlá kola, využil opět nejlépe Hamilton. I když jeho docela poslední čas nebyl nejrychlejším, zaostal za svým vítězným výkonem o pouhé 0,004 vteřiny. Příslibem však může být výkon Vettela, ovšem s ohledem na vrtochy počasí a ne zrovna obvyklý průběh tréninku nelze jeho výkon ani zatracovat, ani přeceňovat.
Byli jsme opět svědky mnoha výletů do klikaté zóny Variante del Rettifilo, vyzkoušeli si ho Button, Merhi, zmíněný Sainz, dokonce i Hamilton. Vettel zase musel využít únikové zóny ve Variante della Roggia, Grosjean si dokonce prodloužil trať v obou problematických úsecích. A pokud mluvíme o potížích, smolařem se stal Ricciardo, který 18 minut před koncem tréninku odstavil svůj Red Bull právě v della Roggia. Na poslední trénink dostal zbrusu nový motor, který mu vydržel pouhých 7 kol!
Karty tedy byly jenom poodkryty, nikoli vyloženy na stůl. Kvalifikace už ale nebude ovlivněna počasím, protože meteorologové předpokládají slunečno a stoupající teploty. Pokud nemají kvality našich věštců povětrnostních podmínek, můžeme očekávat obdobný průběh jako ve většině letošních kvalifikací. Ale nejen James Bond říká - never say never again.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.