Po výprasku ve sprintu našel Max Verstappen opět motivaci, sílu - či jenom odpočíval a nechtěl plýtvat silami? V každém případě poprvé po pěti měsících (téměř přesně na den) opět získal pole-position. A pozvolna se zdá, že i Pohár konstruktérů spěje do finále.
Opět se na trati Lusail ochladilo, 19°C bylo o dva méně než ve sprintu (trať byla jen o tři stupně teplejší, zatímco ve zkráceném závodě měla 25°C), vlhkost vzduchu se vyšplhala na 60 % a vítr opět severozápadní měl sílu 12,2 km/h. Tři a půl hodiny po skončení sprintu se tedy piloti znovu posadili do kokpitů, aby absolvovali letošní předposlední kvalifikaci.
Q1 - 18 minutRussell, Magunssen, Zhou a Bottas - ti vyjeli na trať první a pilot Haasu také zaznamenal v duchu chytré Horákyně první čas (1:23,505), protože během zaváděcího kola Russella předjel. Jenže vzápětí byl jeho výkon smazán za porušení traťových limitů, takže na chvíli se v čele tabulky objevil Bottas (1:22,753). Bylo zjevné, že trať se ohřívá poměrně pomalu, proto někteří piloti absolvovali dvě rychlá kola za sebou.
Predikce závodního studia určila jako limit postupu do Q2 výkon pod 1:21,9. Ten se ale zdál poněkud zakletý. Sainz jr. třeba svůj první pokus vzdal a zajel do boxů, Leclerc, Hamilton, Pérez i oba piloti McLarenu mu také byli na hony vzdáleni. Do čela se tak posunul Verstappen (1:21,713) a jenom vyčkával, kdo se pochlapí. Nakonec ho postupně překonali Norris, Leclerc, Sainz jr. a Russell - ten zajel vůbec nejlepší čas Q1 - 1:21,241, ale větší drama se odehrávalo na druhém konci startovního pole.
Williamsy neměly den - první pokusy oběma pilotům vzalo nedodržení traťových limitů, poté se nemohli dostat před hranici 1:22,4. Albon chvíli hýčkal naději, ale bravurním výkonem v poslední možné chvíli ho překonal Cunoda o 0,047 vteřiny. Zato Hülkenberg se po výborném výkonu ve sprintu zoufale omlouval týmu a nechápal, proč je vůz najednou tak špatný. Náladu pod psa měl i Lawson, jenž si po dojezdu stěžoval mechanikům: „Alonso po svém rychlém kole záměrně zpomalil mezi zatáčkami 9 a 10. Stojí to za prd, pánové!" a dostal odpověď: „Byl to Stroll.“ Na jeho neúspěchu to ale nic nezměnilo. Naprosto nepochopitelný byl pro Alpine výkon Ocona, jenž masivně zaostával za Gaslym a nedokázal se odpoutat ze dna výsledkové listiny. Zato u Sauberu se mohlo slavit - po hodně dlouhé době se oba zelené vozy protáhly do Q2
Do Q2 nepostoupili: Albon, Lawson, Hülkenberg, Colapinto a Ocon.
Q2 - 15 minutNapětí stoupalo, na trať vyrazila čtveřice Russell, Sainz jr., Piastri a Leclerc. Časy už se pozvolna začaly blížit hranici 1:21,0 - tedy v případě silné čtyřky. Aston Martin připadal ostrov bezradných - Alonso po smyku v zatáčce 6 se stáhl do boxů, Stroll výrazně zaostával. Všechny zelené vozy, ať lahvově či hráškově zbarvené, opět volily dvě rychlá kola za sebou, stejně jako Gasly.
Určitou záhadou bylo rychlé kolo Péreze, jenž mezi zatáčkami 4 a 5 zjevně vyjel za okraj trati, ale jeho čas mu zůstal. Zaznamenáno bylo nebezpečné vypuštění Sainze jr. před nos Hamiltona, ale bez dalších následků. V druhých pokusech vytasil drápky Verstappen a poměrně bez potíží zdolal všechny soupeře prvním časem pod 1,21,0 (1:20,687). Vyrovnal se mu jediný Norris (1:20,983), ostatní se pohybovali těsně nad touto hranicí. Pět minut před koncem došlo ke kuriózní situaci, kdy byli Leclerc, Sainz jr. a Hamilton seřazeni za sebou vždy s rozdílem jediné tisíciny.
Tentokrát se bitva o Q3 týkala i Péreze a Hamiltona. Checo ale vůbec druhý čas nezajel a mnoho diváků se tedy ptalo, zda mu byl započten čas v rozporu s pravidly. Vytáhl se Magnussen, hájící barvy Haasu a dostal se časem 1:21,387 na sedmé místo. Z něj se sice propadl na deváté, ale získal skalp Péreze a především Gaslyho, jenž zůstal za branami Q3 o neuvěřitelných 0,012 vteřiny. Proto ho nemusel mrzet „pokus na poslední chvíli“ v podání Alonsa, jenž poněkud napravil pošramocenou pověst Aston Martinu - Stroll se do boje o postup vůbec nezapojil. Předčili ho i Bottas se Zhouem, jejichž postupné zlepšování časů bohužel nevedlo k postupu, ale slušný zisk pozic jim přineslo.
Do Q3 nepostoupili: Gasly, Bottas, Zhou, Cunoda a Stroll.
Q3 - 12 minutMagnussen, Russell a Piastri se pustili do boje o finální TOP 10, ovšem George a Oscar první rychlé kolo vypustili, protože se sešli na cílové rovince a ani jeden nechtěl tomu druhému poskytnout výhodu jízdy v závětří. Magnussen tak měl premiérový výkon 1:21,500, ale bylo jasné, že časy půjdou pod 1:21,0. Situace se poněkud zamotala u McLarenu - Norris při prvním pokusu chyboval v sekci zatáček 4 a 5, při druhém zase „potkal“ na trati Verstappena chystajícího se na rychlé kolo. Piastrimu první pokus také nevyšel, proto si prozatímní pole-position nárokoval Verstappen (1:20,650). Ferrari působilo poněkud unaveně, Sainz jr. se vůbec nedokázal vyrovnat Leclercovi.
Druhé pokusy byly v několika případech bitvou o všechno. Norris musel zajet nějaký čas, stejně jako Alonso, Russell chtěl dokázat, že jeho předchozí výkony ho opravňují k zisku pole-position. Skutečně se před Maxe dostal, jenže ten zvládl odvetu. Norrisův výkon byl poněkud na jistotu, hoši z Maranella se dokázali zlepšit (Sainz jr. ovšem o jedinou tisícinu), ale nikoli dostatečně, proto se mezi ně vklínil Hamilton, jemuž druhý pokus také nevyšel. Alonso opět hasil požár na poslední možnou chvíli a díky tomu zdolal opět nepříliš výrazného Péreze a Magnussena, jenž byl dalším z těch, jimž nevyšla snaha o zlepšení.
Před zítřejším závodem má karty pro Pohár konstruktérů rozdán lépe McLaren, ovšem zajímavé budou i boje v druhé polovině tabulky.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.