Po výprasku ve sprintu našel Max Verstappen opět motivaci, sílu - či jenom odpočíval a nechtěl plýtvat silami? V každém případě poprvé po pěti měsících (téměř přesně na den) opět získal pole-position. A pozvolna se zdá, že i Pohár konstruktérů spěje do finále.
Opět se na trati Lusail ochladilo, 19°C bylo o dva méně než ve sprintu (trať byla jen o tři stupně teplejší, zatímco ve zkráceném závodě měla 25°C), vlhkost vzduchu se vyšplhala na 60 % a vítr opět severozápadní měl sílu 12,2 km/h. Tři a půl hodiny po skončení sprintu se tedy piloti znovu posadili do kokpitů, aby absolvovali letošní předposlední kvalifikaci.
Q1 - 18 minutRussell, Magunssen, Zhou a Bottas - ti vyjeli na trať první a pilot Haasu také zaznamenal v duchu chytré Horákyně první čas (1:23,505), protože během zaváděcího kola Russella předjel. Jenže vzápětí byl jeho výkon smazán za porušení traťových limitů, takže na chvíli se v čele tabulky objevil Bottas (1:22,753). Bylo zjevné, že trať se ohřívá poměrně pomalu, proto někteří piloti absolvovali dvě rychlá kola za sebou.
Predikce závodního studia určila jako limit postupu do Q2 výkon pod 1:21,9. Ten se ale zdál poněkud zakletý. Sainz jr. třeba svůj první pokus vzdal a zajel do boxů, Leclerc, Hamilton, Pérez i oba piloti McLarenu mu také byli na hony vzdáleni. Do čela se tak posunul Verstappen (1:21,713) a jenom vyčkával, kdo se pochlapí. Nakonec ho postupně překonali Norris, Leclerc, Sainz jr. a Russell - ten zajel vůbec nejlepší čas Q1 - 1:21,241, ale větší drama se odehrávalo na druhém konci startovního pole.
Williamsy neměly den - první pokusy oběma pilotům vzalo nedodržení traťových limitů, poté se nemohli dostat před hranici 1:22,4. Albon chvíli hýčkal naději, ale bravurním výkonem v poslední možné chvíli ho překonal Cunoda o 0,047 vteřiny. Zato Hülkenberg se po výborném výkonu ve sprintu zoufale omlouval týmu a nechápal, proč je vůz najednou tak špatný. Náladu pod psa měl i Lawson, jenž si po dojezdu stěžoval mechanikům: „Alonso po svém rychlém kole záměrně zpomalil mezi zatáčkami 9 a 10. Stojí to za prd, pánové!" a dostal odpověď: „Byl to Stroll.“ Na jeho neúspěchu to ale nic nezměnilo. Naprosto nepochopitelný byl pro Alpine výkon Ocona, jenž masivně zaostával za Gaslym a nedokázal se odpoutat ze dna výsledkové listiny. Zato u Sauberu se mohlo slavit - po hodně dlouhé době se oba zelené vozy protáhly do Q2
Do Q2 nepostoupili: Albon, Lawson, Hülkenberg, Colapinto a Ocon.
Q2 - 15 minutNapětí stoupalo, na trať vyrazila čtveřice Russell, Sainz jr., Piastri a Leclerc. Časy už se pozvolna začaly blížit hranici 1:21,0 - tedy v případě silné čtyřky. Aston Martin připadal ostrov bezradných - Alonso po smyku v zatáčce 6 se stáhl do boxů, Stroll výrazně zaostával. Všechny zelené vozy, ať lahvově či hráškově zbarvené, opět volily dvě rychlá kola za sebou, stejně jako Gasly.
Určitou záhadou bylo rychlé kolo Péreze, jenž mezi zatáčkami 4 a 5 zjevně vyjel za okraj trati, ale jeho čas mu zůstal. Zaznamenáno bylo nebezpečné vypuštění Sainze jr. před nos Hamiltona, ale bez dalších následků. V druhých pokusech vytasil drápky Verstappen a poměrně bez potíží zdolal všechny soupeře prvním časem pod 1,21,0 (1:20,687). Vyrovnal se mu jediný Norris (1:20,983), ostatní se pohybovali těsně nad touto hranicí. Pět minut před koncem došlo ke kuriózní situaci, kdy byli Leclerc, Sainz jr. a Hamilton seřazeni za sebou vždy s rozdílem jediné tisíciny.
Tentokrát se bitva o Q3 týkala i Péreze a Hamiltona. Checo ale vůbec druhý čas nezajel a mnoho diváků se tedy ptalo, zda mu byl započten čas v rozporu s pravidly. Vytáhl se Magnussen, hájící barvy Haasu a dostal se časem 1:21,387 na sedmé místo. Z něj se sice propadl na deváté, ale získal skalp Péreze a především Gaslyho, jenž zůstal za branami Q3 o neuvěřitelných 0,012 vteřiny. Proto ho nemusel mrzet „pokus na poslední chvíli“ v podání Alonsa, jenž poněkud napravil pošramocenou pověst Aston Martinu - Stroll se do boje o postup vůbec nezapojil. Předčili ho i Bottas se Zhouem, jejichž postupné zlepšování časů bohužel nevedlo k postupu, ale slušný zisk pozic jim přineslo.
Do Q3 nepostoupili: Gasly, Bottas, Zhou, Cunoda a Stroll.
Q3 - 12 minutMagnussen, Russell a Piastri se pustili do boje o finální TOP 10, ovšem George a Oscar první rychlé kolo vypustili, protože se sešli na cílové rovince a ani jeden nechtěl tomu druhému poskytnout výhodu jízdy v závětří. Magnussen tak měl premiérový výkon 1:21,500, ale bylo jasné, že časy půjdou pod 1:21,0. Situace se poněkud zamotala u McLarenu - Norris při prvním pokusu chyboval v sekci zatáček 4 a 5, při druhém zase „potkal“ na trati Verstappena chystajícího se na rychlé kolo. Piastrimu první pokus také nevyšel, proto si prozatímní pole-position nárokoval Verstappen (1:20,650). Ferrari působilo poněkud unaveně, Sainz jr. se vůbec nedokázal vyrovnat Leclercovi.
Druhé pokusy byly v několika případech bitvou o všechno. Norris musel zajet nějaký čas, stejně jako Alonso, Russell chtěl dokázat, že jeho předchozí výkony ho opravňují k zisku pole-position. Skutečně se před Maxe dostal, jenže ten zvládl odvetu. Norrisův výkon byl poněkud na jistotu, hoši z Maranella se dokázali zlepšit (Sainz jr. ovšem o jedinou tisícinu), ale nikoli dostatečně, proto se mezi ně vklínil Hamilton, jemuž druhý pokus také nevyšel. Alonso opět hasil požár na poslední možnou chvíli a díky tomu zdolal opět nepříliš výrazného Péreze a Magnussena, jenž byl dalším z těch, jimž nevyšla snaha o zlepšení.
Před zítřejším závodem má karty pro Pohár konstruktérů rozdán lépe McLaren, ovšem zajímavé budou i boje v druhé polovině tabulky.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.