Na trati Lusail se odehrála příprava na poslední sprint letošní sezóny, jenž může do značné míry zodpovědět otázku ohledně Poháru konstruktérů. Rovněž ale ukázal, že situace u Red Bullu si nejspíš opravdu bude žádat řešení.
Jak už bývá zvykem, s přibývajícími hodinami teploty vzduchu i tratě klesají, takže čtyři hodiny po začátku prvního tréninku se teploměr zastavil na 18°C (vzduch) a 21°C (trať), ovšem vlhkost vzduchu povylezla o 9 procent na 64 %. Naopak severozápadní vítr zeslábl z 23 na 12,2 km/h.
Piloti měli k dispozici směsi o rozsahu C3-C1, ale jak u kvalifikací pro sprint bývá obvyklé, měli přidělené středně tvrdé pneu pro SQ1 a SQ2, v poslední části pak měkkou směs.
SQ1 - 12 minut (žlutá směs)Protože už v tréninku bylo zřejmé, že trať bude poměrně značně vytížená (Alonso to sarkasticky ohodnotil jako Paradise traffic), nikdo nechtěl příliš váhat. První na okruh vyjeli Stroll, Zhou, Bottas, Sainz jr. a Leclerc, ale první čas nakonec zaznamenal až Kevin Magnussen - 1:23,750. Bylo zřejmé, že piloti se pokusí vykroužit co nejvíc okruhů, protože trať se postupně oteplovala. Podle predikce měl být pro postup do SQ2 limit 1:22,7 - tomu se také piloti postupně blížili.
Zatímco špička sázela časy nepříliš vzdálené hranici 1:22,0 - v jednu chvíli dokonce vedli shodným časem 1:22,021 Norris a Russell, pozornost se obracela spíš k k bitvě o postup do SQ2 - Hamiltonovi se první pokus příliš nevyvedl a o Pérezovi bylo už téměř škoda mluvit. Exmistr světa se nakonec dokázal pochlapit, ale Sergio, jenž při svém rychlém kole musel ještě svádět souboj s Leclercem (v prvních zatáčkách to spíš vypadalo jako v závodě) povyskočil jen na 13. místo a bylo zřejmé, že je ve vážném ohrožení. Když v samotném závěru zajeli naprosto shodný čas 1:22,705 Albon a Lawson, Checo bez šance na zlepšení opět skončil hned na začátku. Stejně tak zklamal i velmi agilní Cunoda, jenž v tréninku zajížděl solidní časy a teď jeho poslední pokus nestačil ani na Péreze.
SQ1 nakonec ovládl výrazně Norris (1:21,356) s velkým náskokem před Sainzem jr. (1:21,838) - ti dva se také jako jediní dostali pod hranici 1:22,0. A předpověď o limitu se naplnila - Pérez na dvojici posledních postupujících ztratil opět minimálních 0,013 vteřiny...
Do SQ2 nepostoupili: Pérez, Cunoda,Ocon, Zhou, Colapinto
SQ2 - 10 minut (žlutá směs)Do boje vyrazili jako první Haasy v pořadí Hülkenberg a Magnussen následovaní Verstappenem. Nico zajel první měřený výkon (1:22,416), týmový kolega za ním zaostal (1:22,901), ovšem záhy o čas přišel, protože porušil traťové limity. Mercedesy čekaly v boxech, stejně jako Astony a Bottas, takže o čelo se bily prozatím Ferrari s McLareny. Piastri se dostal do potíží, protože první kolo musel „prodat“, ve druhém mu kvalitní výkon 1:22,050 sebrala všechna čtyři kola za okrajem trati v zatáčce 2. V čele tak byl Leclerc (1:22,130) před Norrisem (1:22,173) a Verstappenem (1:22,188), ale bylo jasné, že větší váhu - i s ohledem na zahřívající se dráhu - budou mít druhé pokusy.
Spíš se ale opět hledělo na bitvu o SQ3 - v čele výkony lepšily, ale špička byla tak jako tak v klidu, jen Piastri pochopitelně jízdou na samé hranici rizika (opět málem přišel o čas, tentokrát v zatáčce 14) a pochopitelně Mercedesy dospěly na místa, kam patří. Aston Martin opět předvedl marný boj, dokonce mu byl rovnocenným soupeřem Bottas na mírně se lepšícím Sauberu, jemuž ale při posledním pokusu po agresivním přejezdu zatáčky cosi odlétlo od zádi. Zeleným vozům ale vypálil rybník Liam Lawson, na jehož závěrečný pokus (1:22,393) nezareagoval poslední pilot na trati Albon.
Do SQ3 nepostoupili: Alonso, Albon, Bottas, Stroll a Magnussen.
SQ3 - 8 minut (červená směs)Lawson, Gasly, Verstappen, Sainz jr. a Leclerc - v tomto pořadí vyjeli na trať první piloti. Verstappen a Sainz jr. ale svoje pokusy přerušili, Lawson a Gasly dali přednost pomalému průjezdu, takže měřený čas #1 zajel Leclerc, jenže výkon 1:21,705 byl notně ovlivněn „zaplaváním“ v zatáčce 14. Na trati bylo opět těsno, ale Norris dokázal vystřihnout čas atakující magickou hranici 1:21,012.
Bylo zřejmé, že Ferrari se náhle trápí, nebo mu červená směs nesedí. Oba piloti zachraňovali situaci doslova na poslední chvíli, do té doby dleli na deváté a desáté příčce. Hülkenberg se rozhodl pro jediný pokus a pak musel čekat, kdo ho z průběžného 7. místa odsune. Povedlo se to prakticky všem, co byli za ním a startovali po něm - byť Lawsonův náskok byl zpočátku pouhých 0,008. Do hry však opět vstoupilo bdělé oko komisařů a lepší z Liamových časů byl smazán, proto se posunul na závěr TOP 10.
Protože bylo už při dojezdu druhých či „záchranných“ pokusů jasno, Norris si mohl dovolit svou pojišťovací jízdu přerušit. Radost „oranžovým“ zkazil Russell, ale určitě jeho umístění s ohledem na bitvu v Poháru konstruktérů přivítali.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.