Na trati Lusail se odehrála příprava na poslední sprint letošní sezóny, jenž může do značné míry zodpovědět otázku ohledně Poháru konstruktérů. Rovněž ale ukázal, že situace u Red Bullu si nejspíš opravdu bude žádat řešení.
Jak už bývá zvykem, s přibývajícími hodinami teploty vzduchu i tratě klesají, takže čtyři hodiny po začátku prvního tréninku se teploměr zastavil na 18°C (vzduch) a 21°C (trať), ovšem vlhkost vzduchu povylezla o 9 procent na 64 %. Naopak severozápadní vítr zeslábl z 23 na 12,2 km/h.
Piloti měli k dispozici směsi o rozsahu C3-C1, ale jak u kvalifikací pro sprint bývá obvyklé, měli přidělené středně tvrdé pneu pro SQ1 a SQ2, v poslední části pak měkkou směs.
SQ1 - 12 minut (žlutá směs)Protože už v tréninku bylo zřejmé, že trať bude poměrně značně vytížená (Alonso to sarkasticky ohodnotil jako Paradise traffic), nikdo nechtěl příliš váhat. První na okruh vyjeli Stroll, Zhou, Bottas, Sainz jr. a Leclerc, ale první čas nakonec zaznamenal až Kevin Magnussen - 1:23,750. Bylo zřejmé, že piloti se pokusí vykroužit co nejvíc okruhů, protože trať se postupně oteplovala. Podle predikce měl být pro postup do SQ2 limit 1:22,7 - tomu se také piloti postupně blížili.
Zatímco špička sázela časy nepříliš vzdálené hranici 1:22,0 - v jednu chvíli dokonce vedli shodným časem 1:22,021 Norris a Russell, pozornost se obracela spíš k k bitvě o postup do SQ2 - Hamiltonovi se první pokus příliš nevyvedl a o Pérezovi bylo už téměř škoda mluvit. Exmistr světa se nakonec dokázal pochlapit, ale Sergio, jenž při svém rychlém kole musel ještě svádět souboj s Leclercem (v prvních zatáčkách to spíš vypadalo jako v závodě) povyskočil jen na 13. místo a bylo zřejmé, že je ve vážném ohrožení. Když v samotném závěru zajeli naprosto shodný čas 1:22,705 Albon a Lawson, Checo bez šance na zlepšení opět skončil hned na začátku. Stejně tak zklamal i velmi agilní Cunoda, jenž v tréninku zajížděl solidní časy a teď jeho poslední pokus nestačil ani na Péreze.
SQ1 nakonec ovládl výrazně Norris (1:21,356) s velkým náskokem před Sainzem jr. (1:21,838) - ti dva se také jako jediní dostali pod hranici 1:22,0. A předpověď o limitu se naplnila - Pérez na dvojici posledních postupujících ztratil opět minimálních 0,013 vteřiny...
Do SQ2 nepostoupili: Pérez, Cunoda,Ocon, Zhou, Colapinto
SQ2 - 10 minut (žlutá směs)Do boje vyrazili jako první Haasy v pořadí Hülkenberg a Magnussen následovaní Verstappenem. Nico zajel první měřený výkon (1:22,416), týmový kolega za ním zaostal (1:22,901), ovšem záhy o čas přišel, protože porušil traťové limity. Mercedesy čekaly v boxech, stejně jako Astony a Bottas, takže o čelo se bily prozatím Ferrari s McLareny. Piastri se dostal do potíží, protože první kolo musel „prodat“, ve druhém mu kvalitní výkon 1:22,050 sebrala všechna čtyři kola za okrajem trati v zatáčce 2. V čele tak byl Leclerc (1:22,130) před Norrisem (1:22,173) a Verstappenem (1:22,188), ale bylo jasné, že větší váhu - i s ohledem na zahřívající se dráhu - budou mít druhé pokusy.
Spíš se ale opět hledělo na bitvu o SQ3 - v čele výkony lepšily, ale špička byla tak jako tak v klidu, jen Piastri pochopitelně jízdou na samé hranici rizika (opět málem přišel o čas, tentokrát v zatáčce 14) a pochopitelně Mercedesy dospěly na místa, kam patří. Aston Martin opět předvedl marný boj, dokonce mu byl rovnocenným soupeřem Bottas na mírně se lepšícím Sauberu, jemuž ale při posledním pokusu po agresivním přejezdu zatáčky cosi odlétlo od zádi. Zeleným vozům ale vypálil rybník Liam Lawson, na jehož závěrečný pokus (1:22,393) nezareagoval poslední pilot na trati Albon.
Do SQ3 nepostoupili: Alonso, Albon, Bottas, Stroll a Magnussen.
SQ3 - 8 minut (červená směs)Lawson, Gasly, Verstappen, Sainz jr. a Leclerc - v tomto pořadí vyjeli na trať první piloti. Verstappen a Sainz jr. ale svoje pokusy přerušili, Lawson a Gasly dali přednost pomalému průjezdu, takže měřený čas #1 zajel Leclerc, jenže výkon 1:21,705 byl notně ovlivněn „zaplaváním“ v zatáčce 14. Na trati bylo opět těsno, ale Norris dokázal vystřihnout čas atakující magickou hranici 1:21,012.
Bylo zřejmé, že Ferrari se náhle trápí, nebo mu červená směs nesedí. Oba piloti zachraňovali situaci doslova na poslední chvíli, do té doby dleli na deváté a desáté příčce. Hülkenberg se rozhodl pro jediný pokus a pak musel čekat, kdo ho z průběžného 7. místa odsune. Povedlo se to prakticky všem, co byli za ním a startovali po něm - byť Lawsonův náskok byl zpočátku pouhých 0,008. Do hry však opět vstoupilo bdělé oko komisařů a lepší z Liamových časů byl smazán, proto se posunul na závěr TOP 10.
Protože bylo už při dojezdu druhých či „záchranných“ pokusů jasno, Norris si mohl dovolit svou pojišťovací jízdu přerušit. Radost „oranžovým“ zkazil Russell, ale určitě jeho umístění s ohledem na bitvu v Poháru konstruktérů přivítali.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.