Na trati Lusail se odehrála příprava na poslední sprint letošní sezóny, jenž může do značné míry zodpovědět otázku ohledně Poháru konstruktérů. Rovněž ale ukázal, že situace u Red Bullu si nejspíš opravdu bude žádat řešení.
Jak už bývá zvykem, s přibývajícími hodinami teploty vzduchu i tratě klesají, takže čtyři hodiny po začátku prvního tréninku se teploměr zastavil na 18°C (vzduch) a 21°C (trať), ovšem vlhkost vzduchu povylezla o 9 procent na 64 %. Naopak severozápadní vítr zeslábl z 23 na 12,2 km/h.
Piloti měli k dispozici směsi o rozsahu C3-C1, ale jak u kvalifikací pro sprint bývá obvyklé, měli přidělené středně tvrdé pneu pro SQ1 a SQ2, v poslední části pak měkkou směs.
SQ1 - 12 minut (žlutá směs)Protože už v tréninku bylo zřejmé, že trať bude poměrně značně vytížená (Alonso to sarkasticky ohodnotil jako Paradise traffic), nikdo nechtěl příliš váhat. První na okruh vyjeli Stroll, Zhou, Bottas, Sainz jr. a Leclerc, ale první čas nakonec zaznamenal až Kevin Magnussen - 1:23,750. Bylo zřejmé, že piloti se pokusí vykroužit co nejvíc okruhů, protože trať se postupně oteplovala. Podle predikce měl být pro postup do SQ2 limit 1:22,7 - tomu se také piloti postupně blížili.
Zatímco špička sázela časy nepříliš vzdálené hranici 1:22,0 - v jednu chvíli dokonce vedli shodným časem 1:22,021 Norris a Russell, pozornost se obracela spíš k k bitvě o postup do SQ2 - Hamiltonovi se první pokus příliš nevyvedl a o Pérezovi bylo už téměř škoda mluvit. Exmistr světa se nakonec dokázal pochlapit, ale Sergio, jenž při svém rychlém kole musel ještě svádět souboj s Leclercem (v prvních zatáčkách to spíš vypadalo jako v závodě) povyskočil jen na 13. místo a bylo zřejmé, že je ve vážném ohrožení. Když v samotném závěru zajeli naprosto shodný čas 1:22,705 Albon a Lawson, Checo bez šance na zlepšení opět skončil hned na začátku. Stejně tak zklamal i velmi agilní Cunoda, jenž v tréninku zajížděl solidní časy a teď jeho poslední pokus nestačil ani na Péreze.
SQ1 nakonec ovládl výrazně Norris (1:21,356) s velkým náskokem před Sainzem jr. (1:21,838) - ti dva se také jako jediní dostali pod hranici 1:22,0. A předpověď o limitu se naplnila - Pérez na dvojici posledních postupujících ztratil opět minimálních 0,013 vteřiny...
Do SQ2 nepostoupili: Pérez, Cunoda,Ocon, Zhou, Colapinto
SQ2 - 10 minut (žlutá směs)Do boje vyrazili jako první Haasy v pořadí Hülkenberg a Magnussen následovaní Verstappenem. Nico zajel první měřený výkon (1:22,416), týmový kolega za ním zaostal (1:22,901), ovšem záhy o čas přišel, protože porušil traťové limity. Mercedesy čekaly v boxech, stejně jako Astony a Bottas, takže o čelo se bily prozatím Ferrari s McLareny. Piastri se dostal do potíží, protože první kolo musel „prodat“, ve druhém mu kvalitní výkon 1:22,050 sebrala všechna čtyři kola za okrajem trati v zatáčce 2. V čele tak byl Leclerc (1:22,130) před Norrisem (1:22,173) a Verstappenem (1:22,188), ale bylo jasné, že větší váhu - i s ohledem na zahřívající se dráhu - budou mít druhé pokusy.
Spíš se ale opět hledělo na bitvu o SQ3 - v čele výkony lepšily, ale špička byla tak jako tak v klidu, jen Piastri pochopitelně jízdou na samé hranici rizika (opět málem přišel o čas, tentokrát v zatáčce 14) a pochopitelně Mercedesy dospěly na místa, kam patří. Aston Martin opět předvedl marný boj, dokonce mu byl rovnocenným soupeřem Bottas na mírně se lepšícím Sauberu, jemuž ale při posledním pokusu po agresivním přejezdu zatáčky cosi odlétlo od zádi. Zeleným vozům ale vypálil rybník Liam Lawson, na jehož závěrečný pokus (1:22,393) nezareagoval poslední pilot na trati Albon.
Do SQ3 nepostoupili: Alonso, Albon, Bottas, Stroll a Magnussen.
SQ3 - 8 minut (červená směs)Lawson, Gasly, Verstappen, Sainz jr. a Leclerc - v tomto pořadí vyjeli na trať první piloti. Verstappen a Sainz jr. ale svoje pokusy přerušili, Lawson a Gasly dali přednost pomalému průjezdu, takže měřený čas #1 zajel Leclerc, jenže výkon 1:21,705 byl notně ovlivněn „zaplaváním“ v zatáčce 14. Na trati bylo opět těsno, ale Norris dokázal vystřihnout čas atakující magickou hranici 1:21,012.
Bylo zřejmé, že Ferrari se náhle trápí, nebo mu červená směs nesedí. Oba piloti zachraňovali situaci doslova na poslední chvíli, do té doby dleli na deváté a desáté příčce. Hülkenberg se rozhodl pro jediný pokus a pak musel čekat, kdo ho z průběžného 7. místa odsune. Povedlo se to prakticky všem, co byli za ním a startovali po něm - byť Lawsonův náskok byl zpočátku pouhých 0,008. Do hry však opět vstoupilo bdělé oko komisařů a lepší z Liamových časů byl smazán, proto se posunul na závěr TOP 10.
Protože bylo už při dojezdu druhých či „záchranných“ pokusů jasno, Norris si mohl dovolit svou pojišťovací jízdu přerušit. Radost „oranžovým“ zkazil Russell, ale určitě jeho umístění s ohledem na bitvu v Poháru konstruktérů přivítali.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.