Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Charles Leclerc a jeho manažer Nicolas Todt znovu otevřeli otázku budoucnosti monackého pilota ve Ferrari. Todt v rozhovoru pro The Straits Times prohlásil, že Leclerc už „není dítě“ a potřebuje závodit za tým schopný bojovat o titul mistra světa, tedy za tým, který má „konkurenceschopný vůz“. Jeho slova naznačují, že trpělivost na Leclercově straně může docházet.
Když Leclerc v roce 2019 přestoupil z týmu Sauber do Ferrari, byl považován za tvář nové generace a naději, že slavná Scuderia znovu získá mistrovskou formu. První vítězství přišla brzy a Monako se rychle stalo miláčkem tifosi. Jenže po sedmi sezónách a osmi výhrách je bilance spíše zklamáním vzhledem k ambicím, s nimiž Leclerc do týmu přicházel.
Vztah mezi jezdcem a týmem nyní prochází náročným obdobím. Další sezóna bez vítězství, spojená s frustrací z neustálého manévrování ve středu pole, vyvolává otázky, zda Leclerc svou kariéru nenasměruje jinam. Po Velké ceně Singapuru otevřeně přiznal, že Ferrari jednoduše nemá vůz schopný držet krok s nejlepšími.
„Bohužel nemáme auto, se kterým bychom mohli bojovat s kluky vpředu,“ řekl Leclerc po závodě. „McLaren má stejný náskok jako na začátku roku. Red Bull udělal krok vpřed a konkuruje Mclarenu. Mercedes je teď také na úrovni McLarenu a Red Bullu. A pak jsme tu my.“
Leclerc přiznal, že atmosféra uvnitř týmu není jednoduchá. „Není to snadné, protože chcete bojovat o lepší pozice. Ale momentálně to vypadá, jako bychom byli jen pasažéry auta a nedokážeme z něj dostat víc,“ uvedl po závodě. Jeho slova působí jako tiché volání po změně, ale také jako jasný signál vedení Ferrari, že trpělivost má své meze.
Nicolas Todt následně přidal vlastní pohled na současnou situaci. „Ferrari má dnes dobré auto, ale ne dost dobré na to, aby vyhrálo mistrovství světa. Doufáme, že se to brzy změní. Věříme, že s novými pravidly příští rok bude mít Ferrari konkurenceschopný vůz,“ prohlásil. Přesto z jeho vyjádření vyzařuje zdrženlivý optimismus a mezi řádky lze vycítit obavu, že očekávaný průlom nemusí přijít včas.
Podle Todta navíc vstoupí Formule 1 s příchodem nové technické éry do období mimořádně aktivního přestupového trhu. „Mnoho jezdců bude chtít nejprve vidět, jak si jednotlivé týmy povedou, než se rozhodnou, zda zůstanou, nebo přestoupí,“ poznamenal. Tento scénář se týká i Leclerca, který sice uzavřel s Ferrari víceletý kontrakt, ale ten obsahuje flexibilní podmínky, jež mohou umožnit změnu směru, pokud by se výkonnost týmu nezlepšila.
Jedno je ale jisté. Rok 2026 bude pro Ferrari klíčový. Pokud se Scuderii nepodaří postavit vůz schopný bojovat o vítězství, mohla by se dlouholetá spolupráce s Charlesem Leclercem ocitnout na rozcestí. A pro jezdce, který „už není dítě“, by se mohla otevřít nová kapitola kariéry právě v momentě, kdy se Formule 1 chystá vstoupit do své další velké éry.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.