Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Britský závodník a expert Sam Bird způsobil v paddocku rozruch svým hodnocením Yukiho Tsunody. V podcastu BBC Chequered Flag uvedl, že mladý Japonec v Red Bullu pravděpodobně dlouho nevydrží. „Byl předjetý svým týmovým kolegou i ostatními lídry. Je jen otázkou času, kdy svůj volant opustí; jde spíš o kdy než jestli,“ uvedl Bird.
Tsunoda nahradil nováčka Liama Lawsona po boku čtyřnásobného mistra světa Maxe Verstappena při domácí Velké ceně v Japonsku, třetím závodě sezóny 2025. I když v posledních závodech ukázal určité zlepšení, stále nedokáže konkurovat výkonem Verstappenovi.
Singapurská Grand Prix jasně ukázala, jak výrazné jsou rozdíly ve výkonech obou jezdců Red Bullu. Verstappen projel cílem na druhém místě, zatímco Tsunoda skončil až dvanáctý a dokonce byl předjetý o kolo, což podle Birda jen zvýrazňuje tlak, který na mladého jezdce doléhá.
Mezitím v paddocku kolují spekulace o možných náhradnících. Mezi favority na sedadlo v Red Bullu pro sezónu 2026 patří nováček Isack Hadjar, zatímco další juniorský talent Arvid Lindblad by mohl usednout do sesterského týmu. To by znamenalo, že Tsunoda spolu s Lawsonem budou bojovat o druhé místo ve stájí Racing Bulls.
Bird se rovněž zamyslel nad tím, zda by k výměně mohlo dojít ještě během této sezóny. „Stane se to ještě letos? Dal by tým někomu jako Hadjar šanci a řekl: ‚Tady máš šest závodů s velkým týmem‘?“ uvedl.
Podle něj by taková situace představovala obrovskou výzvu pro každého, kdo by usedl do kokpitu Red Bullu. „Žádný tlak, adaptujte se, seznamte se se svým inženýrem, pochopte, jak tým funguje, a zkuste držet krok s autem Maxe Verstappena. Auto nebude stavěné pro vás, ale pro Maxe,“ vysvětlil Bird.
S šesti zbývajícími závodními víkendy je Tsunoda aktuálně sedmnáctý v pořadí jezdců se ziskem 20 bodů, zatímco Hadjar je devátý s 39 body.
Tlak na mladého Japonce tak stále roste a zatímco Red Bull bedlivě sleduje jeho výkon, spekulace o možné výměně jen sílí. Paddock nyní očekává, zda tým přistoupí k zásadní změně ještě před koncem sezóny.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.